Gå til innhold

El.børste til barn?


Gjest carlina

Anbefalte innlegg

Gjest carlina

Jeg og samboeren min kjøpte oss nylig colgate elektrisk tannbørste,men ingen av oss trivdes med den.Derimot barna på 2 og 9 elsket dem.Det jeg lurer på om det kan være for hardt for tannkjøttet til 2 åringen?Og om hun i hele tatt bør bruke en slik børste?må legge til at jeg syns tannpussen går som en drøm, og jeg kommer til overalt både foran og bak.Takker på forhånd for svar. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei carlina.

Noen elsker eletriske dingser, andre kan ikke med dem.

Slike tannbørster er ikke noe unntak. Det forunder meg egentlig ikke at de store barna bruker eletriske tannbørster med stor glede.

Meg bekjent fines det ikke seriøse undersøkelser om bruk av el-tannbørste på så små barn som 2 år.

Brukt med en lett og nensom hånd kan den nok være ok.

Vær likevel klar over to ting.

En myk børste, enten den er en el-børste eller vanlig børste, gjør en tann ren når den brukes riktig.

En slik problemstilling kan bare vurderes tilfredstillende ved et personlig møte hos en tannlege og ikke ved opplysninger gitt som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...