Gå til innhold

Imodium, er det bra?

Anbefalte innlegg

Mannen min har akkurat hatt diare og tok Imodium for at diareen skulle bli bedre, men det hjalp ikke.

Jeg har også prøvd Imodium under en kraftig mageinfeksjon under et utenlandsopphold, hvor Imodium hjalp lite.

På apoteket nå, sa de at hvis man har diare skal man ikke bruke Imodium, det binder nemlig bakteriene i magen og diaren vil da ikke bli bedre. Så kjøpe vi kulltabletter og mannen min ble bra i løpet av et døgn.

Stemmer dette med at Imodium binder bakteriene i magen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32641-imodium-er-det-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Om uttrykket binding av bakterier i tarmen vil være en riktig beskrivelse er vel så som så men nettoeffekten vil være den samme.Når man får diare,er dette kroppens måte å kvitte seg med en bakterie eller virus,man kan si at det er en normal fysiologisk prosess/respone.Denne hemmes naturligvis med Imodium men det kan jo være ønskelig eller nødvendig påp ferie og gjøre nettopp det av og til.Om kullet hjalp er jeg mer usikker på.Dette er oftest lidelser som kommer og går kjapt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32641-imodium-er-det-bra/#findComment-128330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...