Gå til innhold

Forskuddsskatt - for seint

Anbefalte innlegg

Gjest Oversettersken
Skrevet

Jeg skulle ha betalt første termin av forskuddsskatten den 16/3. Men jeg strever fremdeles vanvittig for å skrapte sammen nok penger. Hvor mange dager/uker går det før du får straffeskatt eller hva det er de gjør?

Skrevet

Jeg antar at de sender purring først. Men ta kontakt, du får delt opp dette hvis du vil. Innbetal det du klarer og be om en betalingsordning for resten.

Med andre ord, ta kontakt med dem og forklar situasjonen, det verste du gjør er å ikke foreta deg noe.

Gjest høstløv
Skrevet

Du får ikke straffeskatt, men du må betale renter av for sent innbetalt forskuddsskatt.

Men ta kontakt med skatteoppkreveren i kommunen din.

Eller kanskje inntekten din er satt for høyt iom at du strever med å samle sammen penger nok til forskuddsskatten.

Du kan endre inntekten din og dermed forskuddsskatten på denne siden

http://www.skatteetaten.no/Templates/GenereltInnhold.aspx?id=8930&epslanguage=NO

Gjest Oversettersken
Skrevet

Du får ikke straffeskatt, men du må betale renter av for sent innbetalt forskuddsskatt.

Men ta kontakt med skatteoppkreveren i kommunen din.

Eller kanskje inntekten din er satt for høyt iom at du strever med å samle sammen penger nok til forskuddsskatten.

Du kan endre inntekten din og dermed forskuddsskatten på denne siden

http://www.skatteetaten.no/Templates/GenereltInnhold.aspx?id=8930&epslanguage=NO

Tusen takk, begge to. Jeg har en inntekt som spretter som en gummiball. Setter jeg skatteprosenten ned, får jeg plutselig mer penger fra uventede steder, setter jeg den opp får jeg ingen jobber det året.

Jeg nøler med å kontakte kemneren, i alle fall pr. telefon. Sist t raff jeg en utrolig sur dame, som da jeg hadde lagt fram mine problemer, sa: - De er kanskje ikke klar over at alle må betale skatt i Norge?

I helsike, jeg beklagde meg ikke over det. Jeg spurte bare om råd til å ordne opp. Høflig var jeg, på kanten til å være ydmyk ov er min manglende betalingsevne akkurat da. Men nei. Kan de ikke bare avsette slike folk? Be de gå hjem og ikke ytre seg til folk de ikke kjenner mer?

Arrrghhhh!

Gjest svava
Skrevet

Tusen takk, begge to. Jeg har en inntekt som spretter som en gummiball. Setter jeg skatteprosenten ned, får jeg plutselig mer penger fra uventede steder, setter jeg den opp får jeg ingen jobber det året.

Jeg nøler med å kontakte kemneren, i alle fall pr. telefon. Sist t raff jeg en utrolig sur dame, som da jeg hadde lagt fram mine problemer, sa: - De er kanskje ikke klar over at alle må betale skatt i Norge?

I helsike, jeg beklagde meg ikke over det. Jeg spurte bare om råd til å ordne opp. Høflig var jeg, på kanten til å være ydmyk ov er min manglende betalingsevne akkurat da. Men nei. Kan de ikke bare avsette slike folk? Be de gå hjem og ikke ytre seg til folk de ikke kjenner mer?

Arrrghhhh!

For en ufyselig dame du møtte på. Skjønner godt at du ber argggggggggh! :)

Håper det ordner seg med skatten. Selv har jeg et snev at skjemaskrekk og misliker offentlige etater (og de ansatte der) sterkt. De få gangene jeg har måttet forholde meg til dem, har det ikke vært noen fornøyelse.

Blid hilsen fra

Gjest firepile
Skrevet

Arrrghhhh!

Prøv å få satt forskuddsskatten så lav som mulig. Tjener du mer, legg penger til side for restskatt (eller betal tilleggsforskudd innen 31.05 neste år).

Gjest Oversettersken
Skrevet

Prøv å få satt forskuddsskatten så lav som mulig. Tjener du mer, legg penger til side for restskatt (eller betal tilleggsforskudd innen 31.05 neste år).

Det var en mulighet jeg ikke har visst om. Takk til Firepile og dere andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...