laban Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Er det noen som har erfaring med å steke belgiske vafler i eget jern? I så fall - er det lett å få godt resultat, eller blir det bare en deigete kladd? Jeg ser det florerer med oppskrifter på nettet - har noen funnet en som gir omtrent samme resultat som de man får kjøpt på kafé, eller er det stort sett dårlige etterlikninger? Jeg spør ikke om belgiske vafler er sunt og / eller bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet) og om man klarer å få til "ekte" belgiske vafler med det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvor har du sett at de selger sånne jern?? Det har jeg lyst på også! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Mmmm, nå fikk jeg lyst på en tur til Brussel eller Antwerpen, tusle rundt med en nystekt vaffel med melis på... Nam, nam!!!! 0 Siter
laban Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 Hvor har du sett at de selger sånne jern?? Det har jeg lyst på også! Jernia. 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 ''Jeg spør ikke om belgiske vafler er .... bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet)'' Ens syn på første del av denne setningen hengr jo i aller høyeste grad sammen med siste del;-) Forøvrig har jeg ingen erfaring fra slike vaffeljern. 0 Siter
Gjest sa kverulanten ;) Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 ''Jeg spør ikke om belgiske vafler er .... bedre enn de tradisjonelle. Jeg lurer på om det er noen vits i å ha et slikt jern (eller om det bare blir stående i skapet)'' Ens syn på første del av denne setningen hengr jo i aller høyeste grad sammen med siste del;-) Forøvrig har jeg ingen erfaring fra slike vaffeljern. Man kan da godt synes at belgiske valfler er usunne, eller at de tradisjonelle er bedre og likevel synes at jernet til de belgiske er helt suverent? 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Man kan da godt synes at belgiske valfler er usunne, eller at de tradisjonelle er bedre og likevel synes at jernet til de belgiske er helt suverent? Selvsagt, men uansett hvor bra jernet er isolert sett, så blir det neppe mye brukt dersom man er bare sånn passe interessert i belgiske vafler. 0 Siter
Gjest sa kverulanten ;) Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt, men uansett hvor bra jernet er isolert sett, så blir det neppe mye brukt dersom man er bare sånn passe interessert i belgiske vafler. sa den ene kverulanten til den andre...... 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 sa den ene kverulanten til den andre...... Jøss 0 Siter
laban Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt, men uansett hvor bra jernet er isolert sett, så blir det neppe mye brukt dersom man er bare sånn passe interessert i belgiske vafler. Ja - og derfor spør jeg om det er en brukbar sjanse for å få til vellykkede vafler med et sånt jern. Hvis det ikke virker særlig bra, og / eller oppskriftene ikke minner om kafévariantene, er det ikke interessant uansett. Jeg vet det finnes jern og oppskrifter, men etterspør _erfaringer_. Sånn, nå burde alle kverulanter være fornøyde. Jeg skrev det med at jeg ikke ville høre hvor usunne eller unorske belgiske vafler er, for å unngå "tusen" avsporinger i tråden - uten at det hjalp all verden.... :-)) 0 Siter
morsan Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Ja - og derfor spør jeg om det er en brukbar sjanse for å få til vellykkede vafler med et sånt jern. Hvis det ikke virker særlig bra, og / eller oppskriftene ikke minner om kafévariantene, er det ikke interessant uansett. Jeg vet det finnes jern og oppskrifter, men etterspør _erfaringer_. Sånn, nå burde alle kverulanter være fornøyde. Jeg skrev det med at jeg ikke ville høre hvor usunne eller unorske belgiske vafler er, for å unngå "tusen" avsporinger i tråden - uten at det hjalp all verden.... :-)) Du av alle burde vite at dol = avsporinger;-) Men så skærp som du er, legger du selvsagt merke til at jeg holdt meg langt unna å kommentere de to tingene du ikke ville ha kommentert - jeg bare påpekte den logiske sammenhengen mellom A og B...;-) 0 Siter
Gjest sa kverulanten ;) Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jøss Men får du siste ordet mon tro?! he-he 0 Siter
ilaria Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Hvor har du sett at de selger sånne jern?? Det har jeg lyst på også! Kitchn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.