Gå til innhold

Tips til leker?

Gjest superhappy for tips

Anbefalte innlegg

Gjest superhappy for tips
Skrevet

I forbindelse med et familiebryllup har jeg fått som "jobb" å aktivere en skokk med unger i alderen 8-15 år (ca 15 stk). Vi skal ha ca 1,5 timer (tilsammen) med leker i høyt og rolig tempo. Det skal ikke være noe skolerelatert, bare gøy. Både fysisk og litt mer "mentalt" går an, men det må ikke bli for krevende for de yngste - eller for kjedelig for de eldste.

Har ca 200 kroner til "rekvisitter".

Skrevet

Jeg går ut fra at gjørmebryting er tabu. :-)

Men her er en (noe risikabel) leik jeg leste om (var det på dol, tro?)

Du pakker inn en liten ting (f. eks. tre seigmenn) i en pakke; lag på lag, mye teip.

Så skal barna sitte i ring. En har en terning, en annen gaffel og kniv (!). Ved hjelp av _kun_ bestikket skal vedkommende prøve og åpne pakken, helt til den med terningen slår seks. Da går pakken videre til neste person, som gjør det samme.

(Jeg tar ikke ansvar for ødelagte bunader og istykkerslitte strømper...)

Skrevet

Søk litt på småbarnsforum, så finner du mange leketips (og de er ikke bare for knøttsmå barn).

I dette eksemplet finner du en litt bedre beskrivelse av den leken org tipser deg om (f.eks. er det mer forståelig hvor terningen kommer inn). Det er etpar andre ideer der også:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3030741

Ellers pleier stafetter (del inn i to lag) være populært. Alt fra "sende appelsinen videre uten å bruke hendene" (dvs. klemme den fast under haka) til "supe i seg lakrissnorer bare ved hjelp av munnen", altså som spaghetti (alle får en snor hver, men kan ikke starte før den forrige er helt ferdig).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...