Gå til innhold

Midlertidig uføre

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker å komme videre
Skrevet

Jeg jobber 50% og har midlertidig uføre for resten. Er klar over at man må være minst 50% ufør for å få trygd. Mitt spørsmål er: Hvis jeg når perioden går ut, eller tidligere, kan klare å jobbe f.eks. 70%, kan en da få trygd for de siste 30% eller mister en all trygd?

Jeg ser nemlig for meg at jeg kan klare å jobbe mer enn 50%, men ikke 100%.

Skrevet

Om det ikke allerede gjelder, så har det i hvert fall vært snakk om at det skal være mulig å være "mindre" ifør enn 50%. Nettopp på bakgrunn av det du her sier. Det er ikke noe poeng i at folk skal kunne jobbe bare 50 % hvis de faktisk hadde vært i stand til å jobbe 70 eller 80%.

Søk litt på nav.no, å se om de har oppdatert sidene sine på dette.

tveita1365380780
Skrevet

Vet at enkelte kommuner har forsøk med 40 og 30%. Jobber du i det offentlige og er medlem i pensjonskassen kan du også få 20%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...