Gå til innhold

Alkohol er rus det også.

Anbefalte innlegg

Gjest besøkende på dol
Skrevet

Med "begrenset" mener jeg at man har vanskelig for å drikke seg alvorlig syk på øl. Få for høy promille - trenge pumping, falle i koma. OK? Jeg mener selvsagt ikke at man ikke blir full av øl...

nja,en drink tilsvarer ca samme alkohol-mengde som en øl,eller et glass vin.så det er størr evolum med øl,men jeg vet om ei som var i koma i 2 døgn pga alkohol-overdose(over 4 i promille)...rart ho ikke spydde det opp,mne det er nå så

mvh besøkende på dol,som for en gangs skyld ser at det er innlogget allerede(har ikke skaffet meg mail adresse ennå)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

9

• KaVa

5

• Mrs. Wallace

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

nja,en drink tilsvarer ca samme alkohol-mengde som en øl,eller et glass vin.så det er størr evolum med øl,men jeg vet om ei som var i koma i 2 døgn pga alkohol-overdose(over 4 i promille)...rart ho ikke spydde det opp,mne det er nå så

mvh besøkende på dol,som for en gangs skyld ser at det er innlogget allerede(har ikke skaffet meg mail adresse ennå)

For å bli død-drukken på øl, må man _virkelig_ gå inn for saken. Med sprit kan man bli for full nærmest ved et uhell.

Gjest Elextra
Skrevet

Men jeg synes det er manger snerpete mødre her inne...

Og mange naive.

Om dere tror at deres vin-nipping, fører til barn som er like flinke til å omgås alkohol... Da er dere virkelig naive.

Snerpete mødre og fedre får oftest de fulleste barna.

Barn som vokser opp med moderate/liberale foreldre, har de enkleste ungdommene!

Jeg tror ungdom er like drit lei av å høre "vi drikker et glass vin eller to", som de er av avholdsforeldre.

Hva i svarte er så galt om ungdommer fester avogtil, de gjør de jo uansett, men hva med å ha litt kontroll! At ungdommen forteller deg hvor festen er, er jo det viktigste!

Men skjønner at de ikke gidder med så mange "surmaga" foreldre...

Blir helt matt av dere "perfekte" foreldre!

Hehe, skjønner hva du mener!

Gjest hater alkorus
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol selv, jeg liker ikke rusen og jeg liker ikke min egen eller andres oppførsel når de er beruset på alkohol.

Jeg er er helt imot at foreldre gir mindreårige barn alkohol, da dette er med på å legimitere både lovbrudd og dårlig oppførsel.

Jeg ferdes i miljøer hvor det ikke drikkes alkohol og synes det er utrolig befriende å slippe drikkepresset.

Er ikke noe bedehusmiljø, vi har fest og dans og høy kosefaktor, og vi påstå vi har det like gøy som alle andre.

Opplever veldig drikkepress ifm med jobb og også innad i familien v/ diverese selskapeligheter. Da blir jeg sett på som festbrems og kjedelig osv.

Føler meg på ingen måte kjedelig, men jeg misliker f.eks sterkt å gå ut på byen i helgene. Menn tar seg friheter og grafser og jeg føler meg som en "hore" i slike settinger.

Kollegaer skal danse og kose og klemme osv.

Hater det og foretrekker heller å ha gå på "privert" uten allkohol.

Kan i grunnen ikke se at det er noe positivt med alkohol.

Er forøvrig vokst opp med foreldre som nøt alkohol med oss barna tilstede, uten at jeg kan si jeg opplevde det som ubehagelig eller negativt på noen måte.

Gjest nevermind_who
Skrevet

For å bli død-drukken på øl, må man _virkelig_ gå inn for saken. Med sprit kan man bli for full nærmest ved et uhell.

det er kødd!!!skal ikke mer enn noen liter til før man besvimer av øl! de som liker det,får jo det til,uten å nødvendigvis gå inn for å skade seg!!!!!!!

PS:onkelen min døde av "overdose",men ikke selv-valgt!lov å ha litt respekt for de som reelt sliter med alkoholisme!er polet stengt,tyr de til øl...

Gjest nevermind_who
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol selv, jeg liker ikke rusen og jeg liker ikke min egen eller andres oppførsel når de er beruset på alkohol.

Jeg er er helt imot at foreldre gir mindreårige barn alkohol, da dette er med på å legimitere både lovbrudd og dårlig oppførsel.

Jeg ferdes i miljøer hvor det ikke drikkes alkohol og synes det er utrolig befriende å slippe drikkepresset.

Er ikke noe bedehusmiljø, vi har fest og dans og høy kosefaktor, og vi påstå vi har det like gøy som alle andre.

Opplever veldig drikkepress ifm med jobb og også innad i familien v/ diverese selskapeligheter. Da blir jeg sett på som festbrems og kjedelig osv.

Føler meg på ingen måte kjedelig, men jeg misliker f.eks sterkt å gå ut på byen i helgene. Menn tar seg friheter og grafser og jeg føler meg som en "hore" i slike settinger.

Kollegaer skal danse og kose og klemme osv.

Hater det og foretrekker heller å ha gå på "privert" uten allkohol.

Kan i grunnen ikke se at det er noe positivt med alkohol.

Er forøvrig vokst opp med foreldre som nøt alkohol med oss barna tilstede, uten at jeg kan si jeg opplevde det som ubehagelig eller negativt på noen måte.

ikke noe galt i å være avholds:) mer moro når man husker det som skjedde kvelden i forveien:P

Skrevet

det er kødd!!!skal ikke mer enn noen liter til før man besvimer av øl! de som liker det,får jo det til,uten å nødvendigvis gå inn for å skade seg!!!!!!!

PS:onkelen min døde av "overdose",men ikke selv-valgt!lov å ha litt respekt for de som reelt sliter med alkoholisme!er polet stengt,tyr de til øl...

Jaja... Du prøver å overbevise meg om at øl er like farlig som sprit - særlig for uerfaren ungdom? Lykke til...

Gjest nevermind_who
Skrevet

Jaja... Du prøver å overbevise meg om at øl er like farlig som sprit - særlig for uerfaren ungdom? Lykke til...

nei,sprit har større "overdose2 risiko,men antall øl som er over 20 er giftig!men du trenger ikke tro meg! tro at øl er ufarlig,du...samme for meg,prøvde bare å si at alkoholen i seg selv er giftig,ikke selve drink-typen(øl,vin,sprit).

tror du på at folk blir døddrukken av vin da?

ungdom har ofte lettest tilgang på øl(og vin9),så jeg foreslår du spør de som jobber med det om det finnes statistikk som viser hva som dreper flest...tror du ville blitt overrasket!

nei nei,her blir vi ikke enige,men ikke undervurder at øl kan være like gifter...18 drinke(med f.eks gin eller vodka)r=18 øl...hva som er "lettest" varierer fra person fra person...

Gjest vinglepetter
Skrevet

Ruse seg på Alkohol-er det samme som å dope seg.Ser ingen forskjell på det! Alkohol er noe dritt!

Skrevet

Jeg vokste opp i et hjem med alkoholmisbruk, og som følge av dette ble jeg veldig streng på alkoholbruk når jeg selv fikk barn. Jeg drakk ikke en dråpe alkohol med barn tilstede i allefall i 10 -11 år.

I ettertid syns jeg selv at dette var å overreagere litt, og jeg tror ikke barn tar skade av at man drikke litt vin til maten, eller tar en øl for å slappe av innimellom. Jeg tror heller ikke man framstår som dårlige forbilder av den grunn.

Jeg tror faktisk det viktigste er å få til en åpen kommunikasjon rundt alkoholbruk med tenåringer. Min sønn er nå 18 år, og er åpen på hva han drikker på fest. Vi har snakket mye om hva alkohol gjør med kroppen og hodet. Han fester ikke mye, men en gang i mellom, og kommer da hjem småfull og litt "happy"...har aldri sett han overstadig beruset, og han kommer alltid hjem.

Det er ikke sikkert det er like lett å få til denne åpne kommunikasjonen i hjem hvor det er null- toleranse for alkohol?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...