Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er fordommer mot folk som ikke er A4,hva tenker du om det?

Har du respekt for andre mennesker?

Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?

Ser du på M.Louise som gal fordi hun tror på og har kontakt med engler?

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

6

• morsan

3

• Mrs D

3

• Luska

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest firepile
Skrevet

Ikke gal, men hun er nok en smart businesskvinne.

Skrevet

Ikke gal, men hun er nok en smart businesskvinne.

Er det et smart trekk da?

Å utsette seg selv for å bli dømt?

Jeg tror hun er ekte i sin tro.

Skrevet

Jeg tror og mener at folk som ikke er A4 og velger kontroversielle veier å gå, må tåle at folk ser skjevt på dem. Og er de så tøffe at de velger å gå andre veier enn oss "vanlig dødelige", så takler de nok greit å bli sett skjevt på også.

Skrevet

Jeg tror og mener at folk som ikke er A4 og velger kontroversielle veier å gå, må tåle at folk ser skjevt på dem. Og er de så tøffe at de velger å gå andre veier enn oss "vanlig dødelige", så takler de nok greit å bli sett skjevt på også.

Mulig det,men er det ikke viktig å respektere hverandre uavhengig av tro?

Gjest xbellax
Skrevet

Det tror jeg du har helt rett i. Det er vanskelig å være annerledes i et samfunn hvor et A4liv (og materielle verdier) dyrkes slik det gjøres. Det har nok mye å gjøre med at alt som er annerledes er skummelt (inntil man blir kjent med noen som våger å gå mot strømmen).

M. Louise er selvsagt alt annet enn gal, i mine øyne.

Skrevet

''Mulig det,men er det ikke viktig å respektere hverandre uavhengig av tro?''

Jo, og i en perfekt verden hadde alle respektert hverandre. Men verden er som den er, og det må vi (dessverre) bare akseptere.

Gjest xbellax
Skrevet

Av og til så er det ikke et valg, av og til så er det bare slik man er.

Skrevet

Jeg ser ikke på overtroiske mennesker som gale. Men definitivt noe ulogiske og lite realitetsorienterte. Det betyr ikke at jeg er respektløs i forhold til de.

En ting jeg ser på internett er at kristne/religiøse forumer ikke vil ha debatt rundt sin tro, mens vitenskapelige forumer inviterer inn troende for åpen diskusjon. Jeg synes det sier litt om holdbarheten i religioner.

Gjest firepile
Skrevet

Har litt problemer med å "respektere" noen jeg mener bedriver svindel. Men bevares, hvis folk har penger de gjerne vil kvitte seg med og samtidig bli lurt trill rundt, kan ingen nekte dem det.

Skrevet

Oi, her var det temaer for minst fire tråder!

For å ta det siste, og enkleste: Nei, jeg ser ikke på henne som gal, bare litt rar.

Skrevet

''Mulig det,men er det ikke viktig å respektere hverandre uavhengig av tro?''

Jo, og i en perfekt verden hadde alle respektert hverandre. Men verden er som den er, og det må vi (dessverre) bare akseptere.

Synes vi kan begynne i det små å gjøre noe med det jeg da.

Gjest ViViola
Skrevet

Som morsan sier, du har spørsmål til atskillige tråder. Men - jeg velger meg denne:

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere.

Eksempelvis.

Jeg respekterer heller ikke fanatisk kristne i _religionens_ navn.

Mennesker som skal ha min respekt, må "fortjene" den. Ingen får respekt kun i kraft av sitt navn/sin posisjon.

Gjest uten signatur på dette
Skrevet

Som morsan sier, du har spørsmål til atskillige tråder. Men - jeg velger meg denne:

''Virker som om mange ikke har det om ikke de er lik seg selv. Tenker da spesiellt på relgion og tro. Det er mange som tror på ulike ting,er det ikke rett å respektere det?''

Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere.

Eksempelvis.

Jeg respekterer heller ikke fanatisk kristne i _religionens_ navn.

Mennesker som skal ha min respekt, må "fortjene" den. Ingen får respekt kun i kraft av sitt navn/sin posisjon.

Sitat: "Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere."

Det er et meget sterkt utsagn, ingen foreldre velger aktivt å drepe sine egne barn.

Har du noen gang satt deg inn i hvor mange forskjellige behandlingsmetoder legene har i dag som et alternativ til blodoverføring?

Skrevet

Jeg ser ikke på overtroiske mennesker som gale. Men definitivt noe ulogiske og lite realitetsorienterte. Det betyr ikke at jeg er respektløs i forhold til de.

En ting jeg ser på internett er at kristne/religiøse forumer ikke vil ha debatt rundt sin tro, mens vitenskapelige forumer inviterer inn troende for åpen diskusjon. Jeg synes det sier litt om holdbarheten i religioner.

PÅ alternative nettsteder er de åpne for diskusjon.

Gjest Elextra
Skrevet

''Har du respekt for andre mennesker?''

Ja, jeg mener da det, og jeg tror ikke jeg kjenner noen som vil svare nei på det spørsmålet.

Skrevet

Har litt problemer med å "respektere" noen jeg mener bedriver svindel. Men bevares, hvis folk har penger de gjerne vil kvitte seg med og samtidig bli lurt trill rundt, kan ingen nekte dem det.

Men er det svindel å personlig ha åndelige opplevelser?

Skrevet

Sitat: "Jeg kan ikke respektere Jehovas Vitner, all den tid det i deres tro/overbevisning ikke skal tas imot blodoverføring. Ergo, de velger aktivit å drepe sine egne barn om en ulykke er ute. Det kan jeg aldri respektere."

Det er et meget sterkt utsagn, ingen foreldre velger aktivt å drepe sine egne barn.

Har du noen gang satt deg inn i hvor mange forskjellige behandlingsmetoder legene har i dag som et alternativ til blodoverføring?

Ok.

Ungen din blør i buken, i verste fall fra en arterie.

Stort blodtap. Barnet har 3-4 liter i kroppen.

Fortell meg alle de alternativene legene har fra ditt ståsted, siden du vet om så mange.

mvh

Skrevet

Oi, her var det temaer for minst fire tråder!

For å ta det siste, og enkleste: Nei, jeg ser ikke på henne som gal, bare litt rar.

Litt rar kan nok folk tåle å bli kaldt.

Men alle disse fordommene som er ute og går det fatter jeg ikke.

Gjest ViViola
Skrevet

''Det er et meget sterkt utsagn, ingen foreldre velger aktivt å drepe sine egne barn.''

Ved å nekte blodoverføring når det er eneste mulighet for å redde et liv, så tar man aktiv valg om døden.

''Har du noen gang satt deg inn i hvor mange forskjellige behandlingsmetoder legene har i dag som et alternativ til blodoverføring?''

He-he, så man må vite nøyaktig hvor mange alternative metoder som finnes for å få lov til å mene at det er ille å drepe barn ved å si nei?

Nei, jeg vet ikke det. Men siden jeg hadde et familiemedlem som gikk inn i Jehovas for endel år siden, snakket jeg mye med helsevesenet om dette og hint. Bl.a. blodoverføring. Ja, det finnes alternativer i _noen_ tilfeller. Og disse benyttes. Men av og til er det så kritisk at alternativer ikke er godt nok.

Hadde det eksisterte prdukter som er _like gode som_ blod, så ville ikke blodgiving hatt noen særlig misjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...