Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å steke belgiske vafler i eget jern?

I så fall - er det lett å få godt resultat, eller blir det bare en deigete kladd? Jeg ser det florerer med oppskrifter på nettet - har noen funnet en som gir omtrent samme resultat som de man får kjøpt på kafé, eller er det stort sett dårlige etterlikninger?

Jeg spør ikke om belgiske vafler er sunt og / eller bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet) og om man klarer å få til "ekte" belgiske vafler med det.

Mary Poppins
Skrevet

Hvor har du sett at de selger sånne jern?? Det har jeg lyst på også!

Skrevet

Mmmm, nå fikk jeg lyst på en tur til Brussel eller Antwerpen, tusle rundt med en nystekt vaffel med melis på... Nam, nam!!!!

Skrevet

Jernia.

Skrevet

''Jeg spør ikke om belgiske vafler er .... bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet)''

Ens syn på første del av denne setningen hengr jo i aller høyeste grad sammen med siste del;-)

Forøvrig har jeg ingen erfaring fra slike vaffeljern.

Gjest sa kverulanten ;)
Skrevet

''Jeg spør ikke om belgiske vafler er .... bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet)''

Ens syn på første del av denne setningen hengr jo i aller høyeste grad sammen med siste del;-)

Forøvrig har jeg ingen erfaring fra slike vaffeljern.

Man kan da godt synes at belgiske valfler er usunne, eller at de tradisjonelle er bedre og likevel synes at jernet til de belgiske er helt suverent?

Skrevet

Man kan da godt synes at belgiske valfler er usunne, eller at de tradisjonelle er bedre og likevel synes at jernet til de belgiske er helt suverent?

Selvsagt, men uansett hvor bra jernet er isolert sett, så blir det neppe mye brukt dersom man er bare sånn passe interessert i belgiske vafler.

Gjest sa kverulanten ;)
Skrevet

Selvsagt, men uansett hvor bra jernet er isolert sett, så blir det neppe mye brukt dersom man er bare sånn passe interessert i belgiske vafler.

sa den ene kverulanten til den andre......

Skrevet

sa den ene kverulanten til den andre......

Jøss

Skrevet

Ja - og derfor spør jeg om det er en brukbar sjanse for å få til vellykkede vafler med et sånt jern. Hvis det ikke virker særlig bra, og / eller oppskriftene ikke minner om kafévariantene, er det ikke interessant uansett. Jeg vet det finnes jern og oppskrifter, men etterspør _erfaringer_.

Sånn, nå burde alle kverulanter være fornøyde.

Jeg skrev det med at jeg ikke ville høre hvor usunne eller unorske belgiske vafler er, for å unngå "tusen" avsporinger i tråden - uten at det hjalp all verden.... :-))

Skrevet

Ja - og derfor spør jeg om det er en brukbar sjanse for å få til vellykkede vafler med et sånt jern. Hvis det ikke virker særlig bra, og / eller oppskriftene ikke minner om kafévariantene, er det ikke interessant uansett. Jeg vet det finnes jern og oppskrifter, men etterspør _erfaringer_.

Sånn, nå burde alle kverulanter være fornøyde.

Jeg skrev det med at jeg ikke ville høre hvor usunne eller unorske belgiske vafler er, for å unngå "tusen" avsporinger i tråden - uten at det hjalp all verden.... :-))

Du av alle burde vite at dol = avsporinger;-)

Men så skærp som du er, legger du selvsagt merke til at jeg holdt meg langt unna å kommentere de to tingene du ikke ville ha kommentert - jeg bare påpekte den logiske sammenhengen mellom A og B...;-)

Gjest sa kverulanten ;)
Skrevet

Jøss

Men får du siste ordet mon tro?! he-he

Skrevet

Kitchn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...