Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ni høres veldig bra ut.

:- )

Noen formening om hvor lenge jeg bør holde på på treningssykkelen også? Har holdt på en halvtime, men merker at det begynner å bli litt lite. Er det da best å øke tiden eller øke belastningen i første omgang? Kanskje øke belastningen? Tar ganske lang tid før jeg begynner å bli varm.

*irriterende å komme i bedre form*

''Kanskje øke belastningen? Tar ganske lang tid før jeg begynner å bli varm.''

Hos meg spruter svetten etter kort tid på trimsykkelen, men det er jo vanlig romtemp på rommet og har nok en del av skylden. Hvilken motstand sykler du med da? Og hva er tempoet omtrent?

Skrevet

''Kanskje øke belastningen? Tar ganske lang tid før jeg begynner å bli varm.''

Hos meg spruter svetten etter kort tid på trimsykkelen, men det er jo vanlig romtemp på rommet og har nok en del av skylden. Hvilken motstand sykler du med da? Og hva er tempoet omtrent?

Det er vanlig romtemperatur der jeg sykler.

Belastningen er lav, en av fem tror jeg. Tempoet kan variere en del, fra 14-19 km/t.

Skrevet

Det er vanlig romtemperatur der jeg sykler.

Belastningen er lav, en av fem tror jeg. Tempoet kan variere en del, fra 14-19 km/t.

Nå måtte jeg bort på sykkelen og sjekke - du er jo bare ute på sulle-søndagstur! Skru opp motstanden og sett opp tempoet litt så skal du se svetten kommer! :o)

Skrevet

Ni høres veldig bra ut.

:- )

Noen formening om hvor lenge jeg bør holde på på treningssykkelen også? Har holdt på en halvtime, men merker at det begynner å bli litt lite. Er det da best å øke tiden eller øke belastningen i første omgang? Kanskje øke belastningen? Tar ganske lang tid før jeg begynner å bli varm.

*irriterende å komme i bedre form*

Synes du skal øke tiden, særlig fordi du har slitt med belastningsrelaterte plager.

Forøvrig kan jeg anbefale skigåing...

Skrevet

Nå måtte jeg bort på sykkelen og sjekke - du er jo bare ute på sulle-søndagstur! Skru opp motstanden og sett opp tempoet litt så skal du se svetten kommer! :o)

Det var fort nok og hardt nok en stund, var veldig svett allerede etter ti minutter. Men nå er jeg visst blitt i bedre form, blir ikke særlig svett eller sliten av dette lenger (siste par ukene). Skal prøve meg frem for å se hvor stor motstand jeg trenger.

Skrevet

Synes du skal øke tiden, særlig fordi du har slitt med belastningsrelaterte plager.

Forøvrig kan jeg anbefale skigåing...

Skiføret er det slutt på, bare slaps. Men dessverre ikke egnet for utendørssykling enda.

Skal prøve å øke tiden samtidig som jeg øker - litt - på belastningen, i dag skal jeg prøve meg på en runde med intervall og se hvordan det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...