Gå til innhold

ang eaarth-hour

Gjest ikke den mest oppdaterte,tydeligvis

Anbefalte innlegg

Gjest ikke den mest oppdaterte,tydeligvis
Skrevet

kan jeg velge og drite i hele greia,vil jeg fortsatt kunne bruke elektrisitet?mulig tven tar pause,men da kan jeg jo alltids se film...

spør vel dumt,men har nettopp hørt om fenomenet

Skrevet

Det er jo helt tilfeldig, dessuten en symbolsk handling - det vil jo ikke gjøre noen forskjell fra eller til, den timen uten strøm.

Men de store landemerkene vil følge opp dette, for "hvermansen" er det selvfølelig helt frivillig - jeg har ikke tenkt veldig mye over om jeg kommer til å føle opp eller ikke, men hvis hele nabolaget her blir mørkt, vil nok ikke jeg være den eneste med opplyst hus:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det er lagt opp frivillig, men at flere kommuner oppfordres til å slå av strøm. Det sier seg jo selv at de ikke kan kutte strømmen helt, det er mennesker som er avhengig av strøm til f.eks pustemaskin.

Jeg vet faktisk ikke om jeg kommer til å slå av, jeg har ikke tenkt så mye på det, annet enn at jeg leste en oppfordring til noen ordførere om å slå av offentlige bygg.

Skrevet

Det er helt frivillig.

Jeg synes det er en fin symbolhandling...

Gjest bikku
Skrevet

Har tenkt mitt om saken, men det er nå ei symbolhandling som vi skal gjøre for ungenes del.

Leste en plass at Earth hour var for miljøet det samme som Paradise hotel er for norsk kulturliv... Og er i grunnen litt enig. Det lille bidraget har ingenting å si i den store sammenhengen. Det er alt vi gjør i hverdagen som kan utgjøre en forskjell. Men om det kan få folk til å tenke, så er det jo greit. Er imidlertid usikker på effekten.

mil1365380270
Skrevet

Tenker som bikku; om det får folk til å tenke, på miljø, forbruk, strømregningen sin, samhold og samarbeid, så er det en bra ting. Og den effekten har det - garantert! Både for de som skrur av og de som ikke gjør det. Det at folk slukker lyset enda de vet det kun er symbolsk, og kanskje enda de føler seg litt dumme når de gjør det, det syns jeg er en fin ting :-)

Skrevet

Dette er frivillig å være med på.

Dette har ikke en dritt å si for miljøet, men det kan få det på sikt ved at flere begynner å tenke mer miljø og gjør det daglig.

Skrevet

Dette er frivillig å være med på.

Dette har ikke en dritt å si for miljøet, men det kan få det på sikt ved at flere begynner å tenke mer miljø og gjør det daglig.

Og så hadde det vært litt kult om såpass mange slukket så man faktisk kunne se det, synes jeg :-)

Skrevet

Og så hadde det vært litt kult om såpass mange slukket så man faktisk kunne se det, synes jeg :-)

Mens du selv satt det med lyset på og gliste av alle tullingene:-)

Skrevet

Vi får vel høre om strømselskapene har registrert lavere strømforbruk den timen.

Ellers ser jeg for med at hvis dette blir trendy etterhvert at bledningsgardinene får sin renessanse...;-) "Hvordan skryte på seg miljøbevissthet overfor naboen"

Skrevet

Mens du selv satt det med lyset på og gliste av alle tullingene:-)

Hehe,- nei,- da hadde jeg nok slukket jeg også :) Nå er jeg ikke hjemme på den tiden, da.

Skrevet

Vi får vel høre om strømselskapene har registrert lavere strømforbruk den timen.

Ellers ser jeg for med at hvis dette blir trendy etterhvert at bledningsgardinene får sin renessanse...;-) "Hvordan skryte på seg miljøbevissthet overfor naboen"

Haha,- ja krigsminner hentes ned fra loftet i stor stil :-)

Gjest lilatu_28
Skrevet

Da tipper jeg disse gutta får det travelt. ;-)

Skrevet

Da tipper jeg disse gutta får det travelt. ;-)

*S* alltid artig men gjensyn fra de gutta der:-)

Skrevet

Altså, jeg er enig i prinsippet, men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet. Kanskje vi slukker alle lampene, men ser på tv? Vi har stebarn på besøk også, som har gledet seg til tv og pizza. Kunne de ikke valgt en torsdag (eller noe)?

:(

MammaTil Mange

Gjest trådstarter
Skrevet

Altså, jeg er enig i prinsippet, men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet. Kanskje vi slukker alle lampene, men ser på tv? Vi har stebarn på besøk også, som har gledet seg til tv og pizza. Kunne de ikke valgt en torsdag (eller noe)?

:(

MammaTil Mange

er forsåvidt enig i det ja.kan jo skru av lysene,og se tv...men det føles jo litt "rart".har så mørke gardiner at naboene neppe ser noe fra eller til.går dte ikke noe spennende på tv,junne det jo vært interessant å rusle rundt i gata,og se om folk faktisk GJØR det:P men lørdagen er en sofa-dag ja

trollemor;o)
Skrevet

Hva er det for noe? Jeg er visst helt ute jeg....

Skrevet

Du gjør akkurat som du vil. Her blir alle innbyggere oppfordret til å slå av strømmen. Jeg er på jobb, og der er det ikke mulig å slå av så mye strøm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...