Gå til innhold

dere som er sosionomer....

Anbefalte innlegg

Gjest sosionomen
Skrevet

Jeg er en av dere og i dag fikk jeg vite at en sosionom kan a en videreutdanning i Danmark på 2 år, for å bli psykolog!

Noen som vet mer om dette? Hvor? Og blir det godkjent i Norge?

Håper noen vet.

Gjest psykologen
Skrevet

Hva? Da tror jeg du har hørt feil. Med mindre du må studere dobbelt opp om ikke mer på de to årene.

Gjest psykolog 2
Skrevet

De med norsk master i psykologi kan det, har ikke hørt at sosionomer kan det samme.

Gjest sosionomen
Skrevet

Hva? Da tror jeg du har hørt feil. Med mindre du må studere dobbelt opp om ikke mer på de to årene.

Nei har ikke hørt feil. En litt perifer venninne av meg, som er sosionom, har nylig reist til danmark for å bli psykolog - på 2 år! Helt utrolig altså, men husker en foreleser sa på studiet at dette faktisk var mulig i ett eller annet land...men jeg visste ikke at det var danmark. Merkelig. Finner forøvrig ikke noe om det på nettet (??) Hmm....

jaja, takker for svar.

Skrevet

Nei har ikke hørt feil. En litt perifer venninne av meg, som er sosionom, har nylig reist til danmark for å bli psykolog - på 2 år! Helt utrolig altså, men husker en foreleser sa på studiet at dette faktisk var mulig i ett eller annet land...men jeg visste ikke at det var danmark. Merkelig. Finner forøvrig ikke noe om det på nettet (??) Hmm....

jaja, takker for svar.

Men da vil vel vedkommende få problemer med å få lov til å praktisere som psykolog utenfor dette landet - da utdannelsen ikke er det som kreves i f.eks. Norge.

Skrevet

Tviler jeg sterkt på. Flertallet av de sosionomene jeg vet om, fortjener ikke den lønna de har, og kunnskapsnivået når i beste fall en psykolog til litt opp på skinnleggen.

Gjest sosionomen
Skrevet

Tviler jeg sterkt på. Flertallet av de sosionomene jeg vet om, fortjener ikke den lønna de har, og kunnskapsnivået når i beste fall en psykolog til litt opp på skinnleggen.

...og det sa en sosionom, eller? :P

Jeg ba om svar fra sosionomer, men jommen er det få av dem som svarer.

Men helt klart, sosionomer generelt fortjener ikke den lønnen de får nei, de fortjener MYE bedre. Det var selvsagt det du mente ikke sant? ;)

Drit og dra, selv har jeg kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang,og du mener dermed at jeg er i mindretall blant sosionomene? Pøh, tror du har vært meget uheldig med dem du har møtt på dessverre.

En annen gang, uttal deg om noe du har greie på, da :)

Gjest psykologen
Skrevet

...og det sa en sosionom, eller? :P

Jeg ba om svar fra sosionomer, men jommen er det få av dem som svarer.

Men helt klart, sosionomer generelt fortjener ikke den lønnen de får nei, de fortjener MYE bedre. Det var selvsagt det du mente ikke sant? ;)

Drit og dra, selv har jeg kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang,og du mener dermed at jeg er i mindretall blant sosionomene? Pøh, tror du har vært meget uheldig med dem du har møtt på dessverre.

En annen gang, uttal deg om noe du har greie på, da :)

''Drit og dra, selv har jeg kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang,og du mener dermed at jeg er i mindretall blant sosionomene? Pøh, tror du har vært meget uheldig med dem du har møtt på dessverre.

En annen gang, uttal deg om noe du har greie på, da :)''

At du sier at du har kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang viser tydelig at det er nettopp dette du gjør selv: uttaler deg om noe du ikke har greie på:)

Gjest sosionomen
Skrevet

''Drit og dra, selv har jeg kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang,og du mener dermed at jeg er i mindretall blant sosionomene? Pøh, tror du har vært meget uheldig med dem du har møtt på dessverre.

En annen gang, uttal deg om noe du har greie på, da :)''

At du sier at du har kunnskapsnivå som går en psykolog en høy gang viser tydelig at det er nettopp dette du gjør selv: uttaler deg om noe du ikke har greie på:)

Sant nok, psykolog (hvis jeg i det hele tatt skal tro på at du er det, da ) Jeg uttaler meg om noe jeg ikke har greie på, og er ikke redd for å innrømme det. Men at kunnskapsnivået mitt er høyt, DET er det, for jeg har lenger utdanning enn en psykolog og vel så det. Men er sosionom " i bunnen".

Over og ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...