Gjest 6-årings mamma Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 (Jeg la dette også på Småbarnsforeldre) Hvis du får høre at barnet ditt gjør ting hos en venn/venninne som du ikke syns noe om. Feks har fått sett filmer eller spilt dataspill el.likn som ligger langt over aldersgrensen. Eller fått massevis av snop (som det ikke er vant til hjemmefra og får vondt i magen av). Eller gjør ting som ligger på kanten av det du syns er farlig. Eller hva som helst annet som du ikke syns er okay. Tar du dette opp? Sier du noe fra om det neste gang? Eller hva gjør du? Gjør du ingenting? Er det forskjell på hvis de har invitert barnet hjem, eller barnet ditt har spurt om å få komme på besøk? Man kan jo ikke akkurat bestemme over vennenes foreldre heller, hva de bestemmer for sine barn. Samtidig vil du vel ikke at barna ikke skal få besøke hverandre heller. Akkurat dette syns jeg er vanskelig generelt med det å være forelder. Vil gjerne ha noen generelle råd, og andres erfaringer. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 Mine forteller noen ganger om litt på-kanten-ting - særlig han som er vaksinert med grammofonstift... (hvor kan han ha _det_ fra??!) Vi har - klok av skade - blitt "enige" om at StarWars-filmer ikke passer for 6-åringer (mareritt på natta), og at "selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube. Problemet er at en kamerat stadig skal tøffe seg, og han er preget av eldre søsken, samt at de tydeligvis har fritt spillerom i 2-3 timer hver ettermiddag, uten voksne tilstede. Godteri har ikke vært noe problem. Jeg varsler i fra til noen foreldre. Til andre orker jeg ikke, pga at de alltid har en ovenpå-holdning om egne barn. Det beste er å snakke med sitt eget barn om hva som er lov/ikke lov. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237644299' post='4116782] Mine forteller noen ganger om litt på-kanten-ting - særlig han som er vaksinert med grammofonstift... (hvor kan han ha _det_ fra??!) Vi har - klok av skade - blitt "enige" om at StarWars-filmer ikke passer for 6-åringer (mareritt på natta), og at "selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube. Problemet er at en kamerat stadig skal tøffe seg, og han er preget av eldre søsken, samt at de tydeligvis har fritt spillerom i 2-3 timer hver ettermiddag, uten voksne tilstede. Godteri har ikke vært noe problem. Jeg varsler i fra til noen foreldre. Til andre orker jeg ikke, pga at de alltid har en ovenpå-holdning om egne barn. Det beste er å snakke med sitt eget barn om hva som er lov/ikke lov. ''"selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube'' "Lek.no" var ikke en spillside heller, fant jr og en kompis ut... Naboguttens far fant dem meeeget storøyde forran skjermen i 8-årsalderen... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 ''"selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube'' "Lek.no" var ikke en spillside heller, fant jr og en kompis ut... Naboguttens far fant dem meeeget storøyde forran skjermen i 8-årsalderen... *Latterbrøl!* 0 Siter
Gjest lære unger å si nei takk Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237644299' post='4116782] Mine forteller noen ganger om litt på-kanten-ting - særlig han som er vaksinert med grammofonstift... (hvor kan han ha _det_ fra??!) Vi har - klok av skade - blitt "enige" om at StarWars-filmer ikke passer for 6-åringer (mareritt på natta), og at "selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube. Problemet er at en kamerat stadig skal tøffe seg, og han er preget av eldre søsken, samt at de tydeligvis har fritt spillerom i 2-3 timer hver ettermiddag, uten voksne tilstede. Godteri har ikke vært noe problem. Jeg varsler i fra til noen foreldre. Til andre orker jeg ikke, pga at de alltid har en ovenpå-holdning om egne barn. Det beste er å snakke med sitt eget barn om hva som er lov/ikke lov. Enig med deg i at beste strategi er å være tydelig i forhold til egne barn om hva som er lov og ikke. De kan lære seg å si nei til godteri på hverdager f.eks.- 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 21. mars 2009 Skrevet 21. mars 2009 ''"selvmord/suicide" ikke er et passende søkeord på Youtube'' "Lek.no" var ikke en spillside heller, fant jr og en kompis ut... Naboguttens far fant dem meeeget storøyde forran skjermen i 8-årsalderen... Åååh - så søøøte! Unger er herlige! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.