Gå til innhold

Hva blir beregningsgrunnlaget?

Gjest uføretrygd etter foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrepenger kan som kjent tas ut som 100 % lønn i ca. 10 mnd eller strekkes ut ved 80 % lønn i ca 12 mnd.

Uføretrygd beregnes utifra siste 3 års inntekt eller siste års inntekt, det som gir best uttelling.

SPØRSMÅL:

Hvis man etter endt foreldrepermisjon med 80 % lønn går rett i sykepermisjon, deretter attføring og trygd: Vil de da for det siste året ta utgangspunkt i 80 % utbetalingen av lønn, eller vil de ta utgangspunkt i hva 100 % lønn ville utgjøre?

Man ville jo valgt 100 % foreldrepenger dersom man hadde visst at man skulle blitt syk og at lønnen vil danne grunnlaget for uføretrygd. Jeg syns dette blir urettferdig dersom ikke fullt lønnsgrunnlag skal telle.

Skrevet

Det er meg som har skrevet det identiske innlegget rett over altså, bare at jeg hadde først glemt å betale for å få svar fra ekspert.

Men hvis det er andre her som vet svaret, så bare kom igjen!

:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...