Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å søke om elektronisk visum til USA. Jeg må skrive det samme navnet på søknaden som står i passet mitt, selvfølgelig.

Men hva bruker jeg i stedenfor bokstaven Æ? bare A? eller AE? A med tøddel over er ugyldig tegn.

Skrevet

AE, uten tvil.

Det var det jeg skrev først, men ble litt usikker og prøvde med A og A med tøddel, men det siste er ugyldig tegn.

Gjest xbellax
Skrevet

Det var det jeg skrev først, men ble litt usikker og prøvde med A og A med tøddel, men det siste er ugyldig tegn.

Jeg må få kommet i gang med den søknaden selv også, er det en enkel sak eller mer omfattende?

Skrevet

Jeg må få kommet i gang med den søknaden selv også, er det en enkel sak eller mer omfattende?

Det er fort gjort, så det er bare å komme i gang:-)

Finn frem passet så du har passnummeret.

Gjest xbellax
Skrevet

Det er fort gjort, så det er bare å komme i gang:-)

Finn frem passet så du har passnummeret.

Da kan jeg drøye det litt til.....

Skrevet

Da kan jeg drøye det litt til.....

Egentlig ikke noe å vente med heller:-)

Gjest xbellax
Skrevet

Egentlig ikke noe å vente med heller:-)

Grynt.... Finner jeg det på ambassaden sine sider?

Skrevet

Grynt.... Finner jeg det på ambassaden sine sider?

Amerikanske ambassadens nettside.

norway.usembassy.gov

Gjest xbellax
Skrevet

Amerikanske ambassadens nettside.

norway.usembassy.gov

Takker!

Gjest florentine
Skrevet

Jeg bruker ø når jeg skriver på en pc med norske bokstaver, men ellers o. Ville i ditt tilfelle brukt æ.

Skrevet

Mister Æksæks. hehe...

Mister Aeksaeks.

Du er så teit som har æ i navnet ditt. ;-) Du trenger ikke å søke, du får bare avslag på grått papir, lell. *s*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238137792' post='4120952]

Mister Æksæks. hehe...

Mister Aeksaeks.

Du er så teit som har æ i navnet ditt. ;-) Du trenger ikke å søke, du får bare avslag på grått papir, lell. *s*

Du sier noe, kanskje jeg får avslag, men jeg skjønner dem godt, hehe.

Skrevet

Jeg bruker ø når jeg skriver på en pc med norske bokstaver, men ellers o. Ville i ditt tilfelle brukt æ.

Men jeg kan ikke bruke Æ fordi jeg får beskjed om at det er ugyldig tegn. Så jeg må bruke noe annet, antagelig må jeg bruke AE.

Skrevet

Du sier noe, kanskje jeg får avslag, men jeg skjønner dem godt, hehe.

Mystisk navn = mulig terrorist.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1238139821' post='4120966]

Mystisk navn = mulig terrorist.

Ja, bare mrxx er ille om jeg ikke søker visum i tillegg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Men jeg kan ikke bruke Æ fordi jeg får beskjed om at det er ugyldig tegn. Så jeg må bruke noe annet, antagelig må jeg bruke AE.

Mannen min har Ø i navnet sitt, og i visumet hans står det skrevet som OE.

Skrevet

Mannen min har Ø i navnet sitt, og i visumet hans står det skrevet som OE.

For Ø ser jeg for meg at det enten må brukes O eller OE, så jeg antar at OE er det riktig og at jeg skal bruke AE.

Mrs. Wallace
Skrevet

For Ø ser jeg for meg at det enten må brukes O eller OE, så jeg antar at OE er det riktig og at jeg skal bruke AE.

Det går jeg absolutt ut fra, ja.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville brukt ae.

Har også nylig søkt om slikt visum (eller reiseautorisasjon), og slapp heldigvis problemstillingen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...