Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver her, for her vet jeg det alltid er traffikk.

Sønnen min på 11 har akkurat kastet opp. Oppkasten var rød som tynt jordbærsyltetøy. Han har ikke spist noe rødt i dag, bortsett fra ørret.

Jeg ringte legevakta, for jeg ble litt redd. Så engang en liknende oppkast, da med et gammelt menneske - som døde bare timer senere av blødnede magesår!...

Jeg tror ikke ungen min har det, men er det noen som har noe idé om hva det kan skylles? Rift i halsen etter brekninger, eller noe?

Hilsen en bekymret mamma

Skrevet

Hva sa de på legevakten da?

At jeg skulle "se det an"...

Gjest agree
Skrevet

At jeg skulle "se det an"...

Aha det vanligste svaret de gir. Vel, hvis det hjelper noe har jeg selv kastet opp lys rosa uten at det var noe fare på ferde, men jeg tenkte aldri over hva jeg hadde fått i meg. Barnet har ikke tilfeldigvis drukket rød saft?

Skrevet

Aha det vanligste svaret de gir. Vel, hvis det hjelper noe har jeg selv kastet opp lys rosa uten at det var noe fare på ferde, men jeg tenkte aldri over hva jeg hadde fått i meg. Barnet har ikke tilfeldigvis drukket rød saft?

Nei, ingen rød saft, syltetøy eller noe...

Det er nok ikke noe farlig, men jeg ingen fler barn å miste. Er nok blitt litt hysterisk...

(Huff, dette ble teit - har selvfølgelig adri hatt noen å miste, men det ble sånn...)

Men takk for hyggelig svar, agree :o)

Gjest agree
Skrevet

Nei, ingen rød saft, syltetøy eller noe...

Det er nok ikke noe farlig, men jeg ingen fler barn å miste. Er nok blitt litt hysterisk...

(Huff, dette ble teit - har selvfølgelig adri hatt noen å miste, men det ble sånn...)

Men takk for hyggelig svar, agree :o)

Bare hyggelig :) Du er ikke alene om å bekymre deg når barnet ditt blir sykt, selv blir jeg helt tussete noen ganger. Dessuten har du jo et bilde av at dette kan være farlig i og med at du har den historien i hodet som du beskrev. Det forverrer nok engstelsen din. Men dette går helt sikkert finfint skal du se :)

Skrevet

Bare hyggelig :) Du er ikke alene om å bekymre deg når barnet ditt blir sykt, selv blir jeg helt tussete noen ganger. Dessuten har du jo et bilde av at dette kan være farlig i og med at du har den historien i hodet som du beskrev. Det forverrer nok engstelsen din. Men dette går helt sikkert finfint skal du se :)

Det gjør nok det :o)

Nå sover han, så nå skal jeg prøve å slappe av.

brilleslangen
Skrevet

Kanskje vrengte han seg såpass at han kan ha kastet opp magesaft fra litt lenger ned i systemet?

Gjest agree
Skrevet

Ja, forsøk å senke skuldrene litt nå :)

Gjest bikku
Skrevet

Jeg kasta opp sånn som barn en gang. Fikk beskjed om at det nok var et brustent blodkar. Hadde ingen problemer i etterkant, men ser fortsatt veldig klart for meg opplevelsen. Ikke gøy!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Guttungen kastet opp rødt oppkast en gang. Det var sprukket et blodkar rett og slett. Siden han klaget på sterke magesmerter (var 3 år gammel) var jeg til legen. Legen sa at det skjedde at det sprakk slik og kom blod i oppkastet. Skjedde det flere ganger skulle jeg ta kontakt igjen.

Så jeg ville sett det an nå, men skjer det flere ganger synes jeg du skal dra til legen. Slikt er ekkelt og setter mammaer litt ut av spill.

Skrevet

Jeg har hatt sure oppstøt som har vært rosa, uten at det har vært noe galt. Men om det skjer igjen / ofte ville jeg tatt ham med til legen.

Skrevet

nick jr har et par-tre ganger spydd blod (5-6 år), Legen mente det hadde med rifter/sårhet i halsen å gjøre. Det har gått over, så vi har ikke gjort noe mere med det.

Det er ikke noen forklaring, bare vår erfaring. Lykke til!

Skrevet

nick jr har et par-tre ganger spydd blod (5-6 år), Legen mente det hadde med rifter/sårhet i halsen å gjøre. Det har gått over, så vi har ikke gjort noe mere med det.

Det er ikke noen forklaring, bare vår erfaring. Lykke til!

Tusen takk for svar! :o)

Skrevet

Jeg har hatt sure oppstøt som har vært rosa, uten at det har vært noe galt. Men om det skjer igjen / ofte ville jeg tatt ham med til legen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1237925617' post='4119378]

Guttungen kastet opp rødt oppkast en gang. Det var sprukket et blodkar rett og slett. Siden han klaget på sterke magesmerter (var 3 år gammel) var jeg til legen. Legen sa at det skjedde at det sprakk slik og kom blod i oppkastet. Skjedde det flere ganger skulle jeg ta kontakt igjen.

Så jeg ville sett det an nå, men skjer det flere ganger synes jeg du skal dra til legen. Slikt er ekkelt og setter mammaer litt ut av spill.

Skrevet

Jeg kasta opp sånn som barn en gang. Fikk beskjed om at det nok var et brustent blodkar. Hadde ingen problemer i etterkant, men ser fortsatt veldig klart for meg opplevelsen. Ikke gøy!

Gjest agree
Skrevet

Ville bare si at jeg håper sønnen er i ferd med å friskne til? Og at mamman har fått senket skuldrene litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...