Gå til innhold

Nok et skattespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Happysam
Skrevet

Under innbo/løsøre, bil osv står min nye bil oppført med 0,- i listepris(kjøpt i 2008). Må jeg selv hente inn listeprisen på denne og føre inn i selvangivelsen, og hvordan har betydningen av den summen som kommer frem der i forhold til skatteoppgjøret(tipper den har en listepris på 200.000)?

Skrevet

''Må jeg selv hente inn listeprisen på denne og føre inn i selvangivelsen, ''

Ja. Det kan hende du finner den i linken nedenfor, hvis ikke kan du ringe forhandleren.

''og hvordan har betydningen av den summen som kommer frem der i forhold til skatteoppgjøret''

Det fastsettes en ligningsverdi som kun har betydning for størelsen på din ligningsmessige formue. Det er en viss prosent av opprinnelig listepris, og prosenten varierer etter hvor ny/gammel bilen er.

Dersom du ikke er i formuesskatteposisjon pga at gjelda di overstiger verdiene, så får det ingen betydning på skatten.

http://www.skatteetaten.no/Templates/TabellerOgSatser.aspx?id=59960&epslanguage=NO

Gjest Happysam
Skrevet

''Må jeg selv hente inn listeprisen på denne og føre inn i selvangivelsen, ''

Ja. Det kan hende du finner den i linken nedenfor, hvis ikke kan du ringe forhandleren.

''og hvordan har betydningen av den summen som kommer frem der i forhold til skatteoppgjøret''

Det fastsettes en ligningsverdi som kun har betydning for størelsen på din ligningsmessige formue. Det er en viss prosent av opprinnelig listepris, og prosenten varierer etter hvor ny/gammel bilen er.

Dersom du ikke er i formuesskatteposisjon pga at gjelda di overstiger verdiene, så får det ingen betydning på skatten.

http://www.skatteetaten.no/Templates/TabellerOgSatser.aspx?id=59960&epslanguage=NO

Takk morsan :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...