Gå til innhold

Ang syning av døde mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest meget fornuftig sagt
Skrevet

"Ser også at det er flere som mener vi skal la barnet selv få bestemme om hun vil være med. Det gjør vi ikke - vi har nå tatt avgjørelsen."

Det gleder mitt hjerte at det i 2009 fortsatt finnes foreldre som vet at det er forskjell på barn og voksne og tar sitt foreldreansvar på alvor.

For en gangs skyld er jeg 100 % enig med Nils Håvard Dahl.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Dorthe

5

• Mrs D

5

• jubalong70

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg har vært på to syninger. Den første var morfaren min. Han lå i sykesenga på sykehuset. Han var helt nydelig der han lå - helt tydelig at han hadde det godt.''

Håper det ikke var for lenge etter hans død. Etter noen dager blir man grønn. Ikke noe hyggelig syn...

Jeg så faren min en uke etterat han døde og han hadde ligget på fryserom og så nøyaktig ut som da han levde. Eneste forskjellen var at han ikke snakket og rørte på seg. Jeg har også vært i begravelsen til venninna mi og kisten var åpen. Hun var pyntet som brud og så ut som en dukke. Ikke stygt å se i det hele tatt.

Når du skriver slike ting så skremmer du folk bort fra noe som kan være en vakker opplevelse for dem.

Gjest togli
Skrevet

"Nå som hun snart blir fem år gammel, spør hun av og til hvorfor hun ikke fikk se at pappaen til Julie virkelig var død."

Hvis hun ikke hadde fått høre at det er lurt å se døde for sikkerhets skyld, hadde hun kanskje aldri tenkt tanken?

Jeg mener; hvis dere sa han er død og i himmelen/borte, hva som helst, og at de ikke kommer til å se hverandre igjen, så ville hun vel trodd på det?

Hun forstår at han er død, men lurer ofte på hvordan vi kunne være sikker på at han var død osv. Storesøster har fortalt at hun så at kroppen hans ikke virka mer, og hun ville gjerne ha sett dette selv.

Den første nære jeg mista, var oldefaren min. Jeg var 14 år gammel og fikk ikke se han død. Selv merker jeg at jeg lettere aksepterer døden når jeg faktisk kan _se_ at personen ikke lever mer. Snodig.., men sånn kjennes det iallefall for meg.

Hvorfor er vi så redde for å se døde mennesker? Så lenge de ikke er skadet i ansiktet osv., så mener jeg det er veldig greit at barn kan få et mer naturlig forhold til døden ved å se den døde.

I gamle dager lå den døde gjerne i huset i flere dager. Man kunne se, kjenne på osv. På den tiden hadde man også et mer naturlig forhold til dette. Det tror jeg er ganske sunt.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Jeg så faren min en uke etterat han døde og han hadde ligget på fryserom og så nøyaktig ut som da han levde. Eneste forskjellen var at han ikke snakket og rørte på seg. Jeg har også vært i begravelsen til venninna mi og kisten var åpen. Hun var pyntet som brud og så ut som en dukke. Ikke stygt å se i det hele tatt.

Når du skriver slike ting så skremmer du folk bort fra noe som kan være en vakker opplevelse for dem.

Vakker opplevelse? Døden er aldri vakker. Å oppbevare noen kjølig er å kunstig utsettelse av hva som skjer med skrotten når den er død.

candyqueen_83
Skrevet

Vakker opplevelse? Døden er aldri vakker. Å oppbevare noen kjølig er å kunstig utsettelse av hva som skjer med skrotten når den er død.

Jeg syns du er litt guffen i den tråden her. Det er et følsomt tema.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Jeg syns du er litt guffen i den tråden her. Det er et følsomt tema.

Guffen men ærlig. Døden er aldri hyggelig. Det går ikke mange dagene før man blir grønn og sort i huden.

Gjest qigong
Skrevet

Guffen men ærlig. Døden er aldri hyggelig. Det går ikke mange dagene før man blir grønn og sort i huden.

Nettopp! Derfor skal jeg kremeres!!

Gjest Kopernikus
Skrevet

Nettopp! Derfor skal jeg kremeres!!

Er ikke sikker jeg. Har du sett et menneske brenne? Det er ikke pent.

Gjest qigong
Skrevet

Er ikke sikker jeg. Har du sett et menneske brenne? Det er ikke pent.

Håper jeg får bedøvelse hehe. Tror egentlig jeg ikke kjenner noenting etter at jeg er død. Men uansett er det jo bedre å hoppe i det enn å krype. Ingen mark skal få krype i meg ihvertfall, jeg er livredd krypdyr ;-).

Gjest mora2
Skrevet

Ok, de blir nok oppbevart på kjølerom ja. Er først når de kommer "6 feet" under de blir grønne.

Og dette sriver du i en tråd der trådstartet har mistet et kjært familie medlem.. Fy faen sier jeg bare.

Gjest qigong
Skrevet

Og dette sriver du i en tråd der trådstartet har mistet et kjært familie medlem.. Fy faen sier jeg bare.

Oioi, det så jeg ikke, svarte bare på det jeg fikk svar på jeg. Da ber ihvertfall jeg veldig mye om unnskyldning. Håper det blir slettet. Sorry ;(

Gjest Kopernikus
Skrevet

Hva er galt med det? Med døden får man fred. Hva som skjer med skrotten når man er død er kun av interesse for de etterlatte. Når man er død rotner kroppen, det burde alle vite.

Gjest qigong
Skrevet

Hva er galt med det? Med døden får man fred. Hva som skjer med skrotten når man er død er kun av interesse for de etterlatte. Når man er død rotner kroppen, det burde alle vite.

Nå når mora2 har varslet og sagt ifra hva dette dreier seg om, bør du vel kanskje kutte ut dette da? Det går an å innrømme at man gjør en feil også !!

Gjest Kopernikus
Skrevet

Nå når mora2 har varslet og sagt ifra hva dette dreier seg om, bør du vel kanskje kutte ut dette da? Det går an å innrømme at man gjør en feil også !!

Hva Mora2 mener er uten betydning. Når man er død råtner man. Det er naturens gang.

Gjest qigong
Skrevet

Hva Mora2 mener er uten betydning. Når man er død råtner man. Det er naturens gang.

Kvervulant. God natt!!

Gjest Kopernikus
Skrevet

Kvervulant. God natt!!

Natta din tullebukk ;)

Skrevet

Hun forstår at han er død, men lurer ofte på hvordan vi kunne være sikker på at han var død osv. Storesøster har fortalt at hun så at kroppen hans ikke virka mer, og hun ville gjerne ha sett dette selv.

Den første nære jeg mista, var oldefaren min. Jeg var 14 år gammel og fikk ikke se han død. Selv merker jeg at jeg lettere aksepterer døden når jeg faktisk kan _se_ at personen ikke lever mer. Snodig.., men sånn kjennes det iallefall for meg.

Hvorfor er vi så redde for å se døde mennesker? Så lenge de ikke er skadet i ansiktet osv., så mener jeg det er veldig greit at barn kan få et mer naturlig forhold til døden ved å se den døde.

I gamle dager lå den døde gjerne i huset i flere dager. Man kunne se, kjenne på osv. På den tiden hadde man også et mer naturlig forhold til dette. Det tror jeg er ganske sunt.

Jeg er helt enig med deg togli

Skrevet

Det er livets gang og døden er en helt naturlig ting. Er du redd for å dø sjøl siden du er så negativ til døden?

Gjest Kopernikus
Skrevet

Det er livets gang og døden er en helt naturlig ting. Er du redd for å dø sjøl siden du er så negativ til døden?

Jeg er ikke negativ til døden, en jeg vet hva som skjer med skrotten når den er død. Det er ikke vakkert.

candyqueen_83
Skrevet

Enig! Det er forkastelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...