Gå til innhold

Innvandring

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Ja jeg er innvandrer.

Det har du forklart, ja. Og du har fortalt hva ditt syn på etnisk norske er.

Og du forlanger at jeg skal respektere deg fordi _du_ ikke synes du er respektløs.

He-he...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

3

• mrxx

2

• trollemor;o)

1

• Aliza1365380759

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Langt mellom himmel og h....
Skrevet

Synes det er veldig mange svensker i Oslo. Annenhver ansatt i klesbutikker og resturanger er jo svensk. Er ikke det litt betenkelig?

Ja, må si jeg er mere betenkt over dette enn alle disse muslimene.....:-)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det har du forklart, ja. Og du har fortalt hva ditt syn på etnisk norske er.

Og du forlanger at jeg skal respektere deg fordi _du_ ikke synes du er respektløs.

He-he...

Jeg har samme etnisitet og nordmenn.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Det er mulig, men hvis folk vil at "glimt i øyet" skal synes, må de lære tegnsetting for det. Ellers kan man like gjerne tolke dette helt motsatt.

MÅ de lære. Kan du bestemme det på samme måte som du krever respekt etter ditt hode. Du gjør meg egentlig irritert. For det første så virker du helt uten humør og nærtagende som en fjortis på alt som ikke blir sagt etter ditt hode.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Og marka som nærmeste nabo.

Vi bodde i Oslo og kunne ta ski på beina fra inngangsdøra og gå lange skiturer i marka. Samtidig hadde vi badevann bare fem minutters gange unna. Det er uniktåp kunne bo slik i en hovedstad.

Hilsen innvandreren

Det kan jeg gjøre og jeg er enig i at det er unikt. Tar meg et kvarter å komme meg til sentrum.

Hilsen en innvandrer med norsk statsborgerskap og samme etniske bakgrunn som nordmenn, danskere, svensker og mange flere nord-europeere.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har samme etnisitet og nordmenn.

Hæ?

Gjest ViViola
Skrevet

MÅ de lære. Kan du bestemme det på samme måte som du krever respekt etter ditt hode. Du gjør meg egentlig irritert. For det første så virker du helt uten humør og nærtagende som en fjortis på alt som ikke blir sagt etter ditt hode.

He-he, du må passe på blodtrykket, nå da. :-)

Du møter deg selv i døra med disse "argumentene" dine, men av en eller annen grunn ser du ikke det selv.

Ha en strålende kveld! :-)

Gjest Ciccacc
Skrevet

Hæ?

Jeg er innvandrer per definisjon, med norsk statsborgerskap og samme etnisitet og en nordmann, tysker, svenske, danske osv.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er innvandrer per definisjon, med norsk statsborgerskap og samme etnisitet og en nordmann, tysker, svenske, danske osv.

Whatever. Klok og hyggelig er du uansett ikke.

Natt'a! :-)

Gjest Ciccacc
Skrevet

He-he, du må passe på blodtrykket, nå da. :-)

Du møter deg selv i døra med disse "argumentene" dine, men av en eller annen grunn ser du ikke det selv.

Ha en strålende kveld! :-)

Smiletegnene er vel slik andre MÅ ha dem slik at du forstår at de har humor. Jeg synes det er uten humor med slike ting, og den meningen min bør du respektere siden du er opptatt av respekt.

Hvorfor bekymrer du deg for blodtrykket mitt selvom jeg sa at du var begynt å irritere meg? Hvem møter hvem i døra interesser meg ikke, men det er interessant at for første gang på en stund er det begynt å bli livlige diskusjonstråder.

Gjest Ciccacc
Skrevet

Whatever. Klok og hyggelig er du uansett ikke.

Natt'a! :-)

Det er din private og personlige mening, og jeg er lei av kommentarene dine. De har noe hurpeaktig over seg og bidrar ikke på noen måte til hyggelig stemning. Jeg tror ikke du er i stand til å bedømme andres intelligense ut fra det du har skrevet her.

Gjest vi kan jo bli utryddet...
Skrevet

Ja, må si jeg er mere betenkt over dette enn alle disse muslimene.....:-)

Nemlig! endelig noen som skjønner..... ;)

Skrevet

Smiletegnene er vel slik andre MÅ ha dem slik at du forstår at de har humor. Jeg synes det er uten humor med slike ting, og den meningen min bør du respektere siden du er opptatt av respekt.

Hvorfor bekymrer du deg for blodtrykket mitt selvom jeg sa at du var begynt å irritere meg? Hvem møter hvem i døra interesser meg ikke, men det er interessant at for første gang på en stund er det begynt å bli livlige diskusjonstråder.

Har man ikke smiletegnene med, så må man i hvert fall tåle å bli misforstått. Slik er det med det skrevne ord, enten du synes det er riktig eller ikke.

Gjest ViViola
Skrevet

Det er din private og personlige mening, og jeg er lei av kommentarene dine. De har noe hurpeaktig over seg og bidrar ikke på noen måte til hyggelig stemning. Jeg tror ikke du er i stand til å bedømme andres intelligense ut fra det du har skrevet her.

Hurpeaktig? Hi-hi-hi-hi!

Ha en flott dag! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

:-)

Ha det!

Gjest Ciccacc
Skrevet

Har man ikke smiletegnene med, så må man i hvert fall tåle å bli misforstått. Slik er det med det skrevne ord, enten du synes det er riktig eller ikke.

Det gjelder ikke bare meg. Det gjelder alle at de må tåle å misforstå og bli gjort oppmerksomme på det.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Muslimer har aldri krevet at "vi" skal tilpasse oss "dem". Jeg vet ikke hvem vi og dem er engang.

Hvor har du vært i det siste? Indre Mongolia? :)

Skrevet

En ting er sikkert vi har mer problemer med de som kommer fra visse land enn andre. Disse begår mye kriminalitet og faenskap, enkelte hendelser så vet vi ofte hvem det er som står bak før vi hører om det, i alle fall er sannsynligheten for det stor.

Dette må det gjøres noe med, før vi drukner i faenskap.

Våre nye landsmenn begår 40 % av kriminaliteten i landet her og sett i forhold til antallet så er dette svært høyt.

Men når vi er så naive at vi lar de som gjør kriminelle handlinger fortsatt få lov til være her, mens de venter på at søknaden om å få være her blir behandlet, så sier det seg selv at vi ber om problemer. Vi har også et par flykaprere som vi lot være her, den ene har ikke gjort annet enn faenskap siden har kom ut igjen.

Hva med Krekar f.eks.

Vi må behandle de som er her på en skikkelig måte, men jaggu må vi bli mye flinkere til å kaste ut de som driver med faenskap.

Vi må sette større krav til de som vil bosette seg her enn hva vi gjør i dag og heller ikke godta at vi skal tilpasse oss dem. Her jeg bor så har til og med juleavslutninger på skolene har blitt forandret et par år fordi det er noe få muslimer på skolen, men dette har nå har det blitt forandret tilbake.

Det har vært opptøyer av spesielt muslimer i flere land og det er ingen tvil om at det også kommer hit. Danmark og Sverige sliter med sitt, pluss en mengde andre land. Dette må vi sørge for ikke skjer her.

Skrevet

En ting er sikkert vi har mer problemer med de som kommer fra visse land enn andre. Disse begår mye kriminalitet og faenskap, enkelte hendelser så vet vi ofte hvem det er som står bak før vi hører om det, i alle fall er sannsynligheten for det stor.

Dette må det gjøres noe med, før vi drukner i faenskap.

Våre nye landsmenn begår 40 % av kriminaliteten i landet her og sett i forhold til antallet så er dette svært høyt.

Men når vi er så naive at vi lar de som gjør kriminelle handlinger fortsatt få lov til være her, mens de venter på at søknaden om å få være her blir behandlet, så sier det seg selv at vi ber om problemer. Vi har også et par flykaprere som vi lot være her, den ene har ikke gjort annet enn faenskap siden har kom ut igjen.

Hva med Krekar f.eks.

Vi må behandle de som er her på en skikkelig måte, men jaggu må vi bli mye flinkere til å kaste ut de som driver med faenskap.

Vi må sette større krav til de som vil bosette seg her enn hva vi gjør i dag og heller ikke godta at vi skal tilpasse oss dem. Her jeg bor så har til og med juleavslutninger på skolene har blitt forandret et par år fordi det er noe få muslimer på skolen, men dette har nå har det blitt forandret tilbake.

Det har vært opptøyer av spesielt muslimer i flere land og det er ingen tvil om at det også kommer hit. Danmark og Sverige sliter med sitt, pluss en mengde andre land. Dette må vi sørge for ikke skjer her.

Jeg snakket med sønnen min i går. Og han har bodd i Sverige de siste 7-8 årene. Han sa da plutselig at det var så flaut å være nordmann i Sverige, og lese om den norske debatten om innvandring. Han sa at slikt ikke forekom i Sverige - og han lurte på hva slags land vi hadde blitt etter hvert - med Frp i spissen.

Ikke mye moro å høre- men han påsto hardnakket at etter alle disse årene i Sverige- så hadde han oppdaget at Norge ikke fulgte den vanlige innstillingen til verken det ene eller det andre i i Europa- og at vi var i ferd med å bli et skikkelig nisseland.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...