Gjest Elextra Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Typisk har vi kokte gulrøtter og bare smeltet smør. Men varierer litt type grønnsaker, f.eks. er det også godt med bønner eller asparges og type smør, f.eks. sandefjordsmør. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Bearnaise er (dessverre) godt til alt. He-je, ja! ;-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Greier ikke smaken... :-( Og det som er så godt. :-) Men vi er alle forskjellige. Har derimot aldri prøvd eggesmør, så det skal jeg teste ut neste gang. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Typisk har vi kokte gulrøtter og bare smeltet smør. Men varierer litt type grønnsaker, f.eks. er det også godt med bønner eller asparges og type smør, f.eks. sandefjordsmør. Jepp, jeg har skjønt at man kan bruke grønne grønnsaker også, har liksom ikke prøvd det. Eller trodd det, kanskje. Det enkle er ofte det beste! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Og det som er så godt. :-) Men vi er alle forskjellige. Har derimot aldri prøvd eggesmør, så det skal jeg teste ut neste gang. :-) Hører at mange virkelig digger Sandefjordsmør, men jeg får det bare ikke til... Eggesmør er en slager her, ungene stordigger det! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Remulade passer til poteter, gulrøtter og torsk. Og Bernaise er godt til kokt torsk :-) ''Og Bernaise er godt til kokt torsk :-)'' Virkelig? Jøss... Men på en annen side - det er jo mest smør, og smør er jo godt på fisk. Hm... Kanskje det kan prøves. (Remulade er på gubbens det-spiser-jeg-ikke-selv-om-det-står-om-liv-og-død-liste. Herlig.) 0 Siter
laban Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Min kokk serverer torsk med kokte poteter, bacon og salat bestående av tomater, rå rødløk og litt olje. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Min kokk serverer torsk med kokte poteter, bacon og salat bestående av tomater, rå rødløk og litt olje. Mmmm! :-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Hører at mange virkelig digger Sandefjordsmør, men jeg får det bare ikke til... Eggesmør er en slager her, ungene stordigger det! Takk for tips. Hadde faktisk aldri hørt om eggesmør før. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Takk for tips. Hadde faktisk aldri hørt om eggesmør før. :-) Kanskje det er en lokal variant? Hm... Samma det! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.