Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan en bestille det et sted? Vi har vinduer som det vil passe best med persienner på 74 cm og 75 cm. Ser for meg at det ikke alltid er like pent å kappe de i tre selv, Fliser vel opp i kantene. Har kappet noen i alimunium, og det gikk greit, men tre...

Vært på jysk, men de har bare på 60, 70 osv. Andre steder de kan ha, uten at det koster skjorta? Skal tilsammen ha 8 stk, og frykter en høy pris om de blir spesialbestillt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326359-persienner-etter-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du undersøkt om de som er standard størrelse kan klippes til så de passer da? Ofte kan de det.

Vi fikk spesiallagede, på en lokal butikk her i Staden. Let i gule sider, eller spør i interiørbutikk. Det var relativt kostbart husker jeg.

Vi ønsker trepersienner og jeg ser for meg at det er litt verre å sage alle, slik at det blir fint liksom. Er lettere med plast/aluminium som kan klippes.

Blir de fliste i kantene, er poenget borte. Må ha tre stk for å dekke tre vinduer på rekke, og da vil endene vises. Skal ikke ha gardiner mellom som kan skjule det. Usikker på om vi skal ha gardiner i det hele tatt også.

Men hvis det blir spesialbestillinger, og masse utgifter, får vi heller velge noe annet tror jeg.

Gjest ta deg en runde og spør

En ting jeg stadig forundrer meg over er at folk stopper opp etter å ha sett i kjedebutikkene og tror ting ikke finnes!

Går man til spesialiserte butikker som selger gardiner på mål så får man ALLTID tilbehør på mål også som blir spesialbestillt.

Det koster mer penger så klart, men man skal vel ha persiennene i flere år? Og da blir ikke kostnaden så stor alikevel.

Gå til gardinforetninger med måla dine og få pristilbud. Hvis du sammenligner flere så kan du tjene på dette og ¨på denne tiden av året har mange litt ekstra rabatter. Vår og sommer er høysesong for dekking av vinduer.

Annonse

Skal høre litt på litt "skikkeligere" butikker. Husker du om det var en kjede dere bestillte fra?

Hmmmm, hva heter nå butikken igjen da... Glade hjem??? Husquerna??? Husker ikke helt.

Det er en butikk med stoff, gardiner, broderier og annet småtterier til sying.

Vi bestillte på Princess, en gang det var rabatt på persienner. Tror det kosta ca 200 kroner pr persienne å få dem spesialtilpasset, men i og med at det var redusert pris i utgangspunktet, ble ikke totalen så ille.

Og persiennene var verdt hver ei krone!

Grøss, var innom en litt finere gardin og utstyrsbutikk, og de skulle ha 1300 kr stk! Det kommer ikke på tale nei. Men fikk tips på bohus om å bruke en litt bredere i midten og to litt kortere på sidene (det er tre vinduer i ett). Så skal måle og se om det kan bli fint. Da kommer jeg på samme pris for 7 stk, som for en:-)

Men takk for tipset:-)

Hmmmm, hva heter nå butikken igjen da... Glade hjem??? Husquerna??? Husker ikke helt.

Det er en butikk med stoff, gardiner, broderier og annet småtterier til sying.

Takk for svar. De spesialbutikkene her hadde fryktelige priser på bestillingsvarer, 1300 pr stk. Det kommer ikke på tale, da vi trenger tilsammen 8 stk, dessuten er det til hytta. Kunne vurdert det hjemme. Men fikk god hjelp på bohus, så nå må jeg bare måle opp og tenke meg litt om. Tror det går å kombinere to forskjellige størrelser uten at det ser for ille ut:-)

Takk for svar. De spesialbutikkene her hadde fryktelige priser på bestillingsvarer, 1300 pr stk. Det kommer ikke på tale, da vi trenger tilsammen 8 stk, dessuten er det til hytta. Kunne vurdert det hjemme. Men fikk god hjelp på bohus, så nå må jeg bare måle opp og tenke meg litt om. Tror det går å kombinere to forskjellige størrelser uten at det ser for ille ut:-)

Supert at du fant en løsning :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...