Gå til innhold

Når det vi har ikke er godt nok i venners øyne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

DU vet at det der har er flott for dere. Nyt det, og drit i "vennene". Vi er forskjellige, og har forskjellige ønsker og prioriteringer.

Kanskje de er misunnelige????

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• trollemor;o)

3

• KaVa

2

• nick

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere høres ganske snobbete ut alle sammen, og det virker som om du og din lider av et aldri så lite mindreverdighetskompleks der dere sitter i minihuset deres som ikke ligger i Oschlo.

Jeg tror dere fortjener vennene deres.

Fotoshoot? Hahaha!

Gjest høstløv
Skrevet

Bare tenk på at det er dere som skal bo der, og er dere fornøyd, så er alt vel og bra!

Dere pusser vel ikke opp hus for å tekkes vennene deres, men for å få det slik dere liker det selv. Du sier jo at du ikke kunne tenke deg å ha det slik som vennene deres har det, så da trenger du ikke å ta deres kritikk inn over deg.

Gjest wiggum
Skrevet

Dere høres ganske snobbete ut alle sammen, og det virker som om du og din lider av et aldri så lite mindreverdighetskompleks der dere sitter i minihuset deres som ikke ligger i Oschlo.

Fotoshoot? Hahaha!

Tenke akkurat det samme selv;)

Gjest wiggum
Skrevet

Jeg tror ikke de er misunnelige, for de skryter noe veldig av hvordan de har det og hvor flott og pent alt er. Mannen og meg er selvsagt uenige, for vi an ikke fordra den stilen de har ;) (men vi sier det selvsagt ikke...)

Forøvrig sparker du ikke hardt, jeg sysn det er flott du forteller meg at jeg bør trø forsiktiig selv. Det er jeg fullt klar over, men skal jeg være ærlig, så er det disse vennene her som har gjort meg såpass opptatt av hvordan andre har det rundt om kring.

Takk og lov for nye, gode venner her i sør som ikke bryr seg om den slags :)

Hvorfor er "stilen" så viktig?

Gjest wiggum
Skrevet

Dessverre har du nok rett i det.... :/ Når du sa det så bastant, gikk det i grunn helt klart opp for meg at ja, du har faktisk rett...At jeg ikke har sett det klarere før?!

Er dette en tulle-tråd?

Skrevet

Dette er ikke noe annet enn misunnelse, misunnelse og atter misunnelse.

Hvorfor dere vil omgås slike "venner" er for meg en gåte, hvis dere ikke er litt av samme ulla, med andre ord snobbete.

Dere skal aldri gjøre noe ut av hva dere har og hvordan dere har det. Nevn det aldri for noen, de som spør kan få svar, men ellers skal det ikke være noe tema. Snakke om seg og sitt og hva dere har og hvordan blir bare sett på som et forsøk på å heve seg over andre, hvis det ikke er naturlig å snakke om det.

Gjest Søringen
Skrevet

Fotoshoot? Hahaha!

Takk, Nick, dette var da et veldig hyggelig innlegg.

Som du ser i andre innlegg, tar jeg gjerne selvkritikk, men ikke når det noen skriver er direkte svada - som du nettopp gjorde her.

Nei, vi er ikke snobbet, langt i fra. Ei heller savner vi oslo, da hadde vi vel ikke flyttet i første omgang? Og vi savner heller ikke leiligheten vår der. Det er faktisk mye bedre å bo i sør.

Mindreverdighetskompleks? Nei, tror i grunn ikke det men skal tenke over det.

Foto-shoot? Hva er problemet ditt? Dette er faktisk sant og jeg nevnte det kun for å poengtere at vi ikke har det så aller verst hos oss, og det blir litt snodig at venner nedverdiger hjemmet vårt. Uansett hvordan vi måtte ha hatt det her, så er det snodig syns jeg...

Men du trenger da ikke tro på det jeg skriver? det får være ditt problem.

Gjest søringen
Skrevet

Er dette en tulle-tråd?

Nei, men du er kanskje en tulling?

Gjest Søringen
Skrevet

Hvorfor er "stilen" så viktig?

Noen har stor interesse for stil, andre ikke. Vi har det.

Skrevet

Uforskammede folk! Jeg ville aldri drømt om å kommentere feil og mangler ved nyinnkjøpt bolig, men heller latt huseierene velge å si om de har planer mht oppussing.

Gjest florentine
Skrevet

Jeg er veldig usikker på hva problemet er her. Jeg husker godt da jeg var nyskilt og nedbrutt og hadde flyttet inn i en nedslitt leilighet. Jeg orket ikke be noen hjem til meg bl.a. fordi jeg var så usikker og redd om jeg ville klare livet. Jeg kjøpte i utgangspunktet en dyr leilighet (dvs. ikke i blokk, godt sted osv.) slik at barna ikke trengte å flytte fra gata og jeg trodde ikke at jeg ville klare å pusse opp. Jeg tok meg sammen etterhvert og inviterte gjester før jeg fikk pusset opp og under oppussingen og trykket lettet.

Det tok meg en del år å pusse opp og få det slik jeg ville. Jeg får av og til bemerkninger på det ene og det andre, men aldri slik at det gjør meg noe. Jeg kunne godt ha skrevet slikt innlegg da hvis noen hadde kommentert slik, men under skilsmissen hadde jeg en kraftig sil på hvem som var venner og hvem som ikke var det.

I dag pleier jeg ikke å løfte hodet fordi noen tenker at noe hjemme hos meg eller i mitt liv skal være annerledes enn det er. Jeg er ikke så usikker og engstelig lenger, og takk for det.

Skrevet

Misunnelse. Om ikke det er huset så er det noe dere har. Kanskje at dere våget å flytte fra Oslo?

Uansett så har de det ikke like godt som dere når de stadig ser etter feil og mangler. Og ikke kommenterer det som faktisk er fint.

Og om de er deres beste venner, hvorfor ikke spørre dem om hvorfor de sier slikt og er slik?

Gratulerer med flott hus, så gøy at noen vil ta bilder der! Og sørlandet er et godt sted å bo ;)

Gjest Tatjana
Skrevet

De er uhøflige og jeg hadde ikke giddet å jobbe for å opprettholde vennskapet med dem.

Jeg hadde en "venninne" som var slik, helt fra ungdommen. Hun fant alltid feil på alt, klærne mine, hårfasongen, tidlige ungdomskjærester, ja, alt. (Men ikke bilen min - aldri - og hun hadde ikke bil eller førerkort selv...)

Jeg tok vel avgjørelsen om å kutte henne ut da jeg og min mann hadde kjøpt hus - "brukt" som du sier. Hun og hennes mann var på besøk, og hun kommenterte negativt det aller meste. Dråpen var at hun snudde alle pynteputene jeg hadde sydd for å passe inn på stua, og sa "Jeg ville nå hatt disse _denne_ veien, hvis de absolutt må være her".

Jeg sluttet å ta kontakt med henne, og var kort når hun ringte. Etter hvert har vennskapet glidd over, og nå har vi null kontakt. Jeg prøvde å ta igjen med henne et par ganger i begynnelsen, men ga fort opp. Jeg ønsker ikke å synke ned på det nivået der, og dessuten har jeg funnet ut at det ikke er min oppgave å oppdra voksne folk. Jeg gidder ikke bruke den lille fritida jeg har på noen som til de grader fyller meg med negative følelser.

Gjest Elextra
Skrevet

Uforskammede folk! Jeg ville aldri drømt om å kommentere feil og mangler ved nyinnkjøpt bolig, men heller latt huseierene velge å si om de har planer mht oppussing.

''men heller latt huseierene velge å si om de har planer mht oppussing.''

Det minner meg om en venninne og jeg som var og tok en tredje venninnes nye hus i nærmere øyesyn. "Ja, her slipper dere å lure på om dere skal bytte ut kjøkkenet, i hvertfall", presterer venninnen å si om det noe tilårskomne kjøkkenet.

Andre venninnen ser spørrende på henne før vi heldigvis spruter ut i latter alle tre. Kjøkkenet står den dag i dag det :-)

Skrevet

''men heller latt huseierene velge å si om de har planer mht oppussing.''

Det minner meg om en venninne og jeg som var og tok en tredje venninnes nye hus i nærmere øyesyn. "Ja, her slipper dere å lure på om dere skal bytte ut kjøkkenet, i hvertfall", presterer venninnen å si om det noe tilårskomne kjøkkenet.

Andre venninnen ser spørrende på henne før vi heldigvis spruter ut i latter alle tre. Kjøkkenet står den dag i dag det :-)

He he...

Vi hadde også noen overivrige sjeler som kommenterte ting som i ihvertfall måtte bytte ut.

En av dem var en som kommenterte et vegg-til-vegg-teppe på et loftsrom. OK, ikke vårt favorittteppe, men ikke slitt i det hele tatt og dessuten på et rom som ikke brukes daglig av oss. Dama lo da hun kom inn på rommet og sa at her var det vel neppe noen tvil om at dette teppet var det første som skulle hives ut!

Teppet er der fortsatt - 12 år etter....;-)

Gjest wiggum
Skrevet

Noen har stor interesse for stil, andre ikke. Vi har det.

Bra man vet å prioritere de viktige tingene i livet.

Gjest togli
Skrevet

Det er jo helt åpenlyst at de er misunnelige!

Fortell dem at dere stortrives i huset og er kjempeglade for at dere valgte å kjøpe det :)

Når de kommer med kommentarer, så lar dere være å nøle. Rop ut hvor fornøyde dere er, og stopp munnen på dem ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...