Gå til innhold

Middagsmat i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå, nå fikk jeg lyst på dessert:-) Dét har vi ikke:-(

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

12

• mariaflyfly

3

• Mrs D

3

• Mary Poppins

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Samme her. Fiskesuppe/gryte. Basis fra pose men tilsetter creme fraiche, hermetiske tomater, laks og grønnsaker :o)

Nam, det høres godt ut! Hvilken suppe/gryte bruker du til det?

trollemor;o)
Skrevet

Vi glemte å handle i går så i dag ble det det vi fant i fryseren. Pølse, chips og noen vårruller... Stusselig!!

Gjest Semana
Skrevet

"her ble det" - skikkelig tidlig middag, m.a.o. :-)

Jepp,vi liker å spise middag tidlig vi : )

Skrevet

Jeg og søstra mi lagde til oss to + pluss til kjæresten hennes senere på kvelden. Kan godt si vi brukte fryktelig lang tid. Hehe. På 3 pizzaer :o)

syns de ble gode jeg :P

candyqueen_83
Skrevet

Bare bergensk fiskesuppe. Ca halv væskemengde til å starte med, tar i en boks tomater og lar det koke. Juster væskemengde etterhvert. Jeg liker at den ikke er for tynn. Så har jeg i en pose grønnsaker(syns wokgrønnsaker er best), og ca en boks creme fraiche, og 4 laksefileter eller et sånt stort stykke med laksefilet. 400-600 gram ca.

Kjæresten og jeg spiser opp dette litt utover kvelden, så jeg dobler innimellom og varmer opp dagen etter. Da tar jeg ofte to bokser tomater, men kun en boks creme fraiche. Må nesten smake seg frem til hva man liker selv.

Det er hvertfall godt :o) Kan ha i fiskebuljong også, men jeg liker best uten.

candyqueen_83
Skrevet

Kan sikkert bruke de andre suppeposene og da:O)

candyqueen_83
Skrevet

Tips!

Kjøp deg bakematte, den sitter som støpt på benken mens du kjevler, så drar du matta med deigen over på ovnsplata og setter hele greia i ovnen:)

Bakematta tåler 250 grader! Den tåler ikke skarp kniv så vær forsiktig med pizzahjulet.

Tror den ble kjøpt på europris.

Den er stor, så jeg klippet den i 2 og har derfor til 2 ovnsplater.

Den har mønster som man kan kjevle etter så hvis du vil beholde dette så bør du ikke klippe den;)

Og pizzabunnen blir fortsatt sprø?

Takk for tips :o)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg smører steikeplata godt, og så legger jeg deigen oppå steikeplata og trykker den ut med hendene. Blir både jevn og fin. Jeg er helt håpløs med kjevle og syns det er greiere å bare trykke den utover.

Til vanlig litt tykk pizza gjør jeg også det, men italiensk bunn vil jeg gjerne ha så tynn som mulig. Best resultat med å kjevle ut.

candyqueen_83
Skrevet

syns de ble gode jeg :P

Det sa jeg vel og? :o)

Skrevet

Kyllingbrystfilet (salt, pepper, basilikum, grillkrydder, rødløk, fersk champignon), ris, sjysaus(barna) + bernaise(voksne), gulrøtter, tomat, agurk

Og mette ble vi....

Skrevet

Til vanlig litt tykk pizza gjør jeg også det, men italiensk bunn vil jeg gjerne ha så tynn som mulig. Best resultat med å kjevle ut.

Det har du nok rett i. Men her i heimen syns vi det er best med litt tykkelse på bunnen. Italian style er ikke vår stil.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237743320' post='4117664]

Kyllingbrystfilet (salt, pepper, basilikum, grillkrydder, rødløk, fersk champignon), ris, sjysaus(barna) + bernaise(voksne), gulrøtter, tomat, agurk

Og mette ble vi....

Liker ikke barna bearnaisesaus??

candyqueen_83
Skrevet

Det har du nok rett i. Men her i heimen syns vi det er best med litt tykkelse på bunnen. Italian style er ikke vår stil.

Liker begge deler jeg :o) Men skal innrømme at det som oftest blir den litt tykkere varianten ettersom det går fortere :P

Skrevet

Liker ikke barna bearnaisesaus??

Jo de liker det, men foretrekker sjysaus.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237744722' post='4117706]

Jo de liker det, men foretrekker sjysaus.

Okei :o) Husker jeg eeelsket bearneaisesaus som barn bare ;O) Syns det er godt nå og da :o)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har spist tortillachips til middag.

Tortillachips? Det er jo ikke middag? Ikke stygt ment men du klager veldig ofte over overvekten din her inne og da er ikke tortillachips spesielt lurt å spise til middag (eller overhodet for den saks skyld) :-/ Jeg hadde ikke blitt mett av tortillachips..

Mary Poppins
Skrevet

Paella ble det idag:) Ingen dessert

Mary Poppins
Skrevet

Er klar over det. Har skeiet ut litt i helgen. I morgen er det på'an igjen. Blir bra det. Deilig å føle at vekten går nedover.

Så herlig :) At man skeier ut en gang i blant er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Beklager innlegget mitt, jeg tenkte dette kanskje var vanlig middag for deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...