Gå til innhold

Moderat depresjon/Johannesurt

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har fått diagnosen posttraumatisk stressyndrom/moderat depresjon. Tidligere bruk av flere typer antidepressiva, har ikke hatt ønsket effekt. Da jeg kom i kognitiv terapi, har effekten av dette vært svært god. Siste året har det vært noen svært stressende hendelser, som har medført et tilbakeskritt. Etter grundig overveielse og mye research, har jeg funnet ut at jeg vil prøve Johannesurt. Jeg har brukt 1 tabl hver kveld i fire dager. Hvor lang tid tar det før Johannesurt virker? Kan det ventes en lett forverring før det blir bedre? Er det farlig å ta to tablettter? Typen jeg bruker er kjøpt på apoteket og godkjent av statens legmiddelkontroll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/326390-moderat-depresjonjohannesurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Virkningen av Johannesurt ved lette til moderate depresjoner er godt dokumentert og det tar 2-3 uker før du oppnår effekt av behandling. Den er lite giftig og du kan godt bruke to tabletter. I studier er det brukt noe forskjellig dose. Det er viktig å være klar over at man må være forsiktig med å kombinere legemidler og Johannesurt da disse kan påvirke hverandre. Etter min erfaring kan behandlingsmetoden EMDR være nyttig ved posttraumatisk stress, noe du og din terapeut sammen får vurdere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...