Gå til innhold

hva stemmer DU,og hva er viktig for DEG!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest lov å prøv sæ
Skrevet

mulig denne tråden blir slettet,men det er lov å spørre

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Lillemus

2

• org

2

• jubalong70

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eg stemmer IKKJE: Frp, Venstre, Høgre, Kystpartiet, Krf eller Senterpartiet.

Da står valget mellom: AP, SV eller Rødt.

Time will show...

Den desidert viktigste enkeltsaken for meg (indirekte) er "delt omsorg" og "felles foreldreansvar" som _grunnregel_ i Barneloven.

Det partiet som går inn for dette, og lover å holde valgløftet får MI stemme!

Gjest anonym, takk.
Skrevet

Jeg stemmer SV.

Skole, utdanning, uhjelp, likhet, bedre vilkår for fattige og trengende i inn og utland, minst mulig privatisering, human og rettferdig innvandringspolitkk og iverategalse av miljøet er ting jeg er opptatt av og temaer jeg føler blir godt iveratt av mitt parti.

Ting som ikke er viktige for meg:

Økt skattelette, bensinpriser, innvandringspolitikk, hijab/ikke hijab, avgifter, osv.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg for annet enn at jeg definitivt ikke skal stemme FrP.

Jeg stemmer på det partiet som

- satser på oppbygging av velferdsgoder (i alle fall ikke nedbygging)

- satser tungt på skole

- har et bevisst forhold til helse gjennom idrett og idrettslag

- satser mer på kollektivtransport - tog i særdeleshet - og _vedlikehold_ av veier enn på utbygging av motorveier

- har en realistisk klimaplan

bl.a.

Og hvem blir da vinneren, tro?! :-)

Gjest florentine
Skrevet

Jeg stemmer Ap. siden det er viktig for meg at det sosialdemokratiske samfunnet som ble bygget opp etter andre verdenskrig, får lov å fortsette. Det er Arbeiderpartiet best i stand til å sørge for.

Skrevet

- satser tungt på skole

- satser mer på kollektivtransport - tog i særdeleshet - og _vedlikehold_ av veier enn på utbygging av motorveier

bl.a.

''Og hvem blir da vinneren, tro?! :-)''

Den var lett, det er selvfølgelig "SmukkeJens" og Co.

Gjest florentine
Skrevet

Jens er best:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Tja, det er i alle fall på den siden jeg havner.

Skrevet

Jeg stemmer SV pga deres skolepolitikk.

Så du vil legge ned alle privatskoler (Steiner, Montesorri osv) og stappe alle inn i en skole som allerede sliter noe innmari både rent plassmessig (her er det i alle fall smekkfullt på de aller fleste barneskolene!) og ikke minst med lærer-ressurser og økonomi...

Gjest bikku
Skrevet

Så du vil legge ned alle privatskoler (Steiner, Montesorri osv) og stappe alle inn i en skole som allerede sliter noe innmari både rent plassmessig (her er det i alle fall smekkfullt på de aller fleste barneskolene!) og ikke minst med lærer-ressurser og økonomi...

Så,så!

SV går inn for en likeverdig opplæring til alle barn, og for å øke lærertettheten og styrke finansieringen av nye skolebygg. Det blir faktisk enklere om det ikke er stadig flere private tilbud som slåss om oppmerksomheten.

Selv om SV ikke ønsker private alternativer, så er det ingen umulighet at det åpnes for alternativ pedagogikk i den offentlige skolen.

Gjest firepile
Skrevet

Så,så!

SV går inn for en likeverdig opplæring til alle barn, og for å øke lærertettheten og styrke finansieringen av nye skolebygg. Det blir faktisk enklere om det ikke er stadig flere private tilbud som slåss om oppmerksomheten.

Selv om SV ikke ønsker private alternativer, så er det ingen umulighet at det åpnes for alternativ pedagogikk i den offentlige skolen.

Bør ikke foreldrene selv få velge hva slags skole de vil sende barna på?

Gjest bikku
Skrevet

Bør ikke foreldrene selv få velge hva slags skole de vil sende barna på?

Jo, forsåvidt. Men hvis det politiske Norge får flertall for å opprettholde og styrke den norske enhetsskolen, med mål om å sikre likeverdig opplæring for alle unger i landet, så må det tas noen grep i forhold til privatiseringa. Foreldrene kan fortsatt velge, men da kan det hende at valget medfører at de må flytte ut av landet...

Gjest Elextra
Skrevet

- satser tungt på skole

bl.a.

Venstre!

http://www.venstre.no/sentralt/organisasjon/artikkel/342

Skrevet

Så,så!

Da må de komme på banen og rett opp dagens offentlige skole både bygningsmessig og innholdsmessig før de i det hele tatt tenker på å legge ned alle friskolene.

Gjest bikku
Skrevet

Da må de komme på banen og rett opp dagens offentlige skole både bygningsmessig og innholdsmessig før de i det hele tatt tenker på å legge ned alle friskolene.

De strever jo på som bare det med både det bygningsmessige og det innholdsmessige! Men det er ikke lett å få verken gehør eller flertall når de representerer en så liten del av den politiske helheten. Selv om de er i regjeringssamarbeid.

Forøvrig finnes det flere mer moderate veier å gå mot målet med én, sterk, offentlig skole enn å legge ned alle de private i morgen og stappe alle elevene inn i dagens offentlige bygg, da. En styrt avvikling kan for eksempel starte med å sette ned foten for opprettelse av nye private tilbud.

For ordens skyld: Jeg er ikke SV'er, men har tro på en sterk, offentlig skole. Derfor har jeg merket meg at SV har hatt flere gode forslag om innhold, dagsrytme, finansiering av nye skolebygg mm.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje...? Vi får se. Jeg er av de få tullingene som faktisk _leser_ de ulike programmene også, jeg da, så jeg gleder meg nesten til valgkampen.

:-)

Har selv veldig sans for Venstres program. Bare synd de har så gode folk.

Gjest ViViola
Skrevet

Har selv veldig sans for Venstres program. Bare synd de har så gode folk.

''Bare synd de har så gode folk.''

Eh... Så FÅ gode folk, vel? For da er jeg enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...