Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Bookworm

7

• morsan

5

• Bella Dotte

5

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

"damebeger" lol den er det lenge siden har blitt nevnt her inne ;D

Jeg kaster tamponger i do. Jeg har også hørt at det kan tette rørene men har aldri hørt om et slikt tilfelle i RL...(nå får jeg garantert høre ørten tilfeller her på dol, da "tampong i do" motstanderne pleier å være aktive med eksmpler når akkurat dette tema diskuteres her inne;) )

Tamponger skal ikke i do nei, tror ikke de evner å oppløse seg slik som dopapir gjør, regelen er vel at ingenting annet enn dopapir skal i skålen!

Men jeg bruker også damebegeret i beste DOL-ånd, og trivest med det, har ikke brukt bind eller tamponger på årevis, og savner det ikke et sekund : )

Onsdag1365380628

Tamponger kan tette doen ja...Kast de i søpla.

Men hva er damebeger? Hørtes ekkelt ut... :0/

Sakset fra internett

'Damebeger, mensenbeger eller menskopp er en menstruasjonskopp som plasseres nederst i skjeden og danner en forsegling mot skjedeveggen, og samler opp menstruasjonsblodet. Det tømmes og vaskes noen ganger i døgnet.

Damebeger brukes av kvinner i alle aldre, det lages i to varianter, av naturgummi og silikon. Damebeger som er framstilt av medisinsk hypoallergen silikon, egner seg for kvinner med lateksallergi

''

Annonse

'I beste dol-ånd bruker jeg damebeger. :-)))''

Litt nyskjerrig jeg nå, fungerer det og til allslags bruk så nær sagt? Jeg blør så mye og det renner ofte igjennom. Har vurdert damebeger men usikker på om det fungerer.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6140308

Fungerer gulle godt her, iallefall. Ikke ekkelt i det heletatt.

Gjest mora2

Sakset fra internett

'Damebeger, mensenbeger eller menskopp er en menstruasjonskopp som plasseres nederst i skjeden og danner en forsegling mot skjedeveggen, og samler opp menstruasjonsblodet. Det tømmes og vaskes noen ganger i døgnet.

Damebeger brukes av kvinner i alle aldre, det lages i to varianter, av naturgummi og silikon. Damebeger som er framstilt av medisinsk hypoallergen silikon, egner seg for kvinner med lateksallergi

''

Takk... :0)

Fytti, det der hadde ikke jeg orket... :0/

Gjest Shira :o)

Å, jeg skulle jo teste ut det damebegeret jeg, det lovte jeg dyrt og hellig her inne. *glemsk* Vel vel. Nå blør jeg så sjelden at det ikke er aktuelt akkurat.

Tamponger, jeg hiver de ikke i do, jeg er redd for rørene mine. Om det er en myte eller ikke vet jeg ikke.

Jeg kaster tamponger i do. Jeg har også hørt at det kan tette rørene men har aldri hørt om et slikt tilfelle i RL...(nå får jeg garantert høre ørten tilfeller her på dol, da "tampong i do" motstanderne pleier å være aktive med eksmpler når akkurat dette tema diskuteres her inne;) )

Selvfølgelig skal tamponger i do.

Jeg har skylt ned tamponger i do i alle år og min mor før meg. Aldri opplevd tette rør av den grunn.

Bare tanken på å begynne å fikle med en brukt tampong og pakke den inn for så å kaste den i søppel, er ekkel.

hidi, the scorpion

Jeg kaster de alltid i do hjemme, men aldri borte;)

Gjest hva vil du skattepengene dine skal brukes til?

"Jeg kaster tamponger i do. Jeg har også hørt at det kan tette rørene men har aldri hørt om et slikt tilfelle i RL...(nå får jeg garantert høre ørten tilfeller her på dol, da "tampong i do" motstanderne pleier å være aktive med eksmpler"

Unnskyld meg, men du følger visst lite med. Det er en kjent sak at tamponger kan tette igjen avløpssystemet, ikke nødvendigvis i din do men lengre ut i systemet. Dette klager vannverket på stadig. Det er i grunnen en utrolig egoistisk handling, å bare tenke på hva som er enklest for en selv, ikke de konsekvenser det fører med seg for andre. Hvert år må rør stakes opp pga bl.a. tamponger, og dette koster masse skattekroner!

Putt tampongen i søpla, det er der den hører hjemme! I do skal kun puttes dopapir. Tamponger er laget av bomull som utvider seg når de blir fulle av væske (det er det de er laget for).

Se denne linken hvis du trenger eksptertuttalelser:

http://www.rorleggermestern.no/public.aspx?pageid=44253

"Tamponger og bind må ikke kastes i toalettet. Det er ikke bare selve toalettet som kan tette seg, men også avløpsrøret videre, dette kan medføre kostbare reparasjoner."

Sakset fra internett

''

''Det tømmes og vaskes noen ganger i døgnet.''

Noen ganger i dønget? Jeg blør glatt gjennom en super-tampong (rosa ob) på halvannen - to timer de første to dagene så jeg tror jeg dropper begeret gitt... Ville vel rendt over før jeg visste ordet av det. Dessuten høres det ekkelt ut... *Skjærer en grimase*

Annonse

mil1365380270

Noen ganger i dønget? Jeg blør glatt gjennom en super-tampong (rosa ob) på halvannen - to timer de første to dagene så jeg tror jeg dropper begeret gitt... Ville vel rendt over før jeg visste ordet av det. Dessuten høres det ekkelt ut... *Skjærer en grimase*

Ja, det høres utrolig ekkelt ut ;-) Ser for meg lunkent mensblod som skvulper nudt *urgh* Det er så klart rent og 37 grader, men jeg har en sperre mot å samle det opp i et beger for det, he-he!

Gjest @krøll

Ha, det er vel ingen ting. Her går det i grønn ob, og bind de første to dagene. Tror ikke det derre damebegeret er noe for meg heller. Har forresten aldri hørt om det før heller jeg. Hva heter det egentlig, og hvor får man kjøpt det?

Ha, det er vel ingen ting. Her går det i grønn ob, og bind de første to dagene. Tror ikke det derre damebegeret er noe for meg heller. Har forresten aldri hørt om det før heller jeg. Hva heter det egentlig, og hvor får man kjøpt det?

Lenke flere steder i tråden nå. :o)

Grønn ob lekker det gjennom de første par nettene ja. Bruker forøvrig alltid truseinnlegg i tillegg til tampongen i tilfelle jeg ikke rekker å skfite før det blør igjennom.

mariaflyfly

Jeg har skylt ned tamponger i do i alle år og min mor før meg. Aldri opplevd tette rør av den grunn.

Bare tanken på å begynne å fikle med en brukt tampong og pakke den inn for så å kaste den i søppel, er ekkel.

Helt enig!

Mary Poppins

"Bare tanken på å begynne å fikle med en brukt tampong og pakke den inn for så å kaste den i søppel, er ekkel."

Jepp helt enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...