Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden har jeg ekstremt mye problemer med dataen! Kjører virusskanning svært ofte, flere ganger hver gang dataen er i bruk, og det er alltid en tracking cookie der...! Som jeg eliminerer med Norton selvsagt. Istad var jeg inne på microsoft sine sider og kjørte oppdateringer. Da begynte pc'en å bluescreene midt i installasjonen av nedlastningene!! Fikk starta opp maskinen igjen, og kjørte virusskanning igjen. Igjen var det en tracking cookie der. Begynner å lure på om det er virus i nedlastningene fra microsoft! Dette her begynner å bli litt i overkant med feilmeldinger og viruser. Dataen er ikke så gammel heller, bare 2 1/2 år... Noen som har noen ide om hva jeg skal foreta meg for at dataen skal oppføre seg normalt igjen? Det burde holde med virusscanning ca. en gang i uka syns nå jeg!

Skrevet

Tracking cookies er ikke virus. Det er noe som nettsider legger igjen når du besøker dem. De er egentlig ufarlige. Du blir kvitt dem ved å sperre for cookies på den aktuelle nettsiden, hvis du klarer å identifisere den. Men ellers er det ikke noe å bry seg så veldig om.

Skrevet

Tracking cookies er ikke virus. Det er noe som nettsider legger igjen når du besøker dem. De er egentlig ufarlige. Du blir kvitt dem ved å sperre for cookies på den aktuelle nettsiden, hvis du klarer å identifisere den. Men ellers er det ikke noe å bry seg så veldig om.

Da lurer jeg på hva alle problemene med bluescreening kommer fra!?! Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mye problemer med feilmeldinger!! Noen som har et forslag? Det er jo ikke noe gøy å sitte på dataen lenger, bare venter på at jeg skal bli kastet ut av internett med en blå skjerm og påfølgende piping fra harddisken når jeg prøver å starte opp igjen...!

Gjest høstløv
Skrevet

Da lurer jeg på hva alle problemene med bluescreening kommer fra!?! Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mye problemer med feilmeldinger!! Noen som har et forslag? Det er jo ikke noe gøy å sitte på dataen lenger, bare venter på at jeg skal bli kastet ut av internett med en blå skjerm og påfølgende piping fra harddisken når jeg prøver å starte opp igjen...!

Det har sikkert oppstått en feil i en av komponentene i datamaskinen din.

Jeg har samme problem, med en helt ny data, men sønnen min driver og forsøker å eliminere den, for å se hvilken komponent som er defekt.

Skrevet

Jeg har samme problem, med en helt ny data, men sønnen min driver og forsøker å eliminere den, for å se hvilken komponent som er defekt.

Takk for svar=) Hadde vært supert hvis du kom med info om løsningen på problemene når dere eventuelt finner ut av det!! Her i huset er det ingen som kan hjelpe meg, dessverre!

Gjest høstløv
Skrevet

Takk for svar=) Hadde vært supert hvis du kom med info om løsningen på problemene når dere eventuelt finner ut av det!! Her i huset er det ingen som kan hjelpe meg, dessverre!

Du kan levere inn dataen din til reparasjon, der du kjøpte den. Du har vel fem års reklamasjonsfrist. og tre års garanti, etter det jeg husker.

Dataen min har vi kjøpt i deler og sønnen min har montert den selv, derfor må han eliminere komponentene for å finne hvilken del det er feil på, får så å reklamere på akkurat den delen.

Skrevet

Du kan levere inn dataen din til reparasjon, der du kjøpte den. Du har vel fem års reklamasjonsfrist. og tre års garanti, etter det jeg husker.

Dataen min har vi kjøpt i deler og sønnen min har montert den selv, derfor må han eliminere komponentene for å finne hvilken del det er feil på, får så å reklamere på akkurat den delen.

Jeg har allerede hatt dataen på service flere ganger. De finner ikke noen feil på den. Når den er der oppfører den seg visstnok helt fint. Det er når jeg sitter på den her hjemme at den plutselig begynner med feilmeldinger, og noen ganger går det ikke an å få slått på den, den bare piper. Det er da gjerne i etterkant av bluescreening... Derfor er jeg ganske opprådd, og har vel egentlig bare lyst på ny data, men det har jeg ikke råd til nå. Antar at jeg ikke vil få en ny av butikken siden den oppførte seg normalt i flere måneder etter forrige gang den var på verksted, og de der altså ikke kunne finne noen feil på den.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har allerede hatt dataen på service flere ganger. De finner ikke noen feil på den. Når den er der oppfører den seg visstnok helt fint. Det er når jeg sitter på den her hjemme at den plutselig begynner med feilmeldinger, og noen ganger går det ikke an å få slått på den, den bare piper. Det er da gjerne i etterkant av bluescreening... Derfor er jeg ganske opprådd, og har vel egentlig bare lyst på ny data, men det har jeg ikke råd til nå. Antar at jeg ikke vil få en ny av butikken siden den oppførte seg normalt i flere måneder etter forrige gang den var på verksted, og de der altså ikke kunne finne noen feil på den.

På bluescreen kommer det opp feilmeldinger, skriv opp disse og ta med til forhandleren, og lever inn dataen igjen.

Har du digitalkamera, kan du ta bilde av bluescreen og ta disse med som bevis, så vet reparatøren også mer om hvilke feilmeldinger maskinen melder fra om.

Skrevet

På bluescreen kommer det opp feilmeldinger, skriv opp disse og ta med til forhandleren, og lever inn dataen igjen.

Har du digitalkamera, kan du ta bilde av bluescreen og ta disse med som bevis, så vet reparatøren også mer om hvilke feilmeldinger maskinen melder fra om.

Har ikke digitalkamera, men jeg kan kanskje ta bilde med mobilen... Takk for råd=)

Gjest datatull
Skrevet

Har du den inne tredje gang for samme ting, kan du få ny eller pengene tilbake. Tredje gangs reparasjon altså. Har de ikke funnet noe, blir det verre.

Gjest høstløv
Skrevet

Har ikke digitalkamera, men jeg kan kanskje ta bilde med mobilen... Takk for råd=)

Bildet blir kanskje for lite med mobilen, til at det kan leses. Med digitalkameraet kan man zoome inn og der med lese hva det sto på skjermen.

Du kan skrive av hele meldingen for hånd.

• 3 uker senere...
Gjest Lykke til!
Skrevet

Det er ikke rart du får "blue screens of death" hvis du bruker Norton. Det er et møkkaprogram for å si det mildt.

http://www.fixya.com/support/t1660264-norton_internet_security_2009_causes

Bruk Norton Removal Tool for å bli kvitt problemet: http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Installer Avira Antivirus Free, eller Avast! Home istedenfor.

Vil du beskytte deg mot tracking cookies så installer Spybot - Search & Destroy og bruk Immunize. Selv bruker jeg Firefox med NoScript. Det finner du i addons i Firefox. Da kan du svarteliste Double Click og andre.

Gjest Lykke til!
Skrevet

Det kan være hardware-feil ja, men det kan også være konflikt mellom drivere som gjør det.

Gjest Lykke til!
Skrevet

Det er typisk. Det er ved bruk av maskinen at konflikter mellom drivere oppstår. Tviler sterkt på at det er en hardware-feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...