mrxx Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Jeg snakket med sønnen min i går. Og han har bodd i Sverige de siste 7-8 årene. Han sa da plutselig at det var så flaut å være nordmann i Sverige, og lese om den norske debatten om innvandring. Han sa at slikt ikke forekom i Sverige - og han lurte på hva slags land vi hadde blitt etter hvert - med Frp i spissen. Ikke mye moro å høre- men han påsto hardnakket at etter alle disse årene i Sverige- så hadde han oppdaget at Norge ikke fulgte den vanlige innstillingen til verken det ene eller det andre i i Europa- og at vi var i ferd med å bli et skikkelig nisseland..... Dette har du helt sikkert rett i, uten at jeg skal motstride det. Men jeg skjønte ikke helt hva dette hadde med mitt innlegg å gjøre. Vi må heller ikke gjemme de problemene vi har. Ikke stemmer jeg FRP og ikke er jeg på deres linje i alt de mener med innvandring. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Jeg snakket med sønnen min i går. Og han har bodd i Sverige de siste 7-8 årene. Han sa da plutselig at det var så flaut å være nordmann i Sverige, og lese om den norske debatten om innvandring. Han sa at slikt ikke forekom i Sverige - og han lurte på hva slags land vi hadde blitt etter hvert - med Frp i spissen. Ikke mye moro å høre- men han påsto hardnakket at etter alle disse årene i Sverige- så hadde han oppdaget at Norge ikke fulgte den vanlige innstillingen til verken det ene eller det andre i i Europa- og at vi var i ferd med å bli et skikkelig nisseland..... ''Jeg snakket med sønnen min i går. Og han har bodd i Sverige de siste 7-8 årene. Han sa da plutselig at det var så flaut å være nordmann i Sverige, og lese om den norske debatten om innvandring. Han sa at slikt ikke forekom i Sverige - og han lurte på hva slags land vi hadde blitt etter hvert - med Frp i spissen.'' Ja, særlig! *Ironisk* Jeg måtte tenke på sønnen din da jeg leste følgende innlegg på et annet forum. (Jeg tror sønnen din lever i en liten rosa boble; på tide han oppdager hva som foregår i Sverige.) "Svensk politiker nektet sønnen å ta med somalisk klassekamerat hjem. http://www.dagbladet.no/2009/03/29/nyheter/utenriks/politikk/tv_og_medier/5522684/ På et medlemsmøte i Gøteborg forteller et partimedlem at sønnen hans ville ta med en klassekamerat med somalisk bakgrunn hjem. Det ville ikke faren ha noe av. - Hadde han gjort det, måtte jeg byttet ut hele gulvet, sier han i det skjulte opptaket. Mikael Jansson, distriktsleder i partiet, var til stede på møtet. Han tar ikke avstand fra uttalelsene. Et kvinnelig medlem sier i et annet opptak: - Visste dere at innvandere som kommer til Sverige fra land som Afghanistan eller Afrika i blant har over 2000 parasitter i kroppen. Kan dere tenke dere? Hundene våre har ikke så mange en gang. Og de settes i karantene når de kommer til landet. Disse kommer direkte inn, sier hun. På et møte i Stockholm ble det vitset med muslimer har sex med griser, og at grunnen til at muslimske kvinner tvinges til å bruke burka er at ektemennene slår dem gule og blå. --- Partileder Jimmie Åkesson har offentlig alltid hevdet at partiet tar avstand fra rasisme. - Vi tolerer ikke rasisme i det hele tatt, sier han ifølge Expressen Fra debatten under: Sitat: Bytt ut Sverigedemokratene med FRP - og man har sammenfallende historier +/- Unnskyldningen blir som vanlig at enkeltpersoner ikke kan holdes ansvarlige for partiets politikk. Mao - ingen i partiet kan holdes ansvarlige for noen ting. " 0 Siter
Colette Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 ''Jeg snakket med sønnen min i går. Og han har bodd i Sverige de siste 7-8 årene. Han sa da plutselig at det var så flaut å være nordmann i Sverige, og lese om den norske debatten om innvandring. Han sa at slikt ikke forekom i Sverige - og han lurte på hva slags land vi hadde blitt etter hvert - med Frp i spissen.'' Ja, særlig! *Ironisk* Jeg måtte tenke på sønnen din da jeg leste følgende innlegg på et annet forum. (Jeg tror sønnen din lever i en liten rosa boble; på tide han oppdager hva som foregår i Sverige.) "Svensk politiker nektet sønnen å ta med somalisk klassekamerat hjem. http://www.dagbladet.no/2009/03/29/nyheter/utenriks/politikk/tv_og_medier/5522684/ På et medlemsmøte i Gøteborg forteller et partimedlem at sønnen hans ville ta med en klassekamerat med somalisk bakgrunn hjem. Det ville ikke faren ha noe av. - Hadde han gjort det, måtte jeg byttet ut hele gulvet, sier han i det skjulte opptaket. Mikael Jansson, distriktsleder i partiet, var til stede på møtet. Han tar ikke avstand fra uttalelsene. Et kvinnelig medlem sier i et annet opptak: - Visste dere at innvandere som kommer til Sverige fra land som Afghanistan eller Afrika i blant har over 2000 parasitter i kroppen. Kan dere tenke dere? Hundene våre har ikke så mange en gang. Og de settes i karantene når de kommer til landet. Disse kommer direkte inn, sier hun. På et møte i Stockholm ble det vitset med muslimer har sex med griser, og at grunnen til at muslimske kvinner tvinges til å bruke burka er at ektemennene slår dem gule og blå. --- Partileder Jimmie Åkesson har offentlig alltid hevdet at partiet tar avstand fra rasisme. - Vi tolerer ikke rasisme i det hele tatt, sier han ifølge Expressen Fra debatten under: Sitat: Bytt ut Sverigedemokratene med FRP - og man har sammenfallende historier +/- Unnskyldningen blir som vanlig at enkeltpersoner ikke kan holdes ansvarlige for partiets politikk. Mao - ingen i partiet kan holdes ansvarlige for noen ting. " ''Sitat: Bytt ut Sverigedemokratene med FRP - og man har sammenfallende historier +/-'' Forskjellen er vel kanskje at Sverigedemokratene ikke har 30% opplsutning i folket? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 ''Sitat: Bytt ut Sverigedemokratene med FRP - og man har sammenfallende historier +/-'' Forskjellen er vel kanskje at Sverigedemokratene ikke har 30% opplsutning i folket? Eller så går det an å innrømme at Sverige heller ikke er perfekt. 0 Siter
Colette Skrevet 29. mars 2009 Skrevet 29. mars 2009 Eller så går det an å innrømme at Sverige heller ikke er perfekt. Det er det vel heller ingen som har påstått. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.