Gå til innhold

Signalhorn - hva må en tolerere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer rett fra kamp i en idrettshall der jeg satt rett foran en dust på rundt 20 med signalhorn.

Han fyrte av signalhornet konsekvent for å forsøke å forstyrre bortelaget, på tidspunkt da resten av publikum var relativt stille.

Jeg ble utrolig irritert, da jeg fikk lyden rett inn i det ene øret, og fordi jeg synes det er en skikkelig usympatisk og usportslig ting å gjøre. Å si fra til ham hjalp ikke, han var virkelig en arrogant faen, og han bare fortsatte. Tribunen var tettpakket, så det var vanskelig å flytte seg også.

Jeg har prøvd å søke litt på nettet ift hvor høy lydstyrke disse gass-signalhornene genererer, og om den evt er så høy at det kan gi hørselsskader. Finner lite. Kan noen gi meg litt informasjon?

Og, finnes det noen regler for bruk av disse signalhornene?

Lyden av signalhornet "pakkes litt inn" når folk roper og klapper samtidig, så det er ikke like ille som når man hører kun signalhornet.

Hvordan hadde dere reagert? Hva synes dere er akseptabel bruk av slike signalhorn i en folkemengde? Overreagerer jeg?

Skrevet

Det synes jeg man må tolerere.

Når man er på kamp i en hall må man regne med støy, også fra signalhorn.

Også når resten av publikumet er relativt rolig.

At det kan være irriterende er helt klart, da den lyden er mer enn intens innendørs.

Men allikevel, horn og annen høy lyd hører med på kamper synes jeg da.

Har vært på håndballkamp hvor dommeren faktisk nektet å dømme videre, nettopp pga signalhorn som overdøvet alt og alle. Det var ikke dommeren som fikk publikums støtte for og si det sånn, men uten dommer ingen kamp, så det ble tyst fra hornet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...