Gjest Tarmskylling :D Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Kan man få det uten å ha vært hos legen, kun via telefon og beskrevet symptomer? Sliter med omgangssyke her og spyr og driter i et sett for å snakke rett fra leveren og orker derfor ikke sitte i et venterom... dessuten er jo dette meget smittsomt. Kan jeg ringe legen og forklare symptomene og få tilsendt sykemelding eller må jeg virkelig dit og få undersøkelse? 0 Siter
skal Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Det vil kanskje variere litt, men jeg ringte da jeg hdde omgangsyke og fikk beskjed om å _ikke_ komme, de ville heller sende sykemelding. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jeg tror de vil foretrekke at du ikke kommer, men heller ringer. Nettopp fordi det er så utrolig smittsomt og du er så dårlig. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Du ringer i dag (legen kan ikke skrive ut sykemelding med tilbakevirkende kraft hvis du ikke har kontaktet ham), men du må nok sannsynligvis innom legekontoret på et senere tidspunkt. 0 Siter
Speak Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jeg får ikke en sykmelding uten å møte opp ho legen. I følge han så har han ikke lov til å skive det ut uten oppmøte. 0 Siter
Gjest tilbakedatere er lov Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jeg får ikke en sykmelding uten å møte opp ho legen. I følge han så har han ikke lov til å skive det ut uten oppmøte. Men han/hun har lov til å notere tidspunktet du ringte på, og så be deg komme innom når du er bedre / smittefri, slik at du kan få en tilbakedatert sykemelding fra det tidspunktet du var i kontkt med legen første gang. 0 Siter
Gjest Tarmskylling Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Jeg får ikke en sykmelding uten å møte opp ho legen. I følge han så har han ikke lov til å skive det ut uten oppmøte. Men det syns jeg er tåpelige regler. En grunn til at jeg avskyr å gå til legen er nettopp at det jo er rene bakteriebomben å sitte i det venterommet, attpåtil er en kanskje dårlig og må vente opptil en time før en får komme inn, folk hoster og snørrer rundt en. Hva med eldre og kreftpasienter som er innom... 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Men det syns jeg er tåpelige regler. En grunn til at jeg avskyr å gå til legen er nettopp at det jo er rene bakteriebomben å sitte i det venterommet, attpåtil er en kanskje dårlig og må vente opptil en time før en får komme inn, folk hoster og snørrer rundt en. Hva med eldre og kreftpasienter som er innom... Derfor må du ringe legen å høre hva _han_ sier - hva reglene er og hva han mener du må gjøre. Hvis han kan skrive ut sykmelding uten at du møter opp, er jo det bra - men hvor mange er det ikke da som kan ringe å påstå at der er syke? 0 Siter
Speak Skrevet 24. mars 2009 Skrevet 24. mars 2009 Men det syns jeg er tåpelige regler. En grunn til at jeg avskyr å gå til legen er nettopp at det jo er rene bakteriebomben å sitte i det venterommet, attpåtil er en kanskje dårlig og må vente opptil en time før en får komme inn, folk hoster og snørrer rundt en. Hva med eldre og kreftpasienter som er innom... Jeg sier ikke at reglene ikke er tåpelige, kun hvordan det fungerer hos min lege. Jeg fikk ikke engnag forlenget en sykmelding etter å ha hatt oppfølging TO ganger for samme ting. Trengte da 2 dager ekstra. Og jeg er definitivt ikke mye syk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.