Gå til innhold

Hvordan finne ut det rette?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret igjen
Skrevet

eg er i en vanskelig situasjon som omtrent gjør meg gal. Jeg er fortsatt forelsket i eksen min. En mann jeg har opplevd mye godt med, og mye vondt med gjennom 3 år. Vi har ikke vært sammen på 1 år, selv om vi har hatt sporadisk kontakt gjennom sms og telefon.Han har også vært litt på besøk (uten at noe har skjedd!!). Og jeg tenker på han hele tiden.

Vi har snakket mye om å bli sammens igjen, men det har likssom aldri blitt noe av. Men de vonde tingene som jeg har opplevd med han sitter litt i meg enda...Han lurte meg til å tro vi skulle bo sammens, så jeg mistet 2 forskjellige leiligheter 2 ganger.Jeg ble presset til en abort, noen som jeg likevell ikke angret på, men som gjør vondt å tenke på likevell.Han var kontrollerende og manipulerende..Det er mye mer også, men skal jeg skrive alt, så blir jeg aldri ferdig.

Nå for tiden, mens jeg enda tenker mye på eksen og er like forelsket i han, så har jeg funnet en annen mann. Som er kjærlig,snill, omtenksom og omsorgsfull. Men jeg finnes ikke forelsket i han, kanskje sjarmert av personligheten hans. Sønnen min digger han. Og han er en taus og innesluttet mann, som gjerne kan sitte 4 timer i soffan uten å si noe.

Det ene øyeblikket vil jeg ha tilbake eksen min, som fortsatt ofte forteller han er glad i meg og savner meg. Det andre øyeblikket vil jeg være sammens med den andre, som sier han elsker meg vanvittig mye.

Jeg klarer ikke å sortere tankene og følelsene mine. Noen her inne som har gode råd for hvordan finne ut av hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Må du absolutt være sammen med noen da? Kan du ikke bare ta det med ro, være for deg selv sammen med sønnen din og "finne deg selv" uten å ha en mann der en stund?

Synes ikke noen av disse to høres ut som den rette for deg.

Skrevet

Så lenge du har opplevd endel negativt med han du tenker mest på så synes jeg det burde være varselklokker nok. Det betyr at du nesten garantert vil oppelve mer negativt med denne mannen.

Hvordan tror du det vil når dere virkelig blir varme i trøya med hverandre og hverdagene kommer?

Gjest kjenn deg selv
Skrevet

Jeg vil råde deg til å lese en bok som heter: "Kvinner som ødsler sin kjærlighet" av Robin Norwood. (du får den kanskje på biblioteket). Den handler om hva som gjør at mange kvinner (og en del menn) faller for og holder fast ved menn som ikke er bra for dem. Mange kvinner er intervjuet i boken, og forfatteren oppsummerer en del gode råd.

Den boken endret mye i mitt liv.

P.S. Ikke finn på å gå inn i et forhold til mannen igjen, i alle fall ikke før du har lest denne boken og fått tenkt deg om en gang til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...