Gå til innhold

arveovertagelse av bolig.

Anbefalte innlegg

Gjest arvingene
Skrevet

Nå holder vi på med arve fordelig etter foreldres bortgang.

Vi har fått papirer som må fylles ut innen 6 måneder.

Det er 2 arvinger, den ene har flyttet inn i boligen som arves av begge, denne arvingen må få huset skrevet over på seg før h'n kan kjøpe ut meg da h'n må ta opp lån på boligen.

Det betyr vel at jeg må signere papirer uten å ha fått min del av arven? Jeg er litt bekymret om h'n ikke får noe lån å så står boligen på vedkommende og jeg sitter med svarteper og får ingenting.

Bør jeg la være å skrive under eller er det trygt å skrive under?

Gjest høstløv
Skrevet

Ikke skriv under før arveoppgjøret er i orden. Dvs at du har fått utbetalt din andel av arven.

Skrevet

Du skriver ikke under før du har fått pengene.

Gjest arvingene
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237745133' post='4117717]

Du skriver ikke under før du har fått pengene.

Lett å si det, men det gjør at ikke h'n får noe lån og får derfor ikke til å betale ut meg.

Er det ingen "lur" løsning på dette?

Gjest Elextra
Skrevet

Lett å si det, men det gjør at ikke h'n får noe lån og får derfor ikke til å betale ut meg.

Ring banken og hør, da vel.

Skrevet

Har dere takstman fra banken? Dette skal da ikke være noen vanskelig sak...

Gjest arvingene
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237745507' post='4117728]

Har dere takstman fra banken? Dette skal da ikke være noen vanskelig sak...

Mener du h'n kan låne penger på boligen først å så skriver jeg under arve papirene etterpå?

Da løper vel banken som har lånt ut pengene en viss risiko når de ikke har noe pant?

Eller kan vi sammen gå i banken så låner h'n og vi skriver under arve papirene i banken?

Skrevet

Mener du h'n kan låne penger på boligen først å så skriver jeg under arve papirene etterpå?

Da løper vel banken som har lånt ut pengene en viss risiko når de ikke har noe pant?

Eller kan vi sammen gå i banken så låner h'n og vi skriver under arve papirene i banken?

Banker låner jo også ut penger til forskudd som folk må betale ved kontraktsinngåelsen, før de har overtatt boligen.

Gjest Kayia
Skrevet

Det heter mellomfinansiering, og brukes også når noen kjøper bolig uten selv å ha solgt og realisert egne midler.

Gjest Kayia
Skrevet

Banker låner jo også ut penger til forskudd som folk må betale ved kontraktsinngåelsen, før de har overtatt boligen.

... og DER ser jeg at du allerede hadde svart dette ja- og endatil på en mye klarere måte enn meg selv. ;). Å skyte fra hofta på de 100 nyeste er ikke alltid like lurt gitt...

Skrevet

... og DER ser jeg at du allerede hadde svart dette ja- og endatil på en mye klarere måte enn meg selv. ;). Å skyte fra hofta på de 100 nyeste er ikke alltid like lurt gitt...

Det er ikke feil å svare heller:-) Bedre med to svar enn med ingen svar:-)

Gjest Kayia
Skrevet

Det er ikke feil å svare heller:-) Bedre med to svar enn med ingen svar:-)

Nei sant det. Trådstarter bør vel kunne føle seg rimelig sikker på at dette vil ordne seg nå hehe.. ;)

Gjest høstløv
Skrevet

De fleste går i banken og undersøker om de får lån, før de går ut på boligmarkedet og kjøper bolig.

Vedkommende som skal kjøpe deg ut kan søke om lån og få forhåndsgodkjennelse på lån i banken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...