Gå til innhold

Når det vi har ikke er godt nok i venners øyne..

Anbefalte innlegg

Gjest Dere har jo oppnått masse
Skrevet

Nei, nå må du gi deg. Tillater du deg å bli såret over slikt?

Detter er helt ærlig talt IKKE venner, venner gjør ikke sånt. Ikke noe av det.

Her må det være sjalusi, følelse av å ikke unne, el. el. Dette er følelser som ikke skal tillates i vennskap eller omgang.

Kutt ut disse vennene! Kos dere med hus og deres nye liv, la boligmagasinet komme og vær stolte og fornøyde med det dere har.

Legg disse folka på hylla og alle som dem i fremtiden.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• trollemor;o)

3

• KaVa

2

• nick

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Søringen
Skrevet

Bra man vet å prioritere de viktige tingene i livet.

Nemlig. Hva som er viktig for deg og hva som er viktig for meg, det er to vidt forskjellige ting.

Hvorfor gadd du egentlig å kommentere dette?

Gjest En bestevenn er ikke misunnelig!!
Skrevet

Mine beste venner gleder seg sammen med oss over det vi gleder oss over/oppnår, ellers kan man ikke kalle seg bestevenn. Hadde akkurat kontakt med ei venninne som fikk 30 tusen igjen på skatten!!! ÅÅÅ så heldig du er sa jeg,du har da fortjent det,siden du har betalt det selv!!! Ho fortalte at noen av hennes venner ble direkte sure på henne fordi hun sprer det glade budskapet istedet for å tenke på de som må betale...

Jeg aner ikke enda om jeg får tilbake eller må betale,grunnet et salg jeg hadde i fjor og aner ikke hvordan det utvikler seg, men jammen er jeg glad på venninna mi sine vegne uansett!!

Kos dere i huset, lev med den stilen dere ønsker, og gi f.... i de som ikke ønsker dere såpass.

Gjest Semana
Skrevet

Hoho da skulle de vært her...

Seriøst,drit i hva de måtte mene,det er dere som skal bo der og være fornøyde ; )

Gjest Elextra
Skrevet

He he...

Vi hadde også noen overivrige sjeler som kommenterte ting som i ihvertfall måtte bytte ut.

En av dem var en som kommenterte et vegg-til-vegg-teppe på et loftsrom. OK, ikke vårt favorittteppe, men ikke slitt i det hele tatt og dessuten på et rom som ikke brukes daglig av oss. Dama lo da hun kom inn på rommet og sa at her var det vel neppe noen tvil om at dette teppet var det første som skulle hives ut!

Teppet er der fortsatt - 12 år etter....;-)

Hehe :)

Gjest boligprat
Skrevet

Selv om mange nevner misunnelse her, så tror jeg ikke vennene deres er det. Jeg får inntrykk av at de rett og slett er så overflatiske at de ser litt ned på folk som ikke har alt like mye "på stell" som dem selv. Snobbete og overfladiske, for at de mener det. Frekke og uhøflige, for at de sier det høyt.

Jeg er lidenskapelig opptatt av interiør selv, og ville blitt kjempestolt hvis et interiørblad ville lage reportasje om huset mitt (gratulerer til dere!). Men jeg vet da samtidig at interiør er som kulisser på et teater. Det er fint å se på, en estetisk opplevelse, men det er ikke det som teller i lengden!! Det er alt det andre i livet som er viktig.

For øvrig har jeg overhodet ingen forståelse for at "brukt" hus er noe å skjemmes over. Jeg elsker brukte hus, jo eldre jo bedre! Vil ikke ha et nybygd hus om jeg kunne velge. Elsker mitt gamle, skakke, kronglete og sjelfulle hus! :) Kos dere med huset deres! Hvilket blad kommer reportasjen i?

Gjest Søringen
Skrevet

Selv om mange nevner misunnelse her, så tror jeg ikke vennene deres er det. Jeg får inntrykk av at de rett og slett er så overflatiske at de ser litt ned på folk som ikke har alt like mye "på stell" som dem selv. Snobbete og overfladiske, for at de mener det. Frekke og uhøflige, for at de sier det høyt.

Jeg er lidenskapelig opptatt av interiør selv, og ville blitt kjempestolt hvis et interiørblad ville lage reportasje om huset mitt (gratulerer til dere!). Men jeg vet da samtidig at interiør er som kulisser på et teater. Det er fint å se på, en estetisk opplevelse, men det er ikke det som teller i lengden!! Det er alt det andre i livet som er viktig.

For øvrig har jeg overhodet ingen forståelse for at "brukt" hus er noe å skjemmes over. Jeg elsker brukte hus, jo eldre jo bedre! Vil ikke ha et nybygd hus om jeg kunne velge. Elsker mitt gamle, skakke, kronglete og sjelfulle hus! :) Kos dere med huset deres! Hvilket blad kommer reportasjen i?

Oi, for et herlig innlegg! Her har vi tydlegvis samme lidenskap, og det kan høres ut som vi har noenlunde lik stil ;) Jeg kan ikke si noe om når, for det er enda uavklart, men følg med på sørlandshus i BoligPluss :) Vi har selvsagt ikke kontaktet dem selv, det er det noen (gode) venner som har gjort.

Ellers syns jeg det var veldig godt sagt det du sier. Selvsagt er det så utrolig mye viktigere med andre ting enn interiør og hus. For meg er familien og forholdet til mannen min absolutt viktigst. Det finnes verdier som virkelig gjelder!

Ja, jeg er enig, jeg tror nemlig heller ikke de er misunnelige, for det har de ingen grunn til. Men ja, overfladiske (det har gått mer og mer opp for meg i denne tråden) - og snobbete. Huff, tror dette vil skli gradvis ut, for jeg orker ikke at det ikke er bra nok for dem, dette. Det er jo mer enn bra nok for oss :) Og jeg er helt enig med deg - drømmen er et GAMMELT hus (jo eldre, jo bedre...omtrent, da)

Skrevet

Hehe :)

Men enda verre enn å ta for gitt at nybakte huseiere skal skifte ut absolutt alt som er litt utidsmessig i huset, er å komme med negative kommentarer til deres nyoppussede hus!

Husker vi var på innflyttingsfest hos en som stolt viste fram sitt nyoppussede hus, hvor han hadde gjort så og si alt selv. Inne på soverommene var det lagt plankegulv, og det var tydelig at han hadde gått in for å få skjøtene til å ligge på rekke (annenhver planke). Selv en så lite snekkerkyndig som meg kunne straks se at dette var feil, men sa selvsagt ikke et ord.

Men der kommer en annen gjest feiende inn og sier med høy og litt irettesettende stemme: "Neimen, "Per", da! Plankene skal jo ikke ligge slik at skjøtene kommer på rekke!"

Skal si huseierens geip hang langt ned på magan da, ja...;-)

Men jeg kan godt se for meg situasjoner der det kan være fristende å si slikt, særlig dersom den som har gjort feilen tidligere har vært frekk og freidig overfor den andre tidligere.

Han som kom med kommentaren har også pusset opp huset selv, og var veldig tilfreds med at han hadde slipt stuegulvet selv ("det kan da alle gjøre"), og jeg tenkte i mitt stille sinn at jammen syns det på langande lei at du har stått for slipinga selv...;-) For alt jeg vet kan det jo hende at han med planken slang med leppa til han med slipinga først.

Gjest Elextra
Skrevet

Men enda verre enn å ta for gitt at nybakte huseiere skal skifte ut absolutt alt som er litt utidsmessig i huset, er å komme med negative kommentarer til deres nyoppussede hus!

Husker vi var på innflyttingsfest hos en som stolt viste fram sitt nyoppussede hus, hvor han hadde gjort så og si alt selv. Inne på soverommene var det lagt plankegulv, og det var tydelig at han hadde gått in for å få skjøtene til å ligge på rekke (annenhver planke). Selv en så lite snekkerkyndig som meg kunne straks se at dette var feil, men sa selvsagt ikke et ord.

Men der kommer en annen gjest feiende inn og sier med høy og litt irettesettende stemme: "Neimen, "Per", da! Plankene skal jo ikke ligge slik at skjøtene kommer på rekke!"

Skal si huseierens geip hang langt ned på magan da, ja...;-)

Men jeg kan godt se for meg situasjoner der det kan være fristende å si slikt, særlig dersom den som har gjort feilen tidligere har vært frekk og freidig overfor den andre tidligere.

Han som kom med kommentaren har også pusset opp huset selv, og var veldig tilfreds med at han hadde slipt stuegulvet selv ("det kan da alle gjøre"), og jeg tenkte i mitt stille sinn at jammen syns det på langande lei at du har stått for slipinga selv...;-) For alt jeg vet kan det jo hende at han med planken slang med leppa til han med slipinga først.

''Men enda verre enn å ta for gitt at nybakte huseiere skal skifte ut absolutt alt som er litt utidsmessig i huset, er å komme med negative kommentarer til deres nyoppussede hus!''

Helt enig, i tilfellet jeg nevnte var jo også kommentaren motttatt mer humoristisk enn ubehagelig.

Og helt enig i at en ikke skal kritisere andre mer eller mindre stolte arbeid.

Skrevet

''Men enda verre enn å ta for gitt at nybakte huseiere skal skifte ut absolutt alt som er litt utidsmessig i huset, er å komme med negative kommentarer til deres nyoppussede hus!''

Helt enig, i tilfellet jeg nevnte var jo også kommentaren motttatt mer humoristisk enn ubehagelig.

Og helt enig i at en ikke skal kritisere andre mer eller mindre stolte arbeid.

''Og helt enig i at en ikke skal kritisere andre mer eller mindre stolte arbeid.''

Ikke med mindre det er gjort noe som faktisk er farlig. At skjøtene ligger på linje i et golv spiller da ingen rolle annet enn at det da blir mye mer synlig. :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Enig med "boligprat" , tror de er overfladiske men ikke misunnelige. Hadde en gammel leilighet som vi hadde pusset opp litt, men vi hadde ikke råd eller overskudd til å totalrenovere. Syntes vi fikk det ganske greit likevel, men vi hadde også besøk av noen venner som spurte om vi hadde tenkt å pusse opp. Merkelig å si sånt synes jeg. Jeg synes det viktigste er at det ser ordentlig ut, men ellers må det være opp til hver enkelts interesse og økonomi hvor mye man skal gjøre. Nå synes jeg at folk generelt er veldig opptatt av å pusse opp og vise frem hva de har osv. Hovedfokus når man har besøk bør være å ha det hyggelig sammen, ikke vise frem nye innkjøp og interiør.

Gjest boligprat
Skrevet

Oi, for et herlig innlegg! Her har vi tydlegvis samme lidenskap, og det kan høres ut som vi har noenlunde lik stil ;) Jeg kan ikke si noe om når, for det er enda uavklart, men følg med på sørlandshus i BoligPluss :) Vi har selvsagt ikke kontaktet dem selv, det er det noen (gode) venner som har gjort.

Ellers syns jeg det var veldig godt sagt det du sier. Selvsagt er det så utrolig mye viktigere med andre ting enn interiør og hus. For meg er familien og forholdet til mannen min absolutt viktigst. Det finnes verdier som virkelig gjelder!

Ja, jeg er enig, jeg tror nemlig heller ikke de er misunnelige, for det har de ingen grunn til. Men ja, overfladiske (det har gått mer og mer opp for meg i denne tråden) - og snobbete. Huff, tror dette vil skli gradvis ut, for jeg orker ikke at det ikke er bra nok for dem, dette. Det er jo mer enn bra nok for oss :) Og jeg er helt enig med deg - drømmen er et GAMMELT hus (jo eldre, jo bedre...omtrent, da)

Da skal jeg følge med i BoligPluss! :) Jeg abonnerer på det (i tillegg til fem andre interiørblader, hihi).

Jeg tror sånne venner måtte hatt veldig mange andre gode egenskaper for at jeg skulle orke å ha dem på besøk. Og det handler ikke bare om å påpeke riper i parketten. Dette sier jo en god del om dem som personer....

Vi har et vennepar i Oslo som har kjøpt et hus til 8 mill. uten å ta opp lån og kan dekke til 90 personer i stua si. Men de har ikke sagt et eneste vondt ord om huset vårt, som fortsatt har orange 70-tallsplater på badet og en stue som omtrent får plass i deres soverom. Og det skulle da bare mangle! Folk må jo få bo som de vil. Tvert i mot har vi fått mye skryt for at vi har det koselig, og at vi har gjort pent arbeid i de rommene vi er ferdig med oppussingen. Personlighet og sjarme i innredningen er mye mer beundringsverdig enn antall kvm, "riktige" designergjenstander osv.

Her vi bor kjenner vi noen som har et hus fra 1600-tallet som de har restaurert selv. Snakk om sjel og historie! Tror jeg gikk med haka på tredje knapphull da jeg var der første gang :) For meg blir det litt for gammelt, fordi slike hus har så lav takhøyde, men så utrolig sjarmerende det er! Vårt hus er "bare" 90 år gammelt, men det er helt supert. Gammelt nok til å ha masse sjel og jeg føler meg som en arkeolog når jeg fjerner gamle linoleumsbelegg og koreapaneler for å prøve å finne frem til den opprinnelige stilen.

Gjest mora2
Skrevet

Hev deg over det, prøv ikke bry deg.

De er sikker tikke misunnelig på huset deres, man noe må jo ligge bak..Kanskje de er misunnelig på deres lykke? Ikke godt å vite..Ellers har de vel bare et behov for å heve seg selv.

Svar igjen, og ikke ta i mot dritt hvertfall, det er mangel på respekt!

Gjest engla
Skrevet

Hvor gode venner er disse _egentlig_ for dere? Venner er glade på hverandres vegne. Disse later til å gi fyken i andre enn dem selv. Synes ikke de oppfører seg som riktige venner. Om de har endret atferd etter dere flyttet, så kanskje dere rett og slett har vokst fra hverandre som venner? Ordentlige venner rakker ikke ned på gode venner, slik disse gjør. Hvorfor gidder dere bruke tid på noen som sårer dere slik?

Gjest Ebbas
Skrevet

Dette minner meg litt om folk som har barn (altså ikke alle folk med barn, men noen av dem) som klarer legger i vei om hvor perfekt og deilig det er å endelig være voksen og ha kommet på nytt nivå, de klarer å si sånne 'skal ikke du ha barn snart'-kommentarer på en måte som får meg til å føle at selvom de selvfølgelig elsker sitt nye liv som mamma og familiemor - så stikker det litt i dem at du fortsatt lever fritt og uavhengig, så det hadde vært litt mer behagelig om du satt fast i samme greia som dem. Dette høres ut som et sidespor, men min første tanke var at disse vennene dine har brukt så mye penger, har så mye gjeld, og ble så uvenner mens det 'jævla perfekte huset sitt' at de helst vil at dere også skal i samme suppa. :-D

Eller så er de bare ganske kjedelige og overfladiske.

trollemor;o)
Skrevet

Er dette en tulle-tråd?

Hvorfor skulle dette være en tulletråd? Slike mennesker finnes det desverre en god del av.. Mennesker som elsker å finne feil og mangler hos andre, kanskje for å fremeve hvor perfekte de er selv?

Sorry, slike mennesker er overflatiske og uinterresante

Gjest Auroria
Skrevet

Æsj, for noen "venner" dere har!! Ingen som liker sånne folk vel? Er jo sånne kapitalistiske meheer det blir laget parodier på i filmer og på tv.

Det de holder på med er selvhevdelse. De er livredd for ikke være best (ihvertfall materialistisk). Derfor pirker de på andres, for å få fram at det ikke er like bra som deres.

Dette er vel litt av prisen å betale ved å vanke i sånne miljøer med sånne venner? Og være opptatt av overfladiske materialistiske ting? (For det at dere lar dette gå inn på dere, viser jo at dere er bittelitt overfladisk-materialistiske selv eller?;-)

Uansett! Kvitt dere med snobbevennene og pris dere lykkelige for at de bor i Oslo og ikke i nabolaget deres!

Gjest Søringen
Skrevet

Da skal jeg følge med i BoligPluss! :) Jeg abonnerer på det (i tillegg til fem andre interiørblader, hihi).

Jeg tror sånne venner måtte hatt veldig mange andre gode egenskaper for at jeg skulle orke å ha dem på besøk. Og det handler ikke bare om å påpeke riper i parketten. Dette sier jo en god del om dem som personer....

Vi har et vennepar i Oslo som har kjøpt et hus til 8 mill. uten å ta opp lån og kan dekke til 90 personer i stua si. Men de har ikke sagt et eneste vondt ord om huset vårt, som fortsatt har orange 70-tallsplater på badet og en stue som omtrent får plass i deres soverom. Og det skulle da bare mangle! Folk må jo få bo som de vil. Tvert i mot har vi fått mye skryt for at vi har det koselig, og at vi har gjort pent arbeid i de rommene vi er ferdig med oppussingen. Personlighet og sjarme i innredningen er mye mer beundringsverdig enn antall kvm, "riktige" designergjenstander osv.

Her vi bor kjenner vi noen som har et hus fra 1600-tallet som de har restaurert selv. Snakk om sjel og historie! Tror jeg gikk med haka på tredje knapphull da jeg var der første gang :) For meg blir det litt for gammelt, fordi slike hus har så lav takhøyde, men så utrolig sjarmerende det er! Vårt hus er "bare" 90 år gammelt, men det er helt supert. Gammelt nok til å ha masse sjel og jeg føler meg som en arkeolog når jeg fjerner gamle linoleumsbelegg og koreapaneler for å prøve å finne frem til den opprinnelige stilen.

Ja, følg med, følg med :)

Så gøy at du også har så stor interesse for disse tingene!Og jeg må si jeg syns badet deres høres festlig ut, jeg...dessuten, retro er jo inn ;) hehe... Nei, vet du, det viktigste er sjel og varme -ikke at alt er nytt og strigla. Hos oss er det en hel del arvegods og oppussede møbler vi har funnet på auksjoner og loppiser. (Anbefaler loppiser i Sverige!!) Veldig mye sjarm med slikt, syns jeg.

Ja, så har jeg fått masse flotte svar her syns jeg. Jeg har ikke tidligere tenkt på vennene som overfladiske (tja, det har vel slått meg), men nå ble det helt klart for meg - samt at de nok ønsker være "best". Selvhevdende, det er det lite tvil om. Slitsomt.

Du må ha fortsatt kose deg masse med prosjekter og med gammelt og gøy hus :)) Takk for engasjement.

Gjest Søringen
Skrevet

Ville bare si tusen takk for alt engasjement - det var mye her som fikk meg til å innse ting jeg nok ikke har ønsket å se. At noen av våre (tidligere) beste venner er så snobbete, overfladiske og selvhevdende som jeg nå innser at de er, det er jo litt kjipt, da...Men som sagt, jeg og mannen har lenge vurdert å la det hele skli ut med dem. Det er så utrolig slitsomt når folk må være "best" hele tiden, og når man opplever seg målt opp og ned.

Nei, vi skal heve oss over dette - og kanskje også ta en runde på hvem virkelig er gode venner ;)

:)

Skrevet

Jeg tror disse menneskene er misunnelige, ikke på huset eller tingene deres, men på lykken deres over "de små ting". Ikke det at det dere har er smått, men det er mindre/enklere enn deres eget, og jeg tror det ergrer dem litt når de ser at andre finner lykken på enklere vis enn det de selv gjør. Bygging av nytt hus, stadig anskaffelse av nytt og dyrt, er ikke det et tegn på at de leter etter noe de føler at mangler i livet deres? Jeg tror det er lykken og tilfredsheten de ser hos dere som de er misunnelig på, og føler derfor for å trykke dere ned på det nivået de selv er på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...