Gå til innhold

Et enkelt spørsmål (damer)

Anbefalte innlegg

Gjest ta en test kanskje
Skrevet

Det går ikke an å ha mensen når man er gravid, sant?

Litt banalt spørsmål, kanskje en selvfølge, men jeg begynte å lure. Da mener jeg mensen, ikke blødning.

Stusser over folk som går flere måneder som gravide uten å merke noe. De må vel finne ut av at de ikke har mensen, eller har de kanskje det likevel...?

Gjest Semana
Skrevet

Jeg vet om flere som har hatt mensen i flere måneder,og de har vært gravide...så det går fint an.

Gjest ta en test kanskje
Skrevet

Jeg vet om flere som har hatt mensen i flere måneder,og de har vært gravide...så det går fint an.

Men hvordan går det an da? Og er det ikke blødninger de snakker om?

Gjest Semana
Skrevet

Vet kke hvordan det går an jeg i grunn men det er et faktum,og ja de blødde.

Skrevet

Jeg vet om ei som hadde regelmessige mens-liknende blødninger da hun var gravid. Pga det oppdaget hun ikke at hun var gravid før i 5. måned. Så ja, det er mulig.

Skrevet

Mange har lite / nesten ingen mens uansett, fordi de går på / har nettopp sluttet med hormonprevensjon som reduserer den veldig. Da er det lettere å forveksle utflod og småblødninger med denne kunstige "mensen". Men dette er typisk for de første månedene av svangerskapet

Noen ganske få har en eller annen svikt i det gule legemet eller hva det nå er (noe hormonelt - mulig jeg husker helt feil), slik at de faktisk _har_ normal mens. Dette er ikke vanlig.

Hvis man ikke har vært i en situasjon som gjør at prevensjonen kan ha sviktet, og ikke mensen forandrer seg drastisk, kan man være rimelig sikker på at man ikke er gravid.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha menslignende blødninger selv om man er gravid. Mange har ikke helt regelmessige sykluser og blir lurt av disse småblødningene.

Andre har veldig lange sykluser og er vant til å vente et par måneder på mensen. Bruker man hormonprevensjon har man dessuten kanskje ikke mens overhodet, og stusser dermed ikke om den blir borte.

Mange muligheter :-)

Skrevet

Jo - eller nei...

Man kan ha månedlig blødning mens man er gravid. Det vil jo ikke være en ordentlig menstruasjon - som jo krever en eggløsning i forkant - men blødningen vil kunne ligne veldig på en vanlig menstruasjon.

Jeg har ei venninne som ikke fant ut at hun var gravid før hun var 5 mnd på vei, nettopp pga regelmessige blødninger.

Skrevet

Jeg vet om ei som hadde regelmessige mens-liknende blødninger da hun var gravid. Pga det oppdaget hun ikke at hun var gravid før i 5. måned. Så ja, det er mulig.

Kanskje vi kjenner samme dama?

Skrevet

Det er hormonene som ikke er helt "oppdaterte" :)

Skrevet

Kanskje vi kjenner samme dama?

Jeg kjenner også en slik en, så det finnes nok flere av dem;-)

Skrevet

Jeg kjenner også en slik en, så det finnes nok flere av dem;-)

Det gjør det helt sikkert :)

Gjest Synes det er rart selv men
Skrevet

Den informasjonen jeg har blitt foret med er at vi når vi er gravide ikke har vanlig menstruasjon, men at vi kan ha blødninger som kan minne veldig om menstruasjon slik at vi da tror at det er det vi har.

Jeg er dog ikke kar om å huske akkurat hvorfor og hvordan dette med blødningene var.

Men det er nå i allefall derfor mange kan gå rundt og ane fred og ingen fare, siden de blør nogenlunde jevnlig alikavel tross graviditet.

Flere forklaringer (lest av intervju) er at boblingene i magen har vært tatt som luftbobler. Smerter har vært tatt som mageknip. Vektøkning har vært tatt som vanlig vektøkning osv.

Gjest bikku
Skrevet

En tidligere medstudent av meg, intelligent og oppegående dame, fikk sitt livs sjokk da hun fikk et plutselig-barn. Hun ante ikke at hun ventet. Det var en aktiv og litt fyldig, men ikke tykk dame.

Hun gikk på p-piller hele svangerskapet, og hadde kjemisk framkalt mens som vanlig. Selv om hun nok må ha fuska litt med pillene ved en anledning. Så det går an, gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...