Gå til innhold

ang eaarth-hour

Gjest ikke den mest oppdaterte,tydeligvis

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter
Skrevet

Du gjør akkurat som du vil. Her blir alle innbyggere oppfordret til å slå av strømmen. Jeg er på jobb, og der er det ikke mulig å slå av så mye strøm.

kan skru av lys,f.eks.men varme og andre nødvendigheter vil jeg ha på.og helst tv og...eller musikk(kan bruke walkman,men jeg ser liksom ikke helt poenget når jeg har et topp anlegg)

Gjest minnah
Skrevet

Altså, jeg er enig i prinsippet, men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet. Kanskje vi slukker alle lampene, men ser på tv? Vi har stebarn på besøk også, som har gledet seg til tv og pizza. Kunne de ikke valgt en torsdag (eller noe)?

:(

MammaTil Mange

"men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet."

Jeg tror det er nettopp derfor de har valgt lørdag kveld, for at man virkelig skal forsake noe ved å slå av strømmen.

Gjest anna72
Skrevet

"men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet."

Jeg tror det er nettopp derfor de har valgt lørdag kveld, for at man virkelig skal forsake noe ved å slå av strømmen.

Man skal ikke slå av strømmen - men slukke elektriske lys.

Så tv kan man også se på om man vil.

Gjest trådstarter
Skrevet

hmm...ok,men da kan jo alltids jeg gjøre det,skru av selve lysene,men kose meg med tv og musikk:) mulig jeg tar en liten rusletur for å se åssen det ser ut her i bygda:P

Gjest mora2
Skrevet

Tror ikke det er straffbart å ha på lyset ;0)

Her har jeg nesten ikke lys på likevel, så kan gjerne slukke det lille jeg har på. Koslig med stearinlys :0)

Gjest ViViola
Skrevet

Altså, jeg er enig i prinsippet, men dette er akkurat den lørdagstimen vi alle er samlet. Kanskje vi slukker alle lampene, men ser på tv? Vi har stebarn på besøk også, som har gledet seg til tv og pizza. Kunne de ikke valgt en torsdag (eller noe)?

:(

MammaTil Mange

En ypperlig anledning til å spille kort i stearinlysbelysning! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Selvfølgelig er det ingen tvang, men man _kan_ jo velge å se på det som en mulighet til å finne på noe helt annet. Skrive et brev, f.eks., for hånd, i skinnet av stearinlys. :-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Selvfølgelig er det ingen tvang, men man _kan_ jo velge å se på det som en mulighet til å finne på noe helt annet. Skrive et brev, f.eks., for hånd, i skinnet av stearinlys. :-)

hva med ovner og sånt da?krever mer strøm enn musikk-anlegget,for å si det sånn

Gjest bikku
Skrevet

Dette er som sagt en symbolhandling. Det er ikke nødvendigvis snakk om å spare inn der det monner, men å slå av lysene slik at vi beholder en korrekt fasade utad...

Gjest ViViola
Skrevet

Dette er en markering, en oppmerksomhetsgreie, ingen forventer at du skal sitte en time å fryse.

Gjest trådstarter
Skrevet

Dette er en markering, en oppmerksomhetsgreie, ingen forventer at du skal sitte en time å fryse.

joda,lysene skrur jeg nok av,det er lett.men tror nok jeg benytter meg av varme(som sikkert mange andre i denne kalde tiden),samt musikk...som sagt,er det om å gjøre kan jeg skru av alt(bruke walkman), men en kopp varm te,musikk virker mye mer behagelig:)

intiativ er positivt,og jeg støtter miljøet,men hadde hørt lite om det før jeg startet denne tråden,og visste ikke om alt ble automatisk skrudd av etc. bor i en trygdebolig med enkelte svært syke folk,men likevel...skru av lysene klarer jeg i det minste:P

Skrevet

Dette er som sagt en symbolhandling. Det er ikke nødvendigvis snakk om å spare inn der det monner, men å slå av lysene slik at vi beholder en korrekt fasade utad...

''Det er ikke nødvendigvis snakk om å spare inn der det monner, men å slå av lysene slik at vi beholder en korrekt fasade utad...''

Nemlig;-) Så da kan man sitte der i mørket med full guffe på panelovnene...;-)

Gjest minnah
Skrevet

Å, trodde man skulle slå av så mye elektrisitet man klarte, jeg. Slår av varmekablene en time jeg hvertfall, har huset fullt av det dessverre.

Men da blir det TV hvertfall :-)

Skrevet

Syns nå hvertfall jeg må få lov til å la fryser og kjøleskap stå på.. Det er mer besparende for miljøet og skapene krever mindre strøm ved at de holder en jevn temperatur hele tiden.

Dessuten kan ikke naboene se det. ;-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Syns nå hvertfall jeg må få lov til å la fryser og kjøleskap stå på.. Det er mer besparende for miljøet og skapene krever mindre strøm ved at de holder en jevn temperatur hele tiden.

Dessuten kan ikke naboene se det. ;-)

absolutt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...