Gå til innhold

Overføring av negativ formue til ektefelle

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet
Skrevet

stod det i selvangivelsen til mannen min, jeg har ikke fått min ennå.

Hva vil det ha å si for mitt vedkommende, vil jeg da ha større "gjeld" på papiret?

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, det har bare betydning i tilfelle du har positiv formue.

Skrevet

Nei, det betyr bare at dere lignes felles for deres netto formue. Jeg får f eks alltid en mega negativ formue fordi all boliggjelda kommer på min selvangivelse, og denne negative formuen overføres da til min mann slik at ikke han blir formuesbeskattet for at han bare har positive formuesposter på sin selvangivelse. Dette skjer automatisk på skattekontoret, og har ingen som helst betydning for gjelds- og formuesforhold dere i mellom forøvrig.

Skrevet

Nei, skattevesenet kan ikke endre noe som har med hvilke gjeldsbrev hver av dere faktisk har undertegnet, å gjøre.

Men de er til en viss grad forpliktet til å jevne ut formuen dere imellom, slik at ikke én av dere f.eks. eier boligen og den andre "eier" gjelden på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...