Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mel og væske skal jeg ha i en pizzadeig til langpanne?

Gjest pizzabakeren
Skrevet

Jeg bruker ca 5 dl hvetemel, 3-4 dl vann, denne pizzabunnen blir ikke så veldig tykk, så om du vil ha tykkere bunn må du øke dette.

Skrevet

Jeg har 4 dl mel, 1,5 dl vann og 4 spiseskjeer olje + tørrgjær og litt salt.

Eltes i 15 minutter, hever i 1 time

Gir en fantastisk smidig og god pizzadeig

Skrevet

4 dl mel

1,5 dl vann

1/2 ts salt

1/2 pakke tørrgjær

Ikke noe olje. Etter at jeg begynte å bruke denne oppskriften som jeg fant på nettet under headingen «den perfekte pizzadeig» har jeg fått såååå mye skryte av pizzbunnen min.

:)

Skrevet

4 dl mel

1,5 dl vann

1/2 ts salt

1/2 pakke tørrgjær

Ikke noe olje. Etter at jeg begynte å bruke denne oppskriften som jeg fant på nettet under headingen «den perfekte pizzadeig» har jeg fått såååå mye skryte av pizzbunnen min.

:)

Er det nok med 1,5 dl væske til en langpanne, altså? Jeg bruker alltid 2,5 dl og mel til det blir passe konsistens (pluss salt og gjær, selvsagt) og syns den deigen dekker langpanna akkurat.

Skrevet

Er det nok med 1,5 dl væske til en langpanne, altså? Jeg bruker alltid 2,5 dl og mel til det blir passe konsistens (pluss salt og gjær, selvsagt) og syns den deigen dekker langpanna akkurat.

Jeg bruker 3,5 dl væske til ei hel stekeovnsplate, men vi liker litt bunn i pizzaen vi da. :o)

Skrevet

8-9 dl mel og 3-4 dl væske - en del av det god olje.

Skrevet

Sikkert alt for sent...

Jeg bruker 2,5 dl lunkent vann. 1 egg, 1 ss olje, 1 liten ts salt, 1 pk tørrgjær og litt oregano. Hvetemel nok til at deigen blir passe hard. (Pass på at du ikke bruker for mye.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...