Gå til innhold

Tørketrommel

Anbefalte innlegg

Gjest black ink
Skrevet

Hvor lenge kan en forvente at en tørketrommel kan vare? Har hatt vår i fire år nå og den har gått gjennomsnittelig 3-4 ganger i uken. Nå har den nesten helt sluttet å tørke klærne, og jeg må bruke dobbel så lang tid.

Jeg har renset et filter som ligger som ei skuff under trommelen når den har begynt å tørke dårligere, men nå virker ikke engang det lenger.

Er det bare å gi opp og kjøpe ny, eller er det noe annet jeg kan gjøre? Da må jeg nok til med skrujern, men om det ikke er for komplisert gjør jeg det gjerne for å slippe utgifter til ny ennå litt til.

Takker for svar.

Skrevet

Det er to ting som er viktig ved tørking av klær i en tørketrommel og det er tilførsel av varme og luft.

Varme høres det ut som er i orden, hvis det ikke er flere varmelementer og ett av disse er ødelagt eller at en ledning har falt av eller blitt ødelagt.

Hvis ikke så er det mangel på luft. Så sjekk at det ikke er mye stovdotter her og der, slik at lufta ikke kommer inn i selve trommelen.

En tørketrommel bør holde lengre enn 4 til 5 år.

Gjest black ink
Skrevet

Det er to ting som er viktig ved tørking av klær i en tørketrommel og det er tilførsel av varme og luft.

Varme høres det ut som er i orden, hvis det ikke er flere varmelementer og ett av disse er ødelagt eller at en ledning har falt av eller blitt ødelagt.

Hvis ikke så er det mangel på luft. Så sjekk at det ikke er mye stovdotter her og der, slik at lufta ikke kommer inn i selve trommelen.

En tørketrommel bør holde lengre enn 4 til 5 år.

takk for svar... Skal sjekke dette. Ja, er enig... synes også den burde vare lengre...

Skrevet

Det er fem år reklamasjonsrett på en tørketrommel. Den er ment å vare betydelig lengre enn det, da.

Skrevet

takk for svar... Skal sjekke dette. Ja, er enig... synes også den burde vare lengre...

Det er en enkel innretning så hvis du har noen som kan hjelpe deg til å måle litt med et instrument, så burde det være greit å finne feilen.

Skrevet

Man kan være idiot når det gjelder å glemme sånt som skal gjøres med trommler. Vår sluttet å tørke og det viste seg at separatoren var full av lo. Det er så basic å skylle den innimellom at vi ikke greier å finne noen god unnskyldning for ikke å ha gjort det.

Det er den firkanta delen med mange skiver (eller lag) som sitter på framsiden og må dras ut og skylles i dusjen.

Gjest nikkot
Skrevet

Trommelen vår er snart 9 år. Har skiftet reima rundt trommelen to ganger iløpet av disse årene.

Min trommel har et slags aluminium "filter" i bunnen av maskina, den må jeg vaske og rense med jevne mellomrom. Kanskje det er det filteret du også snakker om ....

Gjest mallet
Skrevet

Har hatt samme problem. Hos oss satt det en lopropp i det hullet som tar vannet fra kondensatoren (den skuffen du drar ut) og ned til avløpet. Brukte en pinsett til å dra ut all loen med, og så var den fin som ny igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi tømmer og renser alle filtre jevnlig på vår tørketrommel, og den er nå 11 år gammel og fungerer like godt.

Skrevet

Man kan være idiot når det gjelder å glemme sånt som skal gjøres med trommler. Vår sluttet å tørke og det viste seg at separatoren var full av lo. Det er så basic å skylle den innimellom at vi ikke greier å finne noen god unnskyldning for ikke å ha gjort det.

Det er den firkanta delen med mange skiver (eller lag) som sitter på framsiden og må dras ut og skylles i dusjen.

''separatoren var full av lo.''

Er det det samme som på vår AEG heter kondensator, tro?

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror ikke at det er noen separator i en tørketrommel

Sitat: "separa'tor m1 (i fl også utt -to>r-; eng.) apparat, maskin med sentrifuge til å skille to el. flere stoffer i en blanding, særlig apparat til å skille fløten fra melka "

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=separatoren&sourceid=Mozilla-search

En bruker vel hverken fløte eller melk i en tørketrommel?

Skrevet

''separatoren var full av lo.''

Er det det samme som på vår AEG heter kondensator, tro?

Helt sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...