Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sminke
Skrevet

Hvordan sminker du deg, og hvorfor? (skygge etc i forhold til tettsittende øyne.)

Sminker du våtkanten?

Gjest gomle
Skrevet

Jeg bruker bare øyenskygge, i en dus lillafarge over hele lokket og litt oppover mot øyenbrynet (ikke helt opp selvsagt). Det ser naturlig og greit ut. Jeg har litt tunge øyelokk. Til fest bruker jeg litt mer øyenskygge, og i tillegg mascara, men bare på de øvre vippene, for ellers ser øynene litt triste ut på en måte. Det hender jeg har litt lilla eller grønn kajal på våtkanten til fest, men ettersom jeg har linser kan det fort bli litt tåkete.

Gjest naturelle(sminke kun til fest)
Skrevet

du får gratis veiledning hos body shop:) de er flinke de:) stort sett gratis er det og,men vet det finnes unntak i kjeden.

Skrevet

Jeg sminker IKKE våtkanten.

Ellers varierer det med dagsform og hva jeg skal, men dette er en ganske vanlig variant:

Legger beige skygge over hele øyelokket, deretter legger jeg brun skygge på den delen av øyelokket som vender lengst bort fra nesa (litt vanskelig å forklare akkurat hvordan).

Jeg bruker så brun kajal ved øvre vippekant, ca 2/3 av kanten (legger altså ikke innerst mot nesa), jeg legger også av og til kajal på undersiden av øyet - under vippekanten, og da også bare ytterste ca 2/3.

Jeg bruker svart mascara, men kun på øvre vipper, da jeg ikke synes jeg kler å ha det på nedre vipper.

Tror forresten det ligger ymse demovideoer ute på youtube om hvordan man sminker seg. Det er sikert lurt å bruke engelske søkeord.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg bruker mørk øyneskygge, nesten sort. Eyeliner over og under øynene. Våt over, og tørr under på våtkantet.

Også har jeg endel mascara på.

Jeg sminker meg slik, fordi jeg syns jeg ser best ut slik ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg sminker IKKE våtkanten.

Ellers varierer det med dagsform og hva jeg skal, men dette er en ganske vanlig variant:

Legger beige skygge over hele øyelokket, deretter legger jeg brun skygge på den delen av øyelokket som vender lengst bort fra nesa (litt vanskelig å forklare akkurat hvordan).

Jeg bruker så brun kajal ved øvre vippekant, ca 2/3 av kanten (legger altså ikke innerst mot nesa), jeg legger også av og til kajal på undersiden av øyet - under vippekanten, og da også bare ytterste ca 2/3.

Jeg bruker svart mascara, men kun på øvre vipper, da jeg ikke synes jeg kler å ha det på nedre vipper.

Tror forresten det ligger ymse demovideoer ute på youtube om hvordan man sminker seg. Det er sikert lurt å bruke engelske søkeord.

Du gjør omtrent akkurat som jeg! :-)

Men jeg holder meg stort sett bare til én lys gråbrun øyeskygge da, og ikke alltid jeg bruker den heller (hastverk på morgenen...).

Gjest vingla
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke hver dag. Men når jeg gjøre det, bruker jeg som regel øyenskygge i brunttoner. Maskara på øvre og nedre øyenvipper. Noen ganger bruker jeg en stripe sort eyeliner på øyelokkene. Ikke hele, men 2/3 dels av øyelokket som vender lengst bort fra nesen. Jeg smiker ikke våtkanten nei

Skrevet

Du gjør omtrent akkurat som jeg! :-)

Men jeg holder meg stort sett bare til én lys gråbrun øyeskygge da, og ikke alltid jeg bruker den heller (hastverk på morgenen...).

Jeg har også varianter med kun én farge, samt ingen farge;-) Kjenner til dette med hastverk, du.

Skrevet

Når jeg gidder, sminker jeg meg slik:

litt gyllen brun øyenskygge, varmgrå kajal over vippene og under vippene (altså ikke våtkant) - bare fra ytre del av øye til midt under pupillen (når man ser rett fram ;-) - ikke en hard strek.

Brunsvart maskara.

Men som regel gidder jeg ikke - og går ganske så naturell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...