Gå til innhold

Sant eller usant, løgndetektor, moralsk forfall

Anbefalte innlegg

Gjest min mening:O(
Skrevet

Det er mulig at det har vært tatt opp her inne før. Men jeg synes det er noe av det tristeste jeg har sett på tv på lenge, dette programmet med løgndetektor. Det triste er at mennesker skal klappe for rett svar, og blir sittende å klappe når en fyr sier han har vært utro eller har bevisst ignorert sine egne barn ved å flytte til et annet land. Hvor absurd er det; man klapper når noen svarer ja på at en bevisst har ignorert sine egne barn!! Jeg skjønner at man klapper for rett svar, men jeg føler meg litt som min mormor som ikke skjønte hvordan det skulle bli med verden.

Jeg kan la være å se på, og kommer til å gjøre det. Jeg satt her foran laptopen og hadde tven på i bakgrunnen. Men tenker på hva som potensielt presenteres for barnet mitt i tiden som kommer. Og tenker på at vi faktisk påvirkes av det vi velger å "dytte" i oss. Jeg får være så gammeldags jeg vil, men dette er ikke morsomt. Det er moralsk forkastelig. Og disse menneskene fremstår på en måte som gjør at en arbeidsgiver ikke vil se på dem to ganger for å vinne noen skarve penger. Men det får nå være deres problem. Det er ikke underholdning, og er det underholdende for folk likevel, burde en velge annen underholdning som stimuli. Jeg tror ikke vi har godt av å se på slikt. Vi avstumpes mer enn vi aner.

Gjest wipeout
Skrevet

- da må du se wipeout på tvn mandagskvelden...hahahahahahahah,,,,hahahahah DET er morsom underholdning det,,,lo så jeg nesten tissa på meg...gled deg til neste mandag..-bare blondiner...heheh DE kommentarene og DEN stilen på deltakerene...megabra.

-samtidig må jeg si at jeg har faktisk ikke sett d programmet du snakker om,men hørt folk snakke om det på jobben...frister ikke meg å se...

Gjest bikku
Skrevet

Programmet er lavmål!

Løgndetektorer slår ut ved stress, og det er klart folk blir stressa ved enkelte av spørsmålene - uavhengig av om det er sant eller ikke. Har vært innpå der et par ganger, og begge gangene skifta kanal med avskyfølelse.

Skrevet

Programmet er lavmål!

Løgndetektorer slår ut ved stress, og det er klart folk blir stressa ved enkelte av spørsmålene - uavhengig av om det er sant eller ikke. Har vært innpå der et par ganger, og begge gangene skifta kanal med avskyfølelse.

Orker ikke se sånt jeg heller.

Skrevet

Huff, ja, jeg har ikke sett akkurat det programmet du viser til, med utroskap og ignorering av barn, men har sett litt av et par andre programmer, og det har vært ille. Ønsket om penger er så stort at de gladelig godtar å bli avslørt på TV både dette og hint. Flere av de fremstilles jo som skikkelig tapere.

Og så får de jo ikke penger heller, typisk fordi spørsmålene stilles nokså diffust.

F eks røk en jente ut på spm om hun har hatt jevnli sex med jentevenner. Hun svarte nei, og dette ble regnet som en løgn. Hun hadde allerede på tidligere spørsmål svart ja på at hun hadde hatt jentesex, og påsto etterpå at det bare hadde skjedd to ganger og at det neppe kunne kalles "jevnlig".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...