Gjest arvingene Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Nå holder vi på med arve fordelig etter foreldres bortgang. Vi har fått papirer som må fylles ut innen 6 måneder. Det er 2 arvinger, den ene har flyttet inn i boligen som arves av begge, denne arvingen må få huset skrevet over på seg før h'n kan kjøpe ut meg da h'n må ta opp lån på boligen. Det betyr vel at jeg må signere papirer uten å ha fått min del av arven? Jeg er litt bekymret om h'n ikke får noe lån å så står boligen på vedkommende og jeg sitter med svarteper og får ingenting. Bør jeg la være å skrive under eller er det trygt å skrive under? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Ikke skriv under før arveoppgjøret er i orden. Dvs at du har fått utbetalt din andel av arven. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Du skriver ikke under før du har fått pengene. 0 Siter
Gjest arvingene Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237745133' post='4117717] Du skriver ikke under før du har fått pengene. Lett å si det, men det gjør at ikke h'n får noe lån og får derfor ikke til å betale ut meg. Er det ingen "lur" løsning på dette? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Lett å si det, men det gjør at ikke h'n får noe lån og får derfor ikke til å betale ut meg. Er det ingen "lur" løsning på dette? Ring banken og hør, da vel. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Lett å si det, men det gjør at ikke h'n får noe lån og får derfor ikke til å betale ut meg. Er det ingen "lur" løsning på dette? Har dere takstman fra banken? Dette skal da ikke være noen vanskelig sak... 0 Siter
Gjest arvingene Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1237745507' post='4117728] Har dere takstman fra banken? Dette skal da ikke være noen vanskelig sak... Mener du h'n kan låne penger på boligen først å så skriver jeg under arve papirene etterpå? Da løper vel banken som har lånt ut pengene en viss risiko når de ikke har noe pant? Eller kan vi sammen gå i banken så låner h'n og vi skriver under arve papirene i banken? 0 Siter
morsan Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Mener du h'n kan låne penger på boligen først å så skriver jeg under arve papirene etterpå? Da løper vel banken som har lånt ut pengene en viss risiko når de ikke har noe pant? Eller kan vi sammen gå i banken så låner h'n og vi skriver under arve papirene i banken? Banker låner jo også ut penger til forskudd som folk må betale ved kontraktsinngåelsen, før de har overtatt boligen. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Mener du h'n kan låne penger på boligen først å så skriver jeg under arve papirene etterpå? Da løper vel banken som har lånt ut pengene en viss risiko når de ikke har noe pant? Eller kan vi sammen gå i banken så låner h'n og vi skriver under arve papirene i banken? Det heter mellomfinansiering, og brukes også når noen kjøper bolig uten selv å ha solgt og realisert egne midler. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Banker låner jo også ut penger til forskudd som folk må betale ved kontraktsinngåelsen, før de har overtatt boligen. ... og DER ser jeg at du allerede hadde svart dette ja- og endatil på en mye klarere måte enn meg selv. . Å skyte fra hofta på de 100 nyeste er ikke alltid like lurt gitt... 0 Siter
morsan Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 ... og DER ser jeg at du allerede hadde svart dette ja- og endatil på en mye klarere måte enn meg selv. . Å skyte fra hofta på de 100 nyeste er ikke alltid like lurt gitt... Det er ikke feil å svare heller:-) Bedre med to svar enn med ingen svar:-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Det er ikke feil å svare heller:-) Bedre med to svar enn med ingen svar:-) Nei sant det. Trådstarter bør vel kunne føle seg rimelig sikker på at dette vil ordne seg nå hehe.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 De fleste går i banken og undersøker om de får lån, før de går ut på boligmarkedet og kjøper bolig. Vedkommende som skal kjøpe deg ut kan søke om lån og få forhåndsgodkjennelse på lån i banken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.