Gå til innhold

husk å slukke lyset!

Gjest Du blir vel med på dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Symbolet er jo å vise at man bryr seg...

Greit at man bryr seg, men lever man det ut i praksis? Jeg mener at vi ikke gjør det.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

14

• morsan

12

• cathlin

11

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Greit at man bryr seg, men lever man det ut i praksis? Jeg mener at vi ikke gjør det.

Det kan du nok ha fullstendig rett i, men nå diskuterer vi _symbolhandlingen_ Earth Hour...

Skrevet

Vet du virkelig ikke hva en symbolhandling er? *Sjokkert*

Meningen er å vise at man bryr seg, at man er opptatt av miljøet.

Men hva betyr det egentlig å være opptatt av miljøet?

Skrevet

Det kan du nok ha fullstendig rett i, men nå diskuterer vi _symbolhandlingen_ Earth Hour...

Jeg diskuterer det dobbeltmoralske i symbolhandlingen.

Skrevet

Jeg diskuterer det dobbeltmoralske i symbolhandlingen.

Jaja, deg om det. Du valgte jo selv om du ønsket å være med på dette, på samme måte som meg.

Skrevet

Jaja, deg om det. Du valgte jo selv om du ønsket å være med på dette, på samme måte som meg.

Ok, jeg tolker dette som du ikke har lyst til å diskutere videre:-)

Skrevet

Ok, jeg tolker dette som du ikke har lyst til å diskutere videre:-)

Da tolker du det i grunn riktig:-)

Skrevet

Vi bor ikke i byen men en bygd. Ingen av de naboene vi kan se til slokket lys :(

Vi slo av alt utenom tv og data. Husket også utelysene. Jeg håpte på at gatelys ble slått av, men neida.........

Gjest prust
Skrevet

Vi slo av alle lys inne, men tror vi glemte utelysene. vi glemte tida litt, og slukket lyset 2040. De fleste naboene hadde også mørke hus, men vegbelysningen var på. Kjipt!

Skrevet

Da tolker du det i grunn riktig:-)

Jaja. *tilbake til strikketøyet*

Skrevet

Vi bor ikke i byen men en bygd. Ingen av de naboene vi kan se til slokket lys :(

Vi slo av alt utenom tv og data. Husket også utelysene. Jeg håpte på at gatelys ble slått av, men neida.........

Jeg var også skuffet over at gatelysene ikke ble slått av, synes kommunen kunne ha vist såpass interesse.

Her slå jeg av alt (men laveste dim i stua, dattera er livredd mørket), glemte utelysene, men de var av den siste halvtimen (så de da jeg var ute å tok en røyk)... Mange naboer rundt her som hadde slukket, men også endel som ikke gjorde det.

Skrevet

Jeg var også skuffet over at gatelysene ikke ble slått av, synes kommunen kunne ha vist såpass interesse.

Her slå jeg av alt (men laveste dim i stua, dattera er livredd mørket), glemte utelysene, men de var av den siste halvtimen (så de da jeg var ute å tok en røyk)... Mange naboer rundt her som hadde slukket, men også endel som ikke gjorde det.

Kanskje folk våkner litt mere til neste gang slikt blir gjort. Håper det :)

Skrevet

Kanskje folk våkner litt mere til neste gang slikt blir gjort. Håper det :)

Nja, jeg tror at de som ikke bryr seg, rett og slett ikke bryr seg.

Så har du en gruppe som ikke ser poenget med å gjøre det. Det kan jeg også forstå, siden det strengt tatt ikke gjør noe fra eller til med den ene timen, men det er symbolhandlingen da:-)

Skrevet

Nja, jeg tror at de som ikke bryr seg, rett og slett ikke bryr seg.

Så har du en gruppe som ikke ser poenget med å gjøre det. Det kan jeg også forstå, siden det strengt tatt ikke gjør noe fra eller til med den ene timen, men det er symbolhandlingen da:-)

Symbolhandling ja, stå sammen om ting *nikker*

trollemor;o)
Skrevet

Vi slo av alle lys inne, men tror vi glemte utelysene. vi glemte tida litt, og slukket lyset 2040. De fleste naboene hadde også mørke hus, men vegbelysningen var på. Kjipt!

Her slukket de alle gatelys i hele byen, men det var maaange naboer som ikke slukket lys. Litt kjedelig at ikke flere ble med på dette.

Vi hadde en koselig time med brettspill og levende lys. Ungene syns det var kjempestas og lurte på når neste eart hour var:o)

Skrevet

Jeg glemte hele greia.

*skammer meg*

Du kan jo alltids skru av en times tid nå da;-)

Skrevet

Dette var virkelig en stor skuffelse. Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet.

Jommen sa jeg smør! Det var ikke så mye mørkere ute at det gjorde noe. Norge er offiselt med på det, men når vegbelysningen ikke slukkes, er det ikke mye effekt. Vi så en del bedrifter som hadde slukket lysene inne, men reklameskiltene og utelysene lyste friskt.

Når man ikke en gang klarer å bli med på en symbolhandling, hvor mye kan man da forvente i praksis?

Ingen av naboene slukket lysene sine heller. Det er så jeg lurer på om folk følger så lite med på nyhetene at de ikke får med seg hva som skjer.

''Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet''

Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil?

Skrevet

''Vi slukket lysene, og tok barne ut på biltur for å vise dem at folk ønsker å stå sammen om en symbolhandling for å vise at vi ønsker å verne miljøet''

Biltur for å vise at verden står sammen om å verne om miljøet? Blir ikke det litt feil?

Haha, flott observert - det tenkte jeg ikke på engang:-)

Skrevet

Du kan jo alltids skru av en times tid nå da;-)

Snart. Har det av om natten uansett. :- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...