Gå til innhold

Finn.no - garasjesalg i finnskrisa :-)

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa med bare skrot
Skrevet

mye gøyalt til salgs ser jeg...mulig jeg skal rydde opp i ting og tang jeg og

spørs om noen byr særlig da:P

Skrevet

Hvorfor i all verden har han i utgangspunktet kjøpt 132 flasker Bonaqua lemon? En god del av dem har jo gått ut på dato pr. nå...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Av og til lurer jeg på om folk stjeler og selger på finn.no jeg. Ikke når det gjelder akkurat den her annonsa da. hehe... Men ellers. Helst sikkert noen som gjør levevei av det. Blir en tatt for heleri om en skulle kjøpe noe som har tatt mellomvei fra butikken via en slik finn-selger? Noen som vet. Noen ganger kan en jo lure på hvorfor folk selger helt nyinnkjøpte ting stadig vekk. En skulle kanskje be om kvittering pga garanti.

Gjest fattiglusa...
Skrevet

Hvorfor i all verden har han i utgangspunktet kjøpt 132 flasker Bonaqua lemon? En god del av dem har jo gått ut på dato pr. nå...

nei hvem vet...kjøpt inn i overkant stort ved salg??:P skjer jeg hamstrer billige ting selv og,men da er det opptil 5...ikke mer.ikke poeng i å kjøp einn ting som ikke blir brukt opp/drukket/spist

Gjest høstløv
Skrevet

Hvem vil kjøpte annenhånds matvarer/drikkevarer?

Han får nesten like mye ved å helle ut innholdet og pante flasker og kasser.

Skrevet

nei hvem vet...kjøpt inn i overkant stort ved salg??:P skjer jeg hamstrer billige ting selv og,men da er det opptil 5...ikke mer.ikke poeng i å kjøp einn ting som ikke blir brukt opp/drukket/spist

*hehe* Joda, jeg kan også handle stort på salg, men ikke 134 flasker mineralvann! :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238068075' post='4120531]

Finnskrisa = finanskrisa...

En artig skriveleif i dennee sammenheng:-)

Skrevet

Jeg ville ikke vært redd for å drikke dem som gikk ut på dato i januar nå, men jeg stusser over at han i det hele tatt har kjpt slike kvanta uten å skulle drikke dem.

Skrevet

Av og til lurer jeg på om folk stjeler og selger på finn.no jeg. Ikke når det gjelder akkurat den her annonsa da. hehe... Men ellers. Helst sikkert noen som gjør levevei av det. Blir en tatt for heleri om en skulle kjøpe noe som har tatt mellomvei fra butikken via en slik finn-selger? Noen som vet. Noen ganger kan en jo lure på hvorfor folk selger helt nyinnkjøpte ting stadig vekk. En skulle kanskje be om kvittering pga garanti.

''Blir en tatt for heleri om en skulle kjøpe noe som har tatt mellomvei fra butikken via en slik finn-selger? ''

Ja, det er ikke noe til hinder for å bli dømt for heleri selv om dette har skjedd via finn, men man blir jo ikke dømt dersom man ikke hadde noen som helst grunn til å forstå at dette var tyvegods. Det må foreligge uaksomhet eller forsett.

''Advokatene Morten Furuholmen og Rune Berg var tiltalt for «forsøk på grovt heleri».

...

Retten mener Furuholmen har opptrådt uaktsomt under advokatoppdraget for David Toska: «Retten viser til at det for Furuholmens vedkommende først og fremst dreide seg om å unnlate å påta seg et innkrevingsoppdrag – ikke å frasi seg et oppdrag,» heter det i dommen.

Likevel ble han frifunnet:

«I utgangspunktet er uaktsomt heleri en straffbar handling etter straffeloven § 317 femte ledd. Imidlertid følger det av straffeloven § 49 at en uaktsom forsøkshandling ikke er straffbar. Furuholmen blir derfor allikevel å frifinne,» heter det i dommen. ''

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2538471.ece

Skrevet

Hvem vil kjøpte annenhånds matvarer/drikkevarer?

Han får nesten like mye ved å helle ut innholdet og pante flasker og kasser.

''Han får nesten like mye ved å helle ut innholdet og pante flasker og kasser.''

Skjønner ikke hvorfor han ikke da heller drikker det selv!

Men mest av alt skjønner jeg ikke hvorfor han har kjøpt det.

Gjest ViViola
Skrevet

Kanskje han er innkjøpsansvarlig for et idrettslag, og har bomma fullstendig? Eller gått ut over sine rammer, og dermed har måttet ta regninga sjøl?

Hvem vet.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...