Gå til innhold

Hva irriterer deg hos folk?

Anbefalte innlegg

Gjest greit å ikke vite iblant
Skrevet

''folk som slikker seg på fingeren, tar opp pengen og gir den til meg. jeg vil ikke ta på spyttet ditt, ellers takk.''

Akkurat som om spyttet er det verste som finnes på den pengeseddelen...;-)

godt poeng!selv slet jeg med ekstrem angst i å ta på noe "skittent",og da var penger øverst på lista!Så akkurat DEN biten sitter igjen nå som jeg er frisk!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• willow

3

• Lillemus

2

• Mandolaika

1

Gjest mora2
Skrevet

Folk som hoster, nyse eller snyter seg i min retning.

Foreldre som ikke klarer tørke nesen på snørrvalpen.

Gjest vingla
Skrevet

Manipulerende, egoistiske og intolerante mennesker. Men mest av alt mennesker som ikke klarer å se verden ut i fra noe annet enn sitt eget, egoistiske perspektiv.

Nå var dette kanskje ikke småting. Men småting irritererer meg ubetydelig. Det er de store, vikitige holdningene som irriterer meg aller mest.

"Manipulerende, egoistiske og intolerante mennesker. Men mest av alt mennesker som ikke klarer å se verden ut i fra noe annet enn sitt eget, egoistiske perspektiv.

Nå var dette kanskje ikke småting. Men småting irritererer meg ubetydelig. Det er de store, vikitige holdningene som irriterer meg aller mest."

Enig. Det er slike ting som irriterer meg og mest av alt..

Skrevet

Møteplagere som elsker å høre sin egen stemme, og som egentlig ikke har noe å si. De bare bruker tida til de andre.

Og - folk som ikke har les forhåndinformasjon før møtet - slik at de kaster bort tid med å spørre om det de burde lest seg til på forhånd!

Skrevet

'' mannfolk som skreever på buss setet ved siden av meg. Er det så vanskelig å samle beina og gi meg litt plass?''

Den har jeg opplved mange ganger og har fryktelig lyst til å spørre:"Har du så store baller eller prøver du bare å imponere meg?" *Hehe*

Unger som slafser tyggis rett opp i trynet på meg på jobben er skikkelig ekkelt!

Ellers er det sikkert så mange ting at jeg ikke tør begynne å tenke på dem av frykt for virkelig aldri å bli kvitt "sur, gammel hurpe"-stemplet... ;o)

Gjest Emmie
Skrevet

Jeg irriterer meg ikke så veldig over slike småting som du nevner. Det jeg kan bli oppriktig irritert av er ting som egoisme og overdreven selvopptatthet.

Og latskap, som når arbeidsdyktige folk ikke gidder å jobbe men mener at samfunnet skal fø på dem. For meg er det en selvfølge å bidra til fellesskapet, og jeg irriterer meg på de som bare skal ha og aldri gi. Det gjelder selvsagt på andre områder også.

Perfekte, prektige flinkiser irriterer meg også, men det er en gjenkjennelsesting. Jeg har brukt mange år på å bryte ned den prektige kua i meg som alltid skal ha høyest quizscore, som er så pk at det gjør vondt og som alltid velger vinnerlaget. Jeg lar meg selvsagt trekke opp når jeg ser henne i andre, så da skjønner dere at jeg innimellom blir irritert her på Dol.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tja.

Feks folk som går sakte midt i en trang korridor (selvfølgelig går jeg da bak- og har det travelt).

Skrevet

Det irriterer meg at noen har bikkjene sine ute seint om kvelden og tidlig om morgenen. Da snakker jeg om ulende og bjeffende bikkjer. Jeg har mistanke om at de er ute hele natta. Den ene bikkja uler, og da svarer den andre med hissig bjeffing :-/. De bor akkurat så nært hverandre at de hører den andre. Jeg tror vi bor midt i mellom.

''De bor akkurat så nært hverandre at de hører den andre.''

Hørselen til hunder har vel en rekkevidde på flere kilometer om jeg ikke husker helt feil. Men rekkevidden på din hørsel er betydelig mindre enn det. ;-)

Fra http://www.photographica.no/lesestoff/fauna/hund1.htm: "Vanligvis kan en hund oppfatte lyder på fire ganger så lang avstand som vi mennesker er i stand til."

Skrevet

Folk som ikke holder seg for nesa/munnen når de hoster eller nyser... Æsj.. det er ikke bare irriterende, men setter med i fare for å bli smitta.

at folk skriker i mobiltelefonen, og tror de er aleine på bussen/trikken.. eller når to skravler sykt høyt. Utlendinger har en tendens til å prate veldig høyt.

Unger som griner hele veien fra byen og hjem på t-banen i 25 min.. : (

Uff.. som dere skjønner har jeg så vidt begynt å ta t-banen fra jobb når jeg skal i leiligheten, er vel bare å vende seg til - for det blir min nye hverdag. Gud så masse å irritere seg over der.. trangt og jævlig er det også.

Ja, og ikke minst folk som glor, de ser ikke bare litt, men måler meg opp og ned - får helt noia av det. Snur seg ikke når jeg glaner tilbake heller. Ble kalt en "vakker blomst" av en kar (eller gutt, hehe) som hadde glana på meg flere stasjoner.. Det var jo litt søtt da, men tror jeg rødma ganske bra, og da glana jo resten. hehe..

Skrevet

Folk som ikke holder seg for nesa/munnen når de hoster eller nyser... Æsj.. det er ikke bare irriterende, men setter med i fare for å bli smitta.

at folk skriker i mobiltelefonen, og tror de er aleine på bussen/trikken.. eller når to skravler sykt høyt. Utlendinger har en tendens til å prate veldig høyt.

Uff.. som dere skjønner har jeg så vidt begynt å ta t-banen fra jobb når jeg skal i leiligheten, er vel bare å vende seg til - for det blir min nye hverdag. Gud så masse å irritere seg over der.. trangt og jævlig er det også.

Ja, og ikke minst folk som glor, de ser ikke bare litt, men måler meg opp og ned - får helt noia av det. Snur seg ikke når jeg glaner tilbake heller. Ble kalt en "vakker blomst" av en kar (eller gutt, hehe) som hadde glana på meg flere stasjoner.. Det var jo litt søtt da, men tror jeg rødma ganske bra, og da glana jo resten. hehe..

''Ble kalt en "vakker blomst" av en kar (eller gutt, hehe) som hadde glana på meg flere stasjoner.. Det var jo litt søtt da, men tror jeg rødma ganske bra, og da glana jo resten. hehe..''

*LOL* ;-) Jeg hadde dødd av overraskelsesmomentet *fnis*

Skrevet

Irritasjonen svinger veldig med humøret hos meg. Noen ganger flipper jeg over ingenting andre ganger tåler jeg mye.

mest irriterende er det å ikke bli trodd hos legen, når man er der med sykt barn, og så er det irriterende at folk som ikke syns det er føre til å kjøre over 50-60 ikke bare kan slippe trafikken forbi. ( på de male og svingete veiene her skal det noe til å finne en åpning for å kjøre forbi på forsvarlig vis..)

Gjest knappenålen
Skrevet

'' mannfolk som skreever på buss setet ved siden av meg. Er det så vanskelig å samle beina og gi meg litt plass?''

Den har jeg opplved mange ganger og har fryktelig lyst til å spørre:"Har du så store baller eller prøver du bare å imponere meg?" *Hehe*

Unger som slafser tyggis rett opp i trynet på meg på jobben er skikkelig ekkelt!

Ellers er det sikkert så mange ting at jeg ikke tør begynne å tenke på dem av frykt for virkelig aldri å bli kvitt "sur, gammel hurpe"-stemplet... ;o)

Jeg også. Akkurat DET har alltid irritert meg. Jeg har av og til lurt på om meg skulle ta med meg en knappenål, skjult i hånden. Så kan jeg holde den akkurat utenfor mitt lår, innenfor "mitt" område. Når han da breier seg utover sitt eget område, vil det få umiddelbare konsekvenser!

...seriøst, jeg lurer faktisk på om jeg skal gjøre det en dag.

Hva med dere menn, har dere noen gang tenkt over hvorvidt dere breier dere slik?

Skrevet

-Smatting.

-Folk som peller seg i nesa og ser nøye på fingeren etterpå, i all offentlighet.

-Spytting (spesielt når de drar snørr ned i halsen først og så harker det opp gjennom munnen).

-Folk som ikke plukker opp bæsjen til hunden sin.

-Folk som tramper inn i andres hjem uten å ta av seg skoene.

-Folk som setter fra seg handlevogna rett foran kassa, så andre nesten ikke kommer seg frem.

-Folk som kaster søppel på gata.

-Mødre som så gjerne vil vise at de er flinke mødre ved å snakke kjeeempehøyt til barna så alle skal høre f.eks. "Sååå du vovovvenne eller???Såååå mange vovvovver! Oj oj såååå du det lilleee veennen?"

-Folk som ikke vasker hendene etter dobesøk, eller andre sammenhenger hvor det passer seg å vaske hendene, f.eks før matlaging.

-Folk som ikke har jobb og klager over dårlig råd, men så sitter de på kafe hele dagen og røyker.

Egentlig er det å være irritert noe jeg er veldig flink til så jeg kunne nok ha kommet på 1000 ting til. Men får stoppe her :-)

Skrevet

Det som irriterer meg mest er de som står i midt i gata og snakker, eventuelt subber langs trange gater, slik at ingen kommer forbi. Spesielt når jeg har en buss å rekke.

Dette er ironisk, da jeg konstant står i veien for andre mennesker selv. Vennene mine imiterer gåstilen min ved å stirre rett opp i lufta, subbe med beina og vingle litt fram og tilbake med armene ;)

Men det er selvfølgelig annerledes når JEG er den som har det travelt...

Skrevet

''Folk som ikke holder seg for nesa/munnen når de hoster eller nyser... Æsj.. det er ikke bare irriterende, men setter med i fare for å bli smitta. ''

Det er selvsagt ikke bra, men det er enda verre med dem som hoster og nyser i håndflatene sine, for deretter å ta overalt. Snart burde Folkehelsa sette i gang en kraftig reklamekampanje for å lære folk opp til å bryte med denne uvanen og begynne å hoste/nyse inn i albuen.

Skrevet

Folk som spiser på t-bane og buss. Særlig når det er trengsel.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som irriterer seg over bagateller....

(oj så prektig... :) )

Gjest småting en ser
Skrevet

Jeg irriterer meg over at folk henger seg opp i slike ubetydelige og overfladiske ting.

Var det deg jeg så på bussen som pirka seg i øret og titta på ørevoksen etterpå? Det var ikke meningen å støte deg, hehe ;)

Gjest småting en ser
Skrevet

-Smatting.

-Folk som peller seg i nesa og ser nøye på fingeren etterpå, i all offentlighet.

-Spytting (spesielt når de drar snørr ned i halsen først og så harker det opp gjennom munnen).

-Folk som ikke plukker opp bæsjen til hunden sin.

-Folk som tramper inn i andres hjem uten å ta av seg skoene.

-Folk som setter fra seg handlevogna rett foran kassa, så andre nesten ikke kommer seg frem.

-Folk som kaster søppel på gata.

-Mødre som så gjerne vil vise at de er flinke mødre ved å snakke kjeeempehøyt til barna så alle skal høre f.eks. "Sååå du vovovvenne eller???Såååå mange vovvovver! Oj oj såååå du det lilleee veennen?"

-Folk som ikke vasker hendene etter dobesøk, eller andre sammenhenger hvor det passer seg å vaske hendene, f.eks før matlaging.

-Folk som ikke har jobb og klager over dårlig råd, men så sitter de på kafe hele dagen og røyker.

Egentlig er det å være irritert noe jeg er veldig flink til så jeg kunne nok ha kommet på 1000 ting til. Men får stoppe her :-)

Hehe så morsomt det var å lese listen din.

Så godt at mye av dette er noe en kan le av når en er i en mindre irritabel stemning. Men har jeg skikkelig pms irriterer slike ting meg noe veldig ;)

Gjest småting en ser
Skrevet

Jeg irriterer meg ikke så veldig over slike småting som du nevner. Det jeg kan bli oppriktig irritert av er ting som egoisme og overdreven selvopptatthet.

Og latskap, som når arbeidsdyktige folk ikke gidder å jobbe men mener at samfunnet skal fø på dem. For meg er det en selvfølge å bidra til fellesskapet, og jeg irriterer meg på de som bare skal ha og aldri gi. Det gjelder selvsagt på andre områder også.

Perfekte, prektige flinkiser irriterer meg også, men det er en gjenkjennelsesting. Jeg har brukt mange år på å bryte ned den prektige kua i meg som alltid skal ha høyest quizscore, som er så pk at det gjør vondt og som alltid velger vinnerlaget. Jeg lar meg selvsagt trekke opp når jeg ser henne i andre, så da skjønner dere at jeg innimellom blir irritert her på Dol.

Jeg er ingen engel, så jeg blir nok småirritert over folk som pirker ut ørevoks på bussen for så pirke og beskue den etterpå ;) Du er helt sikkert snillere enn meg. Og spesielt når jeg har pms, for da legger jeg i hvert fall merke til slike småirriterende ting ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...