Gå til innhold

Tapet igjen munnen på plystrende elev

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss
Skrevet

En ting er sikkert, vi turte aldri å lage stort av bråk når vi hadde denne læreren. Respekten var stor.

Nå har det gått for langt andre veien, de kan jo knapt snakke til elevene uten idiotiske foreldre omtrent går bananas fordi noen har snakket litt hardt til den snørrete gullungen.

Godt sagt. Støtter deg i det. Slike foreldre burde anmeldes til barnevernet. De kan jo ikke ha omsorgsevne?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• Mrs D

6

• morsan

4

• trollemor;o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Villniss
Skrevet

Det utrolige med denne saken er at den har fått så mye spalteplass i avisene!

En 12-åring er mer enn stor nok til å vite at man ikke plystrer infernalsk i timene og forstyrre hele resten av klassen. Han fikk dessuten beskjed om å slutte å plystre uten at han lystret. Det er da en bra ting at lærere griper inn og ikke tillater at andre elever forpester læringsmiljøet!

Når det er sagt kunne sikkert læreren funnet bedre måter å stoppe munnen på guttungen, men dette tok guttungen garantert ikke skade av.

Uansett hva han hadde gjort så hadde nok vært like galt i foreldrenes øyne....

Skrevet

Hadde en av mine kommet hjem og fortalt at læreren hadde tapet igjen munnen hans/hennes hadde jeg regnet med at det var vel fortjent...

Til tider har jeg lyst til å gjøre det samme selv, men har ikke gjort det enda. ;o)

Det tas alt for mye hensyn til unger i dag, har inntrykk av at mange foreldre syr puter under armene på barna sine. Dette her har nok ikke gutten tatt skade av, og det er en uskyldig handling for å få slutt på en bortskjemt guttunges ufordragelige oppførsel. Effektivt og greit.

Gjest togli
Skrevet

Slike saker er fryktelig vanskelige, og jeg kan forstå at lærere kan "klikke" i slike tilfeller....

Min erfaring er at rektor ikke lenger har særlig "avskrekkende" effekt, så man må nok ty til andre metoder med dagens barn..

Hadde jeg fått lov til å bestemme, så hadde jeg ønsket at _alle_ skoler hadde to fast ansatte miljøarbeidere på full tid! Jobben deres skulle være å sørge for størst mulig trivsel blant elevene. I tillegg skulle de vært tilgjengelige i tilfeller der elever bør ut av klassen. En elev som ikke oppfører seg bør ut av klassen og få undervisning på et grupperom alene i _alle_ timer f.eks. påfølgende uke (en time eller en dag er ikke nok). På denne måten skjermer man medelevene, og opplegget blir såpass kjedelig for den ene eleven at h*n forhåpentligvis tenker seg godt om neste gang h*n får lyst til å være ufin.

Skrevet

Spørs hvor lurt det er at 12-åringen på dette viset lærer at:

1. Det er _rektor_ som får reaksjoner i ettertid, og

2. Selveste rektor står maktesløs i å takle unger som ikke oppfører seg - hvilken tillitt skal man da ha til at rektors underordnede kan klare det?

Oppsummert: Idiotisk påfunn av rektor, selv om jeg i og for seg kan forstå frsutrasjonen.

''Oppsummert: Idiotisk påfunn av rektor, selv om jeg i og for seg kan forstå frustrasjonen.''

Det kan jeg være helt enig med deg. Har ikke rektor fått med seg dette som skjedde for et par år siden?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2134158.ece

Skrevet

Vikarer derimot...

Noen vikarer, det var jo noen vi hadde gjentatte ganger, elsket vi - andre hadde vi nok minimalt med respekt for...

Skrevet

Har du kabel eller parabol?

Jeg antar du sikter til tv-tråden? Digitalt bakkenett her. Vanlig antenne i alle fall.

Gjest skjønner jo at det blir gjort.
Skrevet

Skjønner godt at lærere klikker på uregjerlige barn. Tapen kan ikke godtas , men jeg hadde kjent mitt barn så godt at jeg hadde aldri vært sint på en lærer om han hadde gjort det mot mitt barn.

Det aller verste oppdragelse er når foreldre ikke kan skjønne at sitt barn har oppført seg dårlig og voksne tar i bruk virkemiddler.

Gjest jeg hadde lurt litt ja...
Skrevet

Hadde en av mine kommet hjem og fortalt at læreren hadde tapet igjen munnen hans/hennes hadde jeg regnet med at det var vel fortjent...

Til tider har jeg lyst til å gjøre det samme selv, men har ikke gjort det enda. ;o)

''Hadde en av mine kommet hjem og fortalt at læreren hadde tapet igjen munnen hans/hennes hadde jeg regnet med at det var vel fortjent...''

Hadde du bare regnet med det? Ikke blitt det minste bekymret eller stilt noen spørsmål?

Å tape igjen munnen på en person har da aldri vært anbefalt som løsning, uansett alder... Selvom jeg kanskje synes det sånn sett var fortjent i dette tilfellet, så synes jeg ikke noe om at det faktisk ble gjort

Skrevet

''Hadde en av mine kommet hjem og fortalt at læreren hadde tapet igjen munnen hans/hennes hadde jeg regnet med at det var vel fortjent...''

Hadde du bare regnet med det? Ikke blitt det minste bekymret eller stilt noen spørsmål?

Å tape igjen munnen på en person har da aldri vært anbefalt som løsning, uansett alder... Selvom jeg kanskje synes det sånn sett var fortjent i dette tilfellet, så synes jeg ikke noe om at det faktisk ble gjort

''Hadde du bare regnet med det? Ikke blitt det minste bekymret eller stilt noen spørsmål?''

Betimelige spørsmål! Jeg tviler på at så mange automatisk ville tatt for gitt at dette var fortjent dersom det gjaldt deres eget barn, ikke minst fordi historien helt sikkert vil bli fortalt med barnets egne ord og syn på saken. Da kan jo femstillingen av bråket som foranlediget teipingen være en ganske annen enn lærerens fremstilling.

Skrevet

Jeg regner med jeg hadde fått bakgrunnshistorien sett fra ungens synspunkt og med tanke på skravlenivået på begge to til tider hadde det ikke forundret meg om læreren hadde rett...

Skrevet

''Hadde du bare regnet med det? Ikke blitt det minste bekymret eller stilt noen spørsmål?''

Betimelige spørsmål! Jeg tviler på at så mange automatisk ville tatt for gitt at dette var fortjent dersom det gjaldt deres eget barn, ikke minst fordi historien helt sikkert vil bli fortalt med barnets egne ord og syn på saken. Da kan jo femstillingen av bråket som foranlediget teipingen være en ganske annen enn lærerens fremstilling.

Jeg hadde nok kontaktet lærer og hørt hva som hadde skjedd, men neppe med bebreidende utgangspunkt for å si det sånn.

Skrevet

Jeg hadde nok kontaktet lærer og hørt hva som hadde skjedd, men neppe med bebreidende utgangspunkt for å si det sånn.

Dét er jo noe annet enn å tenke med én gang "Ha! det var nok fortjent!" ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...