Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og surrer. Så merket jeg at jeg har vondt i høyre håndledd. Det har jeg av og til, uten at det plager meg.

Men nå har det dukket opp en kul på oversiden av hånden, nesten ned mot håndleddet. Diameteren er ca på størrelse med en ert, men den er ikke like høy. Såvidt jeg kan kjenne, så sitter den fast, men jeg kan bevege huden over den.

Dette er en raring. Ikke har jeg overbelastet eller skadet hånden, så dette skjønner jeg ikke.

Jeg har ikke tid til å dø nå, så har dere anelse om hva slags latterlig enkle lidelse dette er?

Fortsetter under...

Gjest Kontakte lege som kan kjenne på den og se den er det beste
Skrevet

Den latterlige enkle lidelsen kan meget vel være en benkul.

Dette er en utvekst av benet inni hånda de og er helt ufarlig.

Så lenge den ikke er til plage (kan vokse) så er det greit å la den være som den er. Den dagen den er plagsom (pga klær el) så kan den opereres vekk (de åpner og skjærer vekk) Det anbefales å vente til det lengste forde den ofte kan komme tilbake om noen år.

MEN det er hva jeg mener det KAN være. Jeg er ikke lege, og har ikke sett hånden din. For en korrekt diagnose bør lege kontaktes. Men tror nok ikke du bør være særlig enstelig, tviler veldig sterkt på at dette kan være kreft okke som.

Gjest togli
Skrevet

Det er nok lite sannsynlig at det er kreft (90 % av slike kuler er visst ikke farlige), men du bør jo sjekke hva det er for noe? Datteren min på snart fem er født med en ertestor kul i hodebunnen. Den sitter fast og er glatt på form. Huden beveges fint rundt kulen. Iflg legene er det en innkapsla fettkul. Den har ikke endret størrelse siden hun ble født.

Gjest ViViola
Skrevet

Ingen aning, men jeg anbefaler en tur til legen med håndleddet. Kulen tipper jeg forsvinner om få dager om du greier å la den være i fred, men vonde ledd er det smart å undersøke før de blir kronisk vonde.

Tro meg.

Annonse

Skrevet

Du har vel en på venstre hånd også. Hvis det er "håkkåkulen" på håndleddet du snakker om, litt på utsiden liksom, så er det noe alle har.

Skrevet

Du har vel en på venstre hånd også. Hvis det er "håkkåkulen" på håndleddet du snakker om, litt på utsiden liksom, så er det noe alle har.

Det er vel ikke "håkkåkulen" hvos den nylig har dukket opp?

Skrevet

Sannsynligheten for at det er kreft er vel heller liten, men det skader ikke å få en profesjonell vurdering av det, så ta en tur til legen. Noe av de viktigste oppgavene leger har, er jo å fortelle oss at det IKKE er noe (alvorlig) galt med oss.

Skrevet

Det er vel ikke "håkkåkulen" hvos den nylig har dukket opp?

Hvem vet hva Nick har lagt merke til tidligere og ikke... ;o)

Skrevet

Hvem vet hva Nick har lagt merke til tidligere og ikke... ;o)

Nei, for alt vi vet kan han jo være overmåte sløv;-)

Skrevet

Jeg har hatt og har ganglion på oversiden av håndleddene. Er ganske sikker på at det er det du har fått. Helt ufarlig, men kan være vondt...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har en slik kul på samme plass. Den kan plutselig forsvinne for så å komme tilbake igjen. Da jeg oppdaget den for et par års tid siden dro jeg til legen. Han sa det er helt ufarlig, og at den brått kan forsvinne hvis den får et støt, eller noe.

Annonse

Skrevet

Takk! Ganglion ser veldig sannsynlig ut.

Fra Pasienthåndboka:

"En risikofaktor synes å være gjentatt ensidig belastning av håndleddet."

Da må jeg vel slutte med favorittsysselen min.

I'm alive! Fantastisk følelse!

Skrevet

Fra Pasienthåndboka:

Men du,- jeg trodde du var flinkere til å søke enn som så? ;-)

Jeg fant det på 1 minutt,- uten egentlig å ha interesse for temaet...

Skrevet

Men du,- jeg trodde du var flinkere til å søke enn som så? ;-)

Jeg fant det på 1 minutt,- uten egentlig å ha interesse for temaet...

Tanken slo meg faktisk ikke, og siden jeg satt og dolet så var dere "nærmest". Og det funket jo. Dolinger vet nesten alt.

Skrevet

Tanken slo meg faktisk ikke, og siden jeg satt og dolet så var dere "nærmest". Og det funket jo. Dolinger vet nesten alt.

Hehe,- jo - det gjør vi jo :-)

Skrevet

Fra Pasienthåndboka:

''Da må jeg vel slutte med favorittsysselen min.''

Du får runke med den andre i dag ;-D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1237987868' post='4119841]

''Da må jeg vel slutte med favorittsysselen min.''

Du får runke med den andre i dag ;-D

Hvis det ikke er trening av barmuskelen han snakker om da...;-)

Skrevet

Hvis det ikke er trening av barmuskelen han snakker om da...;-)

På en onsdag? Nei, nick er så kultivert at onsdager er den eneste dagen i uka UTEN øl ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...