Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spm angående barnevern, vi er et par som ønsker å se min manns søster, som er i fosterhjem her i Norge, hun bor 30 min fra oss. Å hun får komme til oss på besøk, sammen med sine fosterforeldre, og vi kan besøke henne, men vi får ikke samvær med henne selv, de sier nei, uten begrunnelse.

Vi har hatt advokat på de i 1 år nå, å fikk denne uken svar om at vi må nok gå til sak mot de dersom vi skal ha en sjanse til det. Vi har ikke sagt noe om hvor ofte vi ønsker å se henne, om det må være overnattinger eller ikke, å jenta er så pass stor at hun klarer å si fra selv dersom det skulle være noe...

Er det noen her som vet noe om hva vi kan gjøre?? Vi vil så gjerne ha henne på samvær, har de lov å nekte søsken å se hverandre??

Advokaten mente nok at vi kom til å vinne saken, men det kunne hende vi måtte dra den helt inn for menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg før vi vant, nos som koster MANGE penger, og MYE tid, nå er hun allerede 1 år eldre....

Er det noen her som kan hjelpe oss med hva som helst av tips og råd, så setter vi utrolig pris på det....

Gjest mallet
Skrevet

Så lenge dere får besøk av og besøke henne sammen med fosterforeldrene ville jeg ikke gått til sak. Det vil bare bli en belastning for barnet. Er det så ille at fosterforeldrene er til stede ved samvær, da?

Skrevet

Så lenge dere får besøk av og besøke henne sammen med fosterforeldrene ville jeg ikke gått til sak. Det vil bare bli en belastning for barnet. Er det så ille at fosterforeldrene er til stede ved samvær, da?

nei det er ikke ille, men det er ikke så ofte de har anledning til dette siden de har 4 barn selv, så det blir kun på spesielle begivenheter som bryllup dåp, osv, vi ville gjerne hatt besøk av henne når det var mindre folk, å vi kunne hatt tid og anledning til å tatt oss av henne på en annen måte enn når det var en mengde med folk. Fosterforeldrene vil at vi skal ha henne på samvær, og vet det blir sak, og syns det er greit, barnet vet ikke om det, og får heller ikke vite noe om at vi holder på med dette...

Gjest mallet
Skrevet

nei det er ikke ille, men det er ikke så ofte de har anledning til dette siden de har 4 barn selv, så det blir kun på spesielle begivenheter som bryllup dåp, osv, vi ville gjerne hatt besøk av henne når det var mindre folk, å vi kunne hatt tid og anledning til å tatt oss av henne på en annen måte enn når det var en mengde med folk. Fosterforeldrene vil at vi skal ha henne på samvær, og vet det blir sak, og syns det er greit, barnet vet ikke om det, og får heller ikke vite noe om at vi holder på med dette...

Aha, jeg forsto det sånn at det var fosterforeldrene som nektet dere samvær alene. Hvis det er de biologiske foreldrene, så blir det litt annerledes, siden de ikke har den daglige omsorgen for barnet. Da er potensialet for å høyne konfliktnivået slik at det går ut over barnet mindre.

Jeg vet ikke om søsken har juridisk rett på samvær...

Gjest Løveføtter
Skrevet

Aha, jeg forsto det sånn at det var fosterforeldrene som nektet dere samvær alene. Hvis det er de biologiske foreldrene, så blir det litt annerledes, siden de ikke har den daglige omsorgen for barnet. Da er potensialet for å høyne konfliktnivået slik at det går ut over barnet mindre.

Jeg vet ikke om søsken har juridisk rett på samvær...

Tror nok heller det er barnevernet som nekter, biologiske foreldre har ikke så mye de skulle ha sagt når omsorgen er tatt over av barnevernet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...