Gå til innhold

å fly med norwegian

Anbefalte innlegg

Gjest ferieplanlegger
Skrevet

ser at norwegian har lavpriser på flytur til og fra london, stavanger. hva er ulempen med å reise med dette selskapet i forhold til sas, f.eks? for sas er jo mye dyrere. men hva er ikke med i prisen på norwegian i forhold til sas?

Skrevet

Jeg har akkurat bestil tur til Berlin. Måtte betale 100 kr ekstra for bagasjen.

Gjest Nils Håvard Dahl, passager
Skrevet

Jeg flyr regelmessig med både SAS og Norwegian.

På Norwegian skjønner de at det er vi passagerene som betaler lønna deres.

På SAS forventer de takknemlighet for at vi får lov til fly med dem.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Må betale ekstra for baggasje. Fordelen er at du kan bestille rikelig med kilo, meget praktisk når du (les: jeg) skal besøke en storby ;o)

Skrevet

Jeg kjenner knapt noen som ikke har fått endret flytidspunkt når de reiser med Norwegian. De får melding noen uker/dager i forveien - noe som gjør at ferien som regel blir en del forkortet (opptil 22 timer for noen) - eller at avreise/hjemreise skjer på utrolig kjipe tidspunkter.

Skrevet

Det går stort sett glimrende å fly med Norwegian. Iallefall så lenge været er OK, det ikke er streik osv osv. I sånne tilfeller faller de helt igjennom i forhold til de mer etablerte selskapene med bedre nettverk.

For det første er de ikke alltid heeeelt på linje med loven når det gjelder hva kunden har rett på når problemer oppstår. For det andre har de sjelden/aldri egne ansatte på plass der problemene oppstår, de bruker handlingagenter, med varierende kvalitet. For det tredje har de ikke et omfattende rutenett eller partnere å støtte seg til når det er problemer med en destinasjon/rute. Det kan gi problemer ift alternative flyruter ved kansellerte fly, fosinket bagasje som ikke kommer før det er plass på neste Norwegian-fly osv.

Nå høres jeg veldig negativ ut hører jeg... Hehe.... Men altså, jeg har flydd Norwegian mange ganger selv jeg. De er som du sier billige, og på enkle punkt til punkt reiser kan de være helt OK.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Forøvrig har jeg flydd mange ganger med Norwegian og det er helt greitt, sparer ganske mye penger på billettene. Har dog ikke flydd med dem til London, så der har jeg ikke peiling.

Gjest ferieplanlegger
Skrevet

det var et godt svar! og en god observasjon!

Gjest ferieplanlegger
Skrevet

Jeg kjenner knapt noen som ikke har fått endret flytidspunkt når de reiser med Norwegian. De får melding noen uker/dager i forveien - noe som gjør at ferien som regel blir en del forkortet (opptil 22 timer for noen) - eller at avreise/hjemreise skjer på utrolig kjipe tidspunkter.

kjenner noen som nettopp reiste med norwegian, en gruppe på 21. det var ingen forsinkelser, de kom både fram og tilbake på oppsatt tid.

Skrevet

Kjos har regnet seg frem til at gjennomsnittsforskjellen på hans billetter og SAS sine er ca 280 kr. Jeg har reist til Spania billigere med SAS enn med Norwegian.

SAS går på tid, Norwegian ikke, og når det blir uregelmessigheter så driter Norwegian i deg. For en måned eler to siden nødlandet de i Bodø?, og etterlot ei vettskremt ungjente der uten noen oppfølging.

Ikke noe for meg.

Skrevet

det var et godt svar! og en god observasjon!

Men ikke nødvendigvis riktig, er min erfaring. Det varierer veldig fra flight til flight. Det er personbetinget, ikke selskapsbetinget.

fru Burlefot
Skrevet

Jeg flyr ofte med Norwegian - er man fleksibel og kan velge reisetidspunkt med rimelige billetter kan man spare en del penger.

Jeg syns ikke det er spesielle ulemper. Man må betale 50 kr for å sjekke inn en koffert, men kan betale for opptil to kolli på 20 kg hver. I tillegg får man ikke gratis aviser eller mat ombord, men må kjøpe det man vil ha selv.

Gjest Elextra
Skrevet

Men ikke nødvendigvis riktig, er min erfaring. Det varierer veldig fra flight til flight. Det er personbetinget, ikke selskapsbetinget.

Jeg er heller ikke enig.

Mulig jeg ikke flyr så mye som NHD, og jeg flyr sjelden innenlands, men på utenlandsflyvninger er jeg generelt mye mer fornøyd med servicen på SAS enn på Norwegian.

Skrevet

Det var da svært!

Jeg har, spesielt de to siste årene, flydd svært mye - og dette er slett ikke min erfaring. Jeg synes SAS-personalet tar VEL så godt imot meg som passasjer som Norwegian! Selvsagt kan man møte kabinpersonell som har en dårlig dag innimellom - men det gjelder begge flyselskap.

Skrevet

Enig, jeg deler heller ikke NHDs kategoriske erfaring.

Skrevet

Jeg har flydd flere ganger med Norwegian uten trøbbel, men som AAA var inne på kommer de til kort når det er noe uforutsett som skjer, og det er forsinkelser osv.

En gang skulle jeg hjem fra Stockholm en fredag - jobbreise. Vel fremme på Arlanda viste det seg at flyet var kraftig forsinket. Damene i infoluka var sædeles lite villige til å hjelpe oss - de ga oss bare en lapp med nr til kundetelefonen til Norwegian. Jeg antar Norwegian ikke har betalt for å være med i dette personlige serviceopplegget man har på flyplasser, og at det er noe av grunnen til at de kan fly så billig.

Det var komplett umulig å få bli med på et annet fly, da Norwegian ikke samarbeider med andre flyselskaper om å "overta" hverandres passasjerer. Så da satt vi der og ventet i timesvis, og kom ikke hjem før midnatt! Kjipt!

Enda verre gikk det med husbonden på vei hjem fra London en fredagskveld i fjor. Da gikk ikke kveldsflyet, og Stansted var full av folk som skulle ringe dette kundenummeret og finne ut av hva som foregikk og når de kunne forventes å komme hjem osv, og det var laaange køer på telefonen. Og alle ville jo helst bookes om til morgenflyet dagen etter. Redningen for han ble at jeg satt hjemme på pc og booket ny flyreise dagen etter, samt fant ut hvor nærmeste hotell var og om det var ledig. Null hjelp å få på flyplassen.

Skrevet

Det var rart, jeg har flydd med endel flyselskaper (om enn ikke så ofte lenger) og SAS er de jeg liker aller best å fly med.

-kanskje de er bedre på utenriks?

Skrevet

Jeg har brukt Norweagian på innenlandsruter. Aldri hatt noe problem med dem. Så løp og kjøp:-)

Skrevet

Du får ikke den endelige prisen før du er ferdig med å bestille. Kommer tillegg for både bagasje og evt plassreservering. Har reist med de et par ganger, og har ikke hatt noe negativt å si. Var billige billetter og de gikk presis. Ingen problemer med å bestille reiser fra de igjen, hvis de har billigere billetter enn andre.

tzatziki1365380058
Skrevet

Liker veldig godt å fly med Norwegian, men irriterer meg over at kollipriser og setereservasjon koster ekstra og naturligvis ikke kommer til syne før på slutten. Dermed blir en tilsynelatende billig tur ikke nødvendigvis så billig likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...