henrikke71 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Ja, får håpe at nåtidens fiskebiler har bedre kjølemuligheter enn bilene hadde i 60 årene. Da må jeg nesten sjekke ut og gi deg rapport etterfølgende;) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Har ikke brukt det på torsk før, men det var jo godt! Må få prøvd flere av de tingene som nevnes i tråden, vi har fisk et par ganger i uka og da er det kjekt å ha ulikt tilbehør. :-) Jeg skal også stjele litt tips fra tråden her. Har akkurat funnet ut at spinat er gode greier (jeg er noen ganger litt treig av meg ;o) ), så den må testes. Jeg er oppvokst på torsk, bestefar fisket, jeg og mamma spiste, myyyyye. Så jeg må ha variasjon i tilbehøret ellers går jeg fort lei. Jeg er svært glad i løk også, så jeg bruner også løk til noen ganger. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236927708' post='4111082] Jeg skal også stjele litt tips fra tråden her. Har akkurat funnet ut at spinat er gode greier (jeg er noen ganger litt treig av meg ;o) ), så den må testes. Jeg er oppvokst på torsk, bestefar fisket, jeg og mamma spiste, myyyyye. Så jeg må ha variasjon i tilbehøret ellers går jeg fort lei. Jeg er svært glad i løk også, så jeg bruner også løk til noen ganger. Ja, det er tilbehøret som må varieres, selve fisken blir nå som den blir. Og - sannsynligvis går det aller meste av tilbehør bra til fisk også, men vi er nok litt mer sånn tradisjonsbundne der i forhold til kjøtt. Jeg har også lyst til å prøve spinatgreia! :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Ja, det er tilbehøret som må varieres, selve fisken blir nå som den blir. Og - sannsynligvis går det aller meste av tilbehør bra til fisk også, men vi er nok litt mer sånn tradisjonsbundne der i forhold til kjøtt. Jeg har også lyst til å prøve spinatgreia! :-) Vi hadde kjørt oss så fast i tilbehørsporet at jeg måtte bare få endret vanene mine. Tror jeg må ha fisk neste uke, og da fiskegrateng etterpå, for det er så snadder ) Må bli til uka, for nå i helga skal jeg ut å spise tapas, og søndag har vi planer om å stikke innom svigers rundt middagstid ;o) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236928685' post='4111088] Vi hadde kjørt oss så fast i tilbehørsporet at jeg måtte bare få endret vanene mine. Tror jeg må ha fisk neste uke, og da fiskegrateng etterpå, for det er så snadder ) Må bli til uka, for nå i helga skal jeg ut å spise tapas, og søndag har vi planer om å stikke innom svigers rundt middagstid ;o) Jeg kjøper alltid litt for mye fisk, slik at jeg kan samle opp og lage fiskegrateng. Det er nydelig! Tapas - kjøpte Norsk Ukeblad denne uken, og der var det masse tapasoppskrifter. Gleder meg til å prøve! Her i huset er alle glad i fingermat, så det blir helt sikkert en høydare! :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg kjøper alltid litt for mye fisk, slik at jeg kan samle opp og lage fiskegrateng. Det er nydelig! Tapas - kjøpte Norsk Ukeblad denne uken, og der var det masse tapasoppskrifter. Gleder meg til å prøve! Her i huset er alle glad i fingermat, så det blir helt sikkert en høydare! :-) Tapas er virkelig godt. Noen ganger lager jeg selv, men i morgen skal jeg sitte med en jentegjeng og skravle og få det servert. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236932767' post='4111172] Tapas er virkelig godt. Noen ganger lager jeg selv, men i morgen skal jeg sitte med en jentegjeng og skravle og få det servert. Når det blir servert smaker det ENDA BEDRE! ;-) Kos deg! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Når det blir servert smaker det ENDA BEDRE! ;-) Kos deg! Takk! Jeg skal kose meg ja, kan bare spaserere ut etterpå uten å tenke på opprydning eller noe, og fortsette skravlinga med jentene. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Det høres da godt ut,- jeg glemmer som regel spinat. Varmer den så den blir ordentlig varm,- eller bare tiner? Holder den varm etter rømmen er blandet inn? Varmer den helt, sånn at den ryker og rører så inn rømmen. Etter rømmen er er rørt inn er den passe varm, og dette (pluss smelter litt smør) gjør jeg mensn de andre skreller poteter og renser fisk. Nå fikk jeg lyst på lettsaltet torsk! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg liker spinat, jeg, så det skal jeg jammen prøve! :-) Takk! Få høre om det faller i smak da. 0 Siter
Luska Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Vi bruker kun poteter, smelta smør og rå, revet gulrot til. Litt kjedelige vi, da. :o/ 0 Siter
ekte nick Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Eggesmør til torsk er det beste jeg vet! Vi pleier alltid å ha kokte poteter og raspede gulrøtter til. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Eggesmør til torsk er det beste jeg vet! Vi pleier alltid å ha kokte poteter og raspede gulrøtter til. Godt, ja, men jeg trenger å variere litt på tilbehøret. Vi spiser fisk et par dager i uka, og jeg er litt lei det helt vanlige. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Sandefjordsmør. :-) Greier ikke smaken... :-( 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Vi bruker kun poteter, smelta smør og rå, revet gulrot til. Litt kjedelige vi, da. :o/ He-he, man _må_ jo ikke forandre på noe når man er fornøyd. Vi spiser fisk så ofte nå at jeg er lei av smelta smør og kokt gulrot. Har fått gode tips her, gleder meg til neste torske-middag! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Få høre om det faller i smak da. Minn meg på det om det blir stille lenge! :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 ''agurksalat er også godt.'' Har jeg aldri prøvd til hvit fisk, men det må jeg jo nå! :-) ''Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen.'' Oj... Vi er ikke helt støe alle på verken oliven eller aspargesbønner m/ansjos, så dette blir nok i sprekeste laget for oss... He-he. Men takk! Remulade passer til poteter, gulrøtter og torsk. Og Bernaise er godt til kokt torsk :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Klemte til med begge deler, jeg! He-he. (Litt "smør på flesk" - helt bokstavelig talt!) He, he - ja 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Remulade passer til poteter, gulrøtter og torsk. Og Bernaise er godt til kokt torsk :-) Bearnaise er (dessverre) godt til alt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.