sito Skrevet 2. august 2001 Del Skrevet 2. august 2001 Skal om 5 dager dra til syden alene. For 6 dager siden fikk jeg hjernerystelse etter et fall, sliter med hodeverk, er svimmel og ør, klarer ikke å konsentrere meg. Hadde for ca. 6 år siden også en hjernerystelse (tror den var kraftigere) ble da etter ca. 1 uke innlagt på sykehus med lammelser, mistet følelsen i armer, ansikt og delvis taleproblemer ble da undersøkt for hjerneblødning, ct var fin. Legen fant ikke noen annen forklaring en at hjernerystelsen fikk skylden for lammelsen som var kortvarig. Har nylig fått påvist Aktivert protein C resistens som gir økt sjanse for blodpropp, tar ingen medisiner. Spørsmålet jeg stiller i ettertid er om jeg kan ha hatt en liten blodpropp den gang som legene ikke fant ut, jeg var da 25 år, eller om hjernerystelsen var årsaken og kan det evt. gjenta seg? Har ikke tatt ct denne gang. Bør jeg dra til syden? flytiden er ca. 4 timer, bør jeg evt. ta noen forhåndsregeler? Hva med forsikringen (Europeiske)hvis jeg skulle få problemer i syden p.g.a hjernerystelsen. Slik som formen er i dag vet jeg ikke om jeg orker å reise, men jeg har veldig lyst til å dra. Er takknemlig for faglige råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32631-hjernerystelse-og-sydentur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niels Erik Landmark, Lege Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Sannsynligheten å få blodpropp som 25 åring er ikke stor.Imidlertid ser det ut som du er disponert.Du sier ikke noe om røking eller familiær belastning som og vil virke ytterliger disponerende.Det du nevnte er imidlertid ikke klassisk for en hjernerystelse.Legen din bør vurdere bruk av Albyl synes jeg.Jeg ville ventet med å reise.Du kan og få problemer med forsikringen hvis noe skulle skje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32631-hjernerystelse-og-sydentur/#findComment-128337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.