Gå til innhold

Middagsmat i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva skal dere ha?

Vi skal ha hjemmelaget lapskaus og mandelkjernepudding med rød saus til dessert. :-)

Nam nam

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• mariaflyfly

3

• Mrs D

3

• Mary Poppins

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Vi skal ha ei fiskegryte. Det er bare halvfabrikata, men jeg spriter den opp med ekstra grønnsaker og fisk. Lettvint og greit. :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har også lapskaus stående og godgjøre seg her!

candyqueen_83
Skrevet

Vi skal ha ei fiskegryte. Det er bare halvfabrikata, men jeg spriter den opp med ekstra grønnsaker og fisk. Lettvint og greit. :)

Samme her. Fiskesuppe/gryte. Basis fra pose men tilsetter creme fraiche, hermetiske tomater, laks og grønnsaker :o)

mariaflyfly
Skrevet

Samme her. Fiskesuppe/gryte. Basis fra pose men tilsetter creme fraiche, hermetiske tomater, laks og grønnsaker :o)

Hvordan gikk det forresten med pizzaen din forrige helg? :)

Gjest Semana
Skrevet

Her ble det koteletter i dag og sjokoladepuddig til dessert,koste oss vi : )

candyqueen_83
Skrevet

Den ble veldig god :o) Men jeg syns det var vanskelig å flytte den ferdigkjevlede deigen over på stekebrettet :/ Hvertfall uten at deigen ble tjukk og klumpete igjen. Jeg brukte masse mel både over og under så kjevlingen gikk lett, men akkurat forflytningen gikk så som så.

Så jeg tror jeg dropper å steke opp 10-12 pizzaer til besøk senere :o)

candyqueen_83
Skrevet

Eller uten hull i deigen også da :/

mariaflyfly
Skrevet

Den ble veldig god :o) Men jeg syns det var vanskelig å flytte den ferdigkjevlede deigen over på stekebrettet :/ Hvertfall uten at deigen ble tjukk og klumpete igjen. Jeg brukte masse mel både over og under så kjevlingen gikk lett, men akkurat forflytningen gikk så som så.

Øvelse gjør mester. ;) Trikset når du skal lage til mange er å gjøre kjevlejobben på forhånd og forsteike bunnene. Jeg har gjort det noen ganger, det funker helt utmerket. :)

candyqueen_83
Skrevet

Øvelse gjør mester. ;) Trikset når du skal lage til mange er å gjøre kjevlejobben på forhånd og forsteike bunnene. Jeg har gjort det noen ganger, det funker helt utmerket. :)

Jeg og søstra mi lagde til oss to + pluss til kjæresten hennes senere på kvelden. Kan godt si vi brukte fryktelig lang tid. Hehe. På 3 pizzaer :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

marinert kyllingfilet, potet og stekte grønnsaker. + saus

Skrevet

Her ble det koteletter i dag og sjokoladepuddig til dessert,koste oss vi : )

"her ble det" - skikkelig tidlig middag, m.a.o. :-)

Gjest florentine
Skrevet

Jeg skal snart til å steke meg noen grønnsaker og kjøtt på en panne og ta et glass rødvin til:-) Bor alene og liker å kose meg i helgene. Liker også å invitere noen til god mat som jeg bruker lang tid på:-)

Skrevet

Vi skal ha hjemmelaget potetmos og pølser med grønnsaker i dag. :o) Dessert pleier vi ikke å ha, men kanskje ungene får en pinneis.

Gjest midia
Skrevet

Tips!

Kjøp deg bakematte, den sitter som støpt på benken mens du kjevler, så drar du matta med deigen over på ovnsplata og setter hele greia i ovnen:)

Bakematta tåler 250 grader! Den tåler ikke skarp kniv så vær forsiktig med pizzahjulet.

Tror den ble kjøpt på europris.

Den er stor, så jeg klippet den i 2 og har derfor til 2 ovnsplater.

Den har mønster som man kan kjevle etter så hvis du vil beholde dette så bør du ikke klippe den;)

Skrevet

Vi skal ha nøttebrød med grønnsaker,nesten som kjøttpudding, bare uten kjøtt:-)

Skrevet

Tips: kjevle ut deigen _på_ stekebrettet. =)

Jeg smører steikeplata godt, og så legger jeg deigen oppå steikeplata og trykker den ut med hendene. Blir både jevn og fin. Jeg er helt håpløs med kjevle og syns det er greiere å bare trykke den utover.

Skrevet

Her blir det nachos og lasagnerester, passer meg utmerket siden formen ikke er helt _der_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...