Gå til innhold

Pixmainia - er de seriøse?

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen
Skrevet

Jeg skal handle noe, og finner best pris på pixmania.com.

De jeg har handlet hos stort sett er datakjeden og komplett.

Hvordan er pixmainia? Er de like effektive og seriøse?

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg liker seriøse forhandlere.

Gjest ubehageligja
Skrevet

Mitt inntrykk er at de ikke er det, dessverre. Har bestilt hos dem ved to tilfeller, kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Det virker som de har lager og hovedkontor i utlandet? Noe som gjør det utrolig tregt...på den første leveransen ventet jeg 2 uker, på den andre 4,5 uker!

De kommer alltid best ut på pris, men jeg synes ikke det er verdt ventetiden.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg tror de er seriøse, i den forstand at du får varen du betaler for og det ikke er noe "snusk" med kortet. Av egen erfaring, vet jeg også at de gir deg tilbake pengene dersom du angrer på handelen - ikke noe problem der.

Men de har noen aldeles sinnsyke leveringstider. Jeg ventet i 3 uker på en vare, og måtte til slutt avslutte hele greia og handle et annet sted fordi jeg måtte ha produktet innen en frist Pixmania altså ikke rakk.

De fortalte meg at de har lager i nærheten av Paris, og at det derfor tar ekstra tid. Men kan ikke være hele årsaken, for har da fått varer fra utlandet ellers uten at det har tatt så sinnsykt lang tid.

Så ja, seriøst i forhold til at du ikke blir snytt i forhold til penger og kort.

Men nei, i forhold til leveringstider.

Skrevet

Seriøse i den forstand at de forholder seg til norsk regelverk ved reklamasjon og returrett, og ikke tapper kontoen din, ja. Men leveringstidene er helt hinsides alt annet jeg har vært borti.

Måtte en gang reklamere på et produkt jeg hadde kjøpt fra dem, og det tok evigheter før jeg etter over tre måneder fikk beskjed om at de ikke kunne levere erstatningsprodukt, selv om det er en vare andre netthandlere fint greier skaffe. Fikk igjen pengene mine, men det var jo produktet jeg ville ha, ikke penger.

Jeg syns ikke treghet og at ting tar fryktelig lang tid forsvarer det man sparer. Om du vurderer dette med tregheten annerledes enn meg, er det helt ok å bestille fra dem. De lurer det jo ikke eller stjeler pengene dine.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Mitt inntrykk er at de ikke er det, dessverre. Har bestilt hos dem ved to tilfeller, kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Det virker som de har lager og hovedkontor i utlandet? Noe som gjør det utrolig tregt...på den første leveransen ventet jeg 2 uker, på den andre 4,5 uker!

De kommer alltid best ut på pris, men jeg synes ikke det er verdt ventetiden.

Takk for svar folkens. Jeg tror jeg styrer unna og avser noen hundringser ekstra. Haaater lange leveringstider - greit at de ikke kødder med kort og slikt; det forventer jeg faktisk at et slikt sted... men når man er audiofil/avhengig av musikk og mp3-spilleren har tatt kvelden? Da vil man ha en ny kjapt når penga er der. Jeg skal ha en Cowon D2 spiller. Så sær er jeg ;). Ikke noe iPod her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...